[Windows 2003] PHP cacher/versneller ?

Pagina: 1
Acties:

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 21:39
Ik probeer een windows 2003 Webserver te maken die alles weg heeft en dezelfde mogelijkheden heeft als een Linux server. Nu ben ik daar al een heel eind mee (php, mysql, plesk, etc) Nu zit ik alleen met een probleempje: Ik weet dat er voor Linux php cachers bestaan, die dus gegenereerde pagina's cachen zodat een pagina niet bij elke visit gecached hoeft te worden.

Nu vraag ik me af of deze 'cachers' ook bestaan voor IIS

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Vast wel, Google al eens geprobeerd ? ;)

op www.devshed.com staan verschijdene tutorials voor php voor pagina caching. Waarmee je dus met behulp van php je pagina's cached.

Of is dat niet wat je zoekt? en zoek je meer een soort Win32 programma die dat automatisch voor je doet ?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 10:39
Zend Optimizer zal toch niet alleen voor Apache werken? Is trouwens niet een pure cacher. Pure cachers zijn met dynamische sites niet echt handig.

[ Voor 46% gewijzigd door simon op 19-04-2005 17:24 ]

|>

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 21:39
D-Raven schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:22:
Vast wel, Google al eens geprobeerd ? ;)

op www.devshed.com staan verschijdene tutorials voor php voor pagina caching. Waarmee je dus met behulp van php je pagina's cached.

Of is dat niet wat je zoekt? en zoek je meer een soort Win32 programma die dat automatisch voor je doet ?
Ik zoek inderdaad meer een win32 programma wat dit voor mij doet, Elke pagina aanpassen zou veel werk kosten

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Nou, met php pas je ook niet elke pagina handmatig aan.
Je zou zelf een script kunnen schrijven die zegmaar on page request, kijkt of die pagina al gecached is, zo ja, show cache, zo nee, maak cache en show cache.

Als je instelt dat dat script wordt uitgevoerd bij elke page request, dan ben je in feite al klaar...

edit: Ik denk btw dat als je hier een goed antwoord op wilt hebben, dus m.a.w welke mogelijkheden je hebt kwa php, je beter kan vragen of een modje dit topic naar P&W wilt moven. Daar kunnen ze je beter helpen denk ikzo..

Maar nogmaals anders probeer eens Google : IIS web page cacher

[ Voor 32% gewijzigd door D-Raven op 19-04-2005 20:19 ]