Neoware Station 3000

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Hoi,

Ik heb een Neoware Station 3000. Het gaat om deze bak:
Afbeeldingslocatie: http://imageupload.netforce5.com/files/97%20neoware.jpg
Plaatje van de binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://imageupload.netforce5.com/files/44%20neoware-binnen.jpg

Specs:
-Cyrix 233 Mhz MMX proc
-Award Bios
-Realtek 8139 100MBIT LAN
-Onboard VGA, Sound, 2x USB, 2 Com poorten, LAN 100MBIT, ingebouwde 0.8 ampère voeding, mouse, keyboard ingang.
-1x PCI slot voor evt. geluidskaart of PCI videokaart.

Bij het bakje zit 256 mb so-dimm kingston valueram. Helaas word er maar 128mb van gedetecteerd. Toen ben ik opzoek gegaan naar een manual, bios update of wat meer informatie. Helaas is er zeer weinig over te vinden, ook op de site van neoware (www.neoware.com) niet. Heeft iemand een manual of weet iemand waar ik een bios update kan weg-halen?

Alvast bedankt,

[ Voor 22% gewijzigd door Westereen op 19-04-2005 14:34 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dus je probleem zit hem in het geheugen dat maar voor de helft gedetecteerd wordt? Dan kun je hier je oplossing vinden (je was niet de enige): PMG FAQ

Ben bang dat je dat met een BIOS-update niet op gaat kunnen lossen though.

Edit: Als ik naar je pics kijk, zie ik dat er twee DIMM's gebruikt worden; een lange en een korte. Die lange is je werkgeheugen. Als je zegt dat daar maar de helft van herkend wordt, dan moet je daar zoeken.
Die kleine is zo te zien je cachegeheugen. Dat zag je vroeger wel meer, da's de zgn level 2 cache. Die hoef je niet uit te breiden; zal hooguit iets van 256kb zijn (dus niet Mb) en laat je proc iets sneller lopen :)

[ Voor 45% gewijzigd door The Eagle op 19-04-2005 14:42 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Westereen
The_Eagle schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:39:
Dus je probleem zit hem in het geheugen dat maar voor de helft gedetecteerd wordt? Dan kun je hier je oplossing vinden (je was niet de enige): PMG FAQ

Ben bang dat je dat met een BIOS-update niet op gaat kunnen lossen though.

Edit: Als ik naar je pics kijk, zie ik dat er twee DIMM's gebruikt worden; een lange en een korte. Die lange is je werkgeheugen. Als je zegt dat daar maar de helft van herkend wordt, dan moet je daar zoeken.
Die kleine is zo te zien je cachegeheugen. Dat zag je vroeger wel meer, da's de zgn level 2 cache. Die hoef je niet uit te breiden; zal hooguit iets van 256kb zijn (dus niet Mb) en laat je proc iets sneller lopen :)
Euhm |:( Die "korte" daar zit dus momenteel 256mb so-dimm (laptop geheugen) in. Die "lange" is een sd-ram slot.
Als ik in het sd-ram slot een staafje van 128mb double-sided kingston valueram stop herkent de neoware in totaal 196mb-ram...

EDIT: Als ik er alleen 128mb kingston double sided sd-ram in stop, word er 64mb herkent...

[ Voor 7% gewijzigd door Westereen op 19-04-2005 14:54 ]

• Westereen
Na wat verder zoeken (stond bij het opstarten als je op tab drukt) ben ik erachter gekomen dat het moederbord een 5BLMP is. Op die site staat inderdaad dat 128mb het maximum is, hij neemt toch wel hoger dan 128mb... Helaas vind ik dan nog geen bios update :'( ...

[ Voor 20% gewijzigd door Westereen op 19-04-2005 17:38 ]

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:10

angerfist-yentl

vake bei te bange!

bij een compaq 500 mhzz pentium 3 :P is dat kleine gedeelde het video geheugen :D en daarbij wil hij max 128 mb perslot aan

Vake bei te bange

• Westereen
angerfist-yentl schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:28:
bij een compaq 500 mhzz pentium 3 :P is dat kleine gedeelde het video geheugen :D en daarbij wil hij max 128 mb perslot aan
Dat is hier niet zo. Het vga geheugen kun je tot 4mb instellen in de bios...
Pagina: 1