Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aantal vragen over Lian-Li PC-60

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag :)

Ik wil binnenkort als vervanging van mijn huidige kast (AMD Plusview ding)
eens gaan voor het echte werk. Namelijk een Lian-Li PC-60.
Ik heb echter wel een paar vragen over deze kast voordat ik echt overga
op aanschaffen. Aangezien ik op de Search niet veel wijzer ben geworden
wil ik het graag hier allemaal in één keer vragen.

Er zitten volgens freezinghardware standaard 3 fans in de kast. Ook wordt
er vermeld dat deze d.m.v. een fancontroller in snelheid te regelen zijn.
Hoeveel geluid maken deze fans, en hoe ziet zo'n fancontroller eruit?

Ook wil ik graag een Graphic LCD in de Lian-Li. Ik zoek er eigenlijk een
die precies in de 3 3,5" bays past. Ik heb het al eens eerder gezien (dit was
dacht ik met een kleurenbeeldscherm), dus volgens mij moet het kunnen.
Ik wil geen kleurenbeeldscherm, want dat word me te prijzig. Wie heeft suggesties
voor een dergelijk (passend) LCD?

Dit waren tot nu toe mijn vragen. Mocht je nog enige suggesties hebben waarom ik
deze kast wel/niet zou moeten kopen dan hoor ik die natuurlijk ook graag!

Bij voorbaat dank,
Wessel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:49:
Goeiemiddag :)

Ik wil binnenkort als vervanging van mijn huidige kast (AMD Plusview ding)
eens gaan voor het echte werk. Namelijk een Lian-Li PC-60.
Ik heb echter wel een paar vragen over deze kast voordat ik echt overga
op aanschaffen. Aangezien ik op de Search niet veel wijzer ben geworden
wil ik het graag hier allemaal in één keer vragen.

Er zitten volgens freezinghardware standaard 3 fans in de kast. Ook wordt
er vermeld dat deze d.m.v. een fancontroller in snelheid te regelen zijn.
Hoeveel geluid maken deze fans, en hoe ziet zo'n fancontroller eruit?
Er zitten inderdaad 3 fans in, waarvan 2 aan de voor kant. Deze 2 zijn in te stellen door middel van een schakelaartje achter het front-panel. Je kunt de fans instellen op Low, Medium of High. Verder zit er een stoffilter voor deze 2 fans.
Ook wil ik graag een Graphic LCD in de Lian-Li. Ik zoek er eigenlijk een
die precies in de 3 3,5" bays past. Ik heb het al eens eerder gezien (dit was
dacht ik met een kleurenbeeldscherm), dus volgens mij moet het kunnen.
Ik wil geen kleurenbeeldscherm, want dat word me te prijzig. Wie heeft suggesties
voor een dergelijk (passend) LCD?
Hoewel je aangeeft dat je geen kleuren lcd wil, kun je wellicht hier toch even kijken. Indien je een dergelijk ps one schermpje op de kop kunt tikken is het relatief erg goedkoop. Als je een grafisch non-color lcd van die grootte wil hebben, kom je al snel op zoiets duurs uit.

Verwijderd

Mwah, de fans die erbij zitten maken niet zoveel kabaal ( maar dat is meer persoonlijk ), hoe de fancontroller eruit ziet laat ik je zo zien, ff een foto uploaden.

Anders ga voor een Psone schermpje, deze is welliswaar in kleuren, maar niet zo heel duur.

Zo ziet die fan controller eruit. :

Afbeeldingslocatie: http://www.lam-lan.org/fan.jpg

Je ziet dan alleen een zwart schuif knopje achter je front zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 15:07 ]

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Ik heb een PC-61, dat is de zwarte versie er van, gekocht in november op de HCC bij Computerland.

Bij mij zitten er 4 fans in, 2 voorin (intake), 1 achterin bij de pci-sloten (outtake) en 1 bovenin het top-paneel (outtake), volgens mij is de versie met 4 fans de nieuwere reviesie oid, op de site van Lian Li staat ook dat er 4 fans inzitten: http://www.lian-li.com/Product/Chassis/M_C_PC-6X_S_PC-60.htm

Het geluid van de fans viel mij tegen, ze maken mij te veel lawaai, dus ik heb de outtake-fans mooi op 7 volt gezet en dan is het prima uit te houden :)

Verder is deze kast echt super d:)b als je het geld er voor (over) hebt, direct doen :). Ik vind deze kast gewoon ontzettend geil om te zien :~, maar dat is natuurlijk persoonlijk ;)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
@Emiel:
In eerste instantie was de eerste link die je gaf mijn idee.
Ik kan echter niet heel erg goedkoop aan dit soort dingen kopen.
Dit ligt ongetwijfeld aan mijn kennis van speciaalzaken/inkoopacties.
Ik heb zo'n soort scherm alleen nog maar gezien op een gewone site
van een bedrijf dat handelt in TFT's, en die kostte circa €200,-.
Dat word me dus echt teveel.

Als iemand me zou kunnen helpen aan een beeldscherm zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://lcd.fulgor-hosting.nl/4.png
En de prijzen hiervan blijven onder de €100,- dan zou ik diegene zeer dankbaar zijn :+
Oftewel: weet iemand waar ik zo'n LCD'tje kan bestellen voor een leuk prijsje?

Bedankt voor je reactie, Emiel!

---

@r3con: Bedankt voor de moeite. Ik had drukknoppen verwacht zoals de aan/uitknop van
je voeding bijv.
Wat kost zo'n PSone schermpje ong.?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 15:12 ]

Verwijderd

Nou, jammer genoeg produceren ze geen psone schermpjes meer dus zul je ergens 2e hands 1tje moeten regelen. Nieuw waren ze toen ze nog verkocht werden 49 euro. Op ebay staan er zat aangeboden. Ik ga er namelijk zelf ook nog 1tje kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké. Dat valt me wel héél erg mee!
Dat moet dus absoluut te doen zijn.

Bedankt voor alle reacties!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:19
Res-q schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:10:
Het geluid van de fans viel mij tegen, ze maken mij te veel lawaai, dus ik heb de outtake-fans mooi op 7 volt gezet en dan is het prima uit te houden :)
Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Ik heb de kast namelijk ook en wil ook wel de fans op 7 volt hebbeb.

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 10:27
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:19:
Nou, jammer genoeg produceren ze geen psone schermpjes meer dus zul je ergens 2e hands 1tje moeten regelen. Nieuw waren ze toen ze nog verkocht werden 49 euro. Op ebay staan er zat aangeboden. Ik ga er namelijk zelf ook nog 1tje kopen :)
offtopic:
Ik kan ze nergens vinden op Ebay.nl kan je me misschien een link geven waar ze staan?

Ik zelf heb ook een PC60 en ik kan je zeggen dat het een mooie kast is. Ik had 3 fans erbij alleen heb ik die nooit laten draaien omdat ik meteen 3 Blue led fans van coolermaster erin heb gegooid. En ook over de fancontroller kan ik niets zeggen aangezien ik die eruit heb gehaald omdat ik al een Aerogate 2 had.
Maar de kast zelf is zeer goed afgewerkt geen scherpe randjes etc. En ook het uitneembare moederbordplaat is zeer handig.
Echt een goede kast dus!

Verwijderd

jopie schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:11:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Ik heb de kast namelijk ook en wil ook wel de fans op 7 volt hebbeb.
in de FAQ staat hier iets over, handig om die door te lezen voor je vragen stelt.

@ topicstarter: Ik geloof niet dat er standaard-schermpjes zijn die in 3 3,5" bays passen, de voorbeelden die je op het web kan vinden zijn allemaal custom mods. Je zult dus zelf wat meer moeten zoeken voordat je die vragen stelt.
Succes!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

meestal is er wel een ia van dat soort schermpjes lopende of startende op laupro

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Xato schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:32:
[...]

offtopic:
Ik kan ze nergens vinden op Ebay.nl kan je me misschien een link geven waar ze staan?
http://search.ebay.nl/pso...numZ1QQcoentrypageZsearch

;) np
Pagina: 1