Toon posts:

[2003] Software Raid 1 opschalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een 2003 bak zitten op dit moment 2x 40 GB schijven in Raid 1. Dit begint zo langzamerhand te weinig te worden, dus willen we ze vervangen door WD3200JB schijven. Voor zover ik nu kan zien is het gewoon een kwestie van 1 schijf vervangen door een 3200, de mirror opnieuw aanmaken via de diskmanager, vervolgens de 2e schijf vervangen door een 3200 en wederom de mirror opnieuw aanmaken en vervolgens de extra partities inrichten.

Zie ik dingen over het hoofd, hoewel alles natuurlijk van te voren gebackupt wordt, is het natuurlijk niet de bedoeling dat je een productie server om zeep helpt omdat Windows niet meer wil opstarten na het installeren van nieuwe HD's

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:58:
Zie ik dingen over het hoofd, hoewel alles natuurlijk van te voren gebackupt wordt, is het natuurlijk niet de bedoeling dat je een productie server om zeep helpt omdat Windows niet meer wil opstarten na het installeren van nieuwe HD's
Volgens mij heb je dan twee schijven van 200 MB die allebei maar 40 gebruiken en de rest onbenut laten of heb ik het soms verkeerd :?

Verwijderd

Topicstarter
cardinal808 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:00:
[...]

Volgens mij heb je dan twee schijven van 200 MB die allebei maar 40 gebruiken en de rest onbenut laten of heb ik het soms verkeerd :?
t zijn schijven van 320 GB

verder:
en vervolgens de extra partities inrichten

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat zou normaal gesproken inderdaad moeten werken - let er wel op dat je een goede, betrouwbare en geteste backup achter de hand hebt - maar die heb je vermoedelijk altijd al :P

Verder - als het goed is hoef je je partities niet per se uit te breiden - kijk eens naar 'diskpart extend' (http://support.microsoft.com/?id=325590) :)