[XP] Zeer traag na tijdje gebruiken zwaardere programmas*

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 13:23

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Na de install van xp helemaal opnieuw gedaan te hebben, gaat alles snel en soepel.

Na install van een aantal games en programms ook nog steeds.

Nu het volgende;
Als ik bijv. F1 challenge heb gespeeld, en kom terug in windows, is alles zeer traag, maar wordt na een tijdje wel beter.

Snachts staat mijn pc gewoon aan en heb ik als schermbeveiliging: 'leeg'.

Als ik sochtends weer verder wil, verdwijnt de screensaver heel langzaam en rolt als het ware naar beneden weg... hoop schijfactiviteit is het gevollg. Na een tijdje wordt het allemaal weer wat sneller...

Tuurlijk, windows wordt met de loop van de tijd wat trager uiteraard, maar dit is wel iets om aan te ergeren soms...
Ook na het spelen van een spel duurt het best lang voor ik weer normaal kan internetten en explorers kan openen. Ook het starten van XP duurt een stuk langer dan voorheen, met name het laden van de achtergrond programma's.

Schijf is gedefragmenteert, NTFS (voorheen had ik FAT32), geen virussen.

AMD 2400+, 256MB PC3200

Kan meer geheugen helpen?? Hier op de hoek verkopen ze 512MB voor 50,--

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
ALs ik meer geheugen koop, merk ik het dan meteen aan de snelheid en moet ik XP dan weer herinstalleren voor optimale winst? Staat er nu zo'n 5 maanden op weer.

sorry voor de reply, maar kan niet editen op de een of andere manier....

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
256 Mb is niet superveel, dus meer is eigenlijk altijd beter.
Wat voor videokaart heb je eigenlijk, als je schermopbouw zo traag is, lijkt het me eerder een vrij simpele videokaart.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Geforce FX 5700LE met 256MB

Er hangen wel 2 schermen aan...

Verwijderd

256mb is te weinig voor XP.. aanbevolen wordt zeker minimaal 512mb en al helemaal
als je games speelt.. Ook het open hebben staan van meerdere webpagina's vreet geheugen.

Je pc wordt niet meteen "sneller" als je meer geheugen er in stopt. Hij wordt pas sneller zoals bij jouw voorbeeld dus als je te weinig geheugen in je pc hebt zitten met windows XP 8)7

ik weet niet wat voor moederbord je hebt maar ik zou er wel op letten of je mobo Dual Channel ondersteunt. Hiervoor moet je 2 dezelfde geheugen modules hebben.. en dit versnelt wel..

Ik zou eens beginnen om te kijken hoeveel mb geheugen je nog over hebt als je pc zo tering traag is... (Performance in Windows Task Manager) En ik zou kijken of er bepaalde applicaties lopen die teveel geheugen gebruiker terwijl je dit helemala niet zelf hebt opgestart..

edit:
Die winkels zoals liddle en aldi die van die "oh zo goedkope" systemen verkopen, verkopen ze altijd met 256mb en dan durfen ze er ook nog XP op te zetten!!

echt schooier streken vind ik dat.. beetje de normale gebruiker een oh zo sneller pc aansmeren en dan er ook nog 256mb in durfen stoppen!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 16:07 ]

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:00:
256 Mb is niet superveel, dus meer is eigenlijk altijd beter.
Wat voor videokaart heb je eigenlijk, als je schermopbouw zo traag is, lijkt het me eerder een vrij simpele videokaart.
een videokaart die moeite heeft met het opbouwen van het scherm :?

zul je een mooie kut kaart hebben want daar zijn die dingen toch echt voor
gebouwt lijkt me :9~

edit:
Btw heb je je geheugen al nagekeken ?!?!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 16:26 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
deze opmerking snap ik ff niet:

Hij wordt pas sneller zoals bij jouw voorbeeld dus als je te weinig geheugen in je pc hebt zitten met windows XP

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
weet je zeker dat je je standy mode niet aan hebt staan? config. scherm-> energiegebruik?

you had me at EHLO

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

freddyathlon schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:49:
Na de install van xp helemaal opnieuw gedaan te hebben, gaat alles snel en soepel.

Na install van een aantal games en programms ook nog steeds.

Nu het volgende;
Als ik bijv. F1 challenge heb gespeeld, en kom terug in windows, is alles zeer traag, maar wordt na een tijdje wel beter.

Snachts staat mijn pc gewoon aan en heb ik als schermbeveiliging: 'leeg'.

Als ik sochtends weer verder wil, verdwijnt de screensaver heel langzaam en rolt als het ware naar beneden weg... hoop schijfactiviteit is het gevollg. Na een tijdje wordt het allemaal weer wat sneller...

Tuurlijk, windows wordt met de loop van de tijd wat trager uiteraard, maar dit is wel iets om aan te ergeren soms...
Ook na het spelen van een spel duurt het best lang voor ik weer normaal kan internetten en explorers kan openen. Ook het starten van XP duurt een stuk langer dan voorheen, met name het laden van de achtergrond programma's.

Schijf is gedefragmenteert, NTFS (voorheen had ik FAT32), geen virussen.

AMD 2400+, 256MB PC3200

Kan meer geheugen helpen?? Hier op de hoek verkopen ze 512MB voor 50,--
Dat ie langzaam na het afsluiten van een game is, is te verklaren: Je hebt niet veel memory, dit wordt volledig verbruikt bij het gamen en je pc gaat dan ook nog eens swappen. Na de game leegt de pc zijn memory en ontdoet de swapfile an de niet meer nodige info. Als dit klaar is, dan is je pc weer vlotter.
Kortom geheugen bijkopen.
256MB is voor standaard-pc'tje zat. Maar vaak te krap als je wil gamen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:16
Welke chipsetdriver heb je geïnstalleerd?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De editknop vind je rechtsbovenaan het bericht. Die zou er moeten zitten. Als iemand je bericht heeft gewijzigd, bijvoorbeeld een moderator, kan je het zelf niet meer wijzigen, maar dat is niet gebeurd.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:06:
edit:
Die winkels zoals liddle en aldi die van die "oh zo goedkope" systemen verkopen, verkopen ze altijd met 256mb en dan durfen ze er ook nog XP op te zetten!!

Denk wel dat topicstarter het probleem waarschijnlijk in het geheugen zal moeten zoeken. Misschien in de swapfile, of anders misschien toch de hardware goed testen. Wordt misschien een component te heet?

echt schooier streken vind ik dat.. beetje de normale gebruiker een oh zo sneller pc aansmeren en dan er ook nog 256mb in durfen stoppen!!!
Imo is het nog altijd de keus van de consument om de pc wel of niet aan te schaffen. Je koopt geen pc bij de Aldi om het goede advies wat je in de winkel krijgt, maar om het voordeel. Minimumeis voor XP is 128 MB en het zal ook met 256 MB goed draaien, echter zal je misschien met zware applicaties zoals spellen tegen wat performanceproblemen aanlopen.....

ik pas de topictitel een klein beetje aan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Thanx voor alle hulp... Heb toch maar een reepje 512MB PC3200 gekocht voor € 50,-

Performance is WOW!!! gewoon... echt een wereld van verschil. Game loopt sneller, laad sneller en als ik afsluit is XP meteen weer back to work ipv eerst 2 minuten wachten voor alles weer ok was...

Nogmaals thanx

Pagina: 1