Toon posts:

laptop als wireless access point

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb al gezocht in de verschillede FAQ's maar kan toch niet echt een duidelijk antwoord vinden.

- Kan ik mijn labtop met wireless network (WiFi) als access point gebruiken voor een aantal andere laptops?
- Zo ja, hoe doe ik dit snel en eenvoudig onder Windows XP?

Pieter

Verwijderd

Je bedoelt je wlan (ingebouwd pci? usb-stick? extern acces point?) gebruiken als repeater of bridge?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:04:
Hoi!

Ik heb al gezocht in de verschillede FAQ's maar kan toch niet echt een duidelijk antwoord vinden.

- Kan ik mijn labtop met wireless network (WiFi) als access point gebruiken voor een aantal andere laptops?
- Zo ja, hoe doe ik dit snel en eenvoudig onder Windows XP?

Pieter
zoeken op ad-hoc

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, ad-hoc networking in Google geeft voldoende resultaten om het werkend te krijgen. Misschien aan de networking faq toevoegen?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het meeste werkt nu netjes. Via windows heb ik een nieuw network toegevoegd (als computer-naar-computer netwerk). Er is een netwerk en de meeste laptops kunnen elkaars gedeeld bestanden zien.

Alleen de `server' (mijn laptop) is niet bereikbaar. Hij verschijnt wel in de lijst met laptops in de werkgroep, maar is niet bereikbaar vanaf de andere laptops (ook geen respons op ping). Iemand een idee wat er mis is?

Verwijderd

"niet bereikbaar"

Krijg je een foutmelding? Probeer je een gedeelde map te openen? ...

Verwijderd

Topicstarter
Niet bereikbaar in de zin dat de laptop niet reageert op pings van andere laptops. De laptop verschijnt wel in de lijst met laptops in Netwerkomgeving->Werkgroep, maar wanneer hierop geklikt wordt verschijnt een foutmelding (precieze melding kan ik morgen opzoeken).

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40

Reptile209

- gers -

Laat me raden: je hebt de windows-firewall aan staan, zonder bestands- en printerdeling en ICMP door te laten. Dan kom je er vanaf een andere PC idd niet op... kijk eens naar de poorten 137-139, 445 en 7 (ICMP voor ping). ;)

Zo scherp als een voetbal!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:03
idd bestands en printerdeling aanzetten en je kan er gewoon op

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 16:14
-edit-

[ Voor 131% gewijzigd door Kayz op 07-07-2005 15:13 ]

Pagina: 1