Toon posts:

on line stores

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op (amerikaanse) internetwinkels is alles zo goedkoop. Wie heeft daar al ervaring mee en waar schuilt het addertje onder het gras? Hoeveel zijn de shipping kosten bij welke site? En zijn er importtaksen aan verbonden?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

shipping kost varieerd heel veel (van $5 tot $70)
goedkoopste is als ze het gewoon via de mail opsturen (niet verzekerd, duurd een week, kost $5) maar als ze gebruik maken van FedEx oid met tracking number e.d. kunnen de kosten snel oplopen tot $50-$70.

dit alles is wat ik heb ervaren met kleine pakketjes (geen 22" monitoren e.d.)

extra kosten zijn vaak BTW, invoerrechten meestal niet omdat een laag percentage is en je meestal niet over het bedrag komt dat daarvoor vrij staat.
maar de kans is vrij groot dat je nog eens 19% aan de postbode moet betalen. (bij mij bij meer dan de helft van mij bestellingen)

ik bestel alleen dingen die hier niet zijn te krijgen (oc spul)

een voorbeeld
www.2coolcomputers.com verkoopt hun koelblok voor $35,- hier in nederland bij www.ned-cool.nl betaal je voor dat zelfde koelblok fl.159,- het lijkt dus veel voordeliger te zijn om in de vs te bestellen. maar 2coolcomputers rekent iets van $50 verzendkosten en er is een grote kans dat je nog eens btw over moet betalen zodat het uiteindelijk duurder wordt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. Ik wou een mobo bestellen, maar als er zoveel kosten bijkomen...
Trouwens een tip voor iedereen: let op om breekbare spullen te kopen die verstuurd moeten worden: ik heb bij DHL gewerkt en er wordt echt met pakjes gesmeten, fragile of niet. Laat het dus goed inpakken.