In het programma wat ik schrijf zit een listbox. In deze listbox staan op iedere regel een getal. deze getallen worden netjes opgeslagen in een tekstbestand. Ik kan ook vanuit een tekstbestand data inlezen en terug plaatsen in een listbox.
Het probleem is nu dat wanneer je een bestand hebt aangemaakt van bijvoorbeeld 10 getallen (10 regels) en je ergens een fout hebt gemaakt bij het invoeren je het hele bestand opnieuw zou moeten aanmaken. Wat ik nu wil is dat wanneer je een getal (regel) selecteerd, dit getal in een tekstvak (het tekstvak dat ik ook gebruik om getallen toe te voegen aan de listbox) komt te staan. Ik kan dan in dit tekstvak een nieuw getal intoetsen, daarna zal dit getal op de plaats van het geselecteerde getal komen te staan.
Op deze regels krijg ik de volgende fout:
runtime error 381, invalid property array.
Mocht iemand mij kunnen helpen met deze oplossing werkende krijgen, dan zou dat fijn zijn. Als iemand een andere oplossing weet die sneller en korter is, dan ben ik altijd bereid om die te proberen.
Het probleem is nu dat wanneer je een bestand hebt aangemaakt van bijvoorbeeld 10 getallen (10 regels) en je ergens een fout hebt gemaakt bij het invoeren je het hele bestand opnieuw zou moeten aanmaken. Wat ik nu wil is dat wanneer je een getal (regel) selecteerd, dit getal in een tekstvak (het tekstvak dat ik ook gebruik om getallen toe te voegen aan de listbox) komt te staan. Ik kan dan in dit tekstvak een nieuw getal intoetsen, daarna zal dit getal op de plaats van het geselecteerde getal komen te staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Private Sub Command1_Click() 'Om data toe te voegen in de listbox List1.AddItem (Text1) End Sub Private Sub Command2_Click() a = 0 'Tel het aantal items in een listbox x = List1.ListCount Label1.Caption = x For a = 0 To x 'Scan van a tot x If List1.Selected(a) = True Then 'Als een geselecteerde waarde true is, Text2 = List1.List(a) 'onthoud dan de index End If Next a End Sub |
Op deze regels krijg ik de volgende fout:
runtime error 381, invalid property array.
Mocht iemand mij kunnen helpen met deze oplossing werkende krijgen, dan zou dat fijn zijn. Als iemand een andere oplossing weet die sneller en korter is, dan ben ik altijd bereid om die te proberen.