[mysql] alternatief voor toegang tot gegevens

Pagina: 1
Acties:

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-05 21:51
Luitjes,

Ik ben op zoek naar een alternatieve mogelijk om een mysql database aan te spreken . De hosting provider ondersteunt niet rechtstreeks aanspreken over 3306.(wat te verwachten was) Toch wil ik gegevens wijzigen/lezen via een windows(delphi) programma en niet webbased.

Ik wil geen discussie over dat het wel webbased moet of een andere provider/eigen server moet gaan zoeken. Ik ben gewoon op zoek naar een mogelijk alternatief als die er überhaupt is.

ik zat zelf te denken aan:

1) in mijn windows programma een http request te doen naar een bepaalde pagina op de website die voor mij de gegevens in platte text terug geeft. (uiteraard wel versleuteld).

b.v. http://www.voorbeeldwebsite.org/data.php?idgroterdan=3 geeft

klantnr, naam
4,de vries
5,de boer
6,jansen

2) een cgi/bin applicatie die hetzelfde doet. als 1

Het betreft unix hosting + php en mysql + cgi/bin ondersteuning.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Zet op een SSL beveiligde pagina een script waar je gewoon queries uit kan voeren op de database. De resultaten kan je bijvoorbeeld komma-seperated terugsturen o.i.d.

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 16:05
Wat ik zou doen is een systeem maken waar je een xml naar toe post met daar in de login gegevens en natuurlijk de query. Vervolgens de output ook weer in xml gieten en die dan met je programma verwerken. Het is in principe heel erg leuk om ssl te gebruiken maar zorg nog steeds voor gebruikers authenticatie want anders kan een grapen maker zo je database legen bv.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

MySQL Front biedt een PHP-tunnel connection! Kijk daar eens naar.
If the ISP prohibits external access to the database, use a PHP tunnel to still access the database

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-05 21:51
Kijk dat zijn antwoorden waar ik wat aan heb.

Bedankt!