[2003] Clusteren van MSSQL 2000*

Pagina: 1
Acties:

• mterwoord
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04-2025
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd hoe het load-balancing en fail-over clusteren van MS SQL 2000 werkt. Begrijp ik het goed als ik daar een Intel 10Gbps nic en InfiniBand oplossingen voor kan gebruiken? Hoe zit dit met latere uitbreidingen? Kan ik als ik eerst 2 servers met 1 processor (upgradable naar 2) cluster later nog uitbreiden? Kan ik later extra servers bij de cluster in hangen?

Is het ook mogelijk om in 1 hardware cluster meerdere installaties van MS SQL 2000 te clusteren?

Groeten,

Matthijs

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[google=MS SQL 2000 cluster]

Als startpunt :P

dit linkje
http://www.microsoft.com/...00/maintain/failclus.mspx
http://www.dbaoncall.net/references/ht_cluster.html

Welkom op GoT _o_

En verder had je ook de huisregels eens beter kunnen lezen :+, zie ook:

Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got
* Lees eerst de handleiding / tutorial / De helpfunctie (veelal F1).
* Bezoek eens de website / het forum van de leverancier.
* Neem eens een kijkje bij search-sites als Google, de GoT-search.
* Logisch nadenken en gewoon proberen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

meddochat schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:44:
Ik ben benieuwd hoe het load-balancing en fail-over clusteren van MS SQL 2000 werkt. Begrijp ik het goed als ik daar een Intel 10Gbps nic en InfiniBand oplossingen voor kan gebruiken?
10gbps en infiniband lijkt me voornamelijk zinvol als je zit te denken over HPC Clustering - iets dat je vermoedleijk niet wilt doen als je SQL 2000 wilt clusteren? :)
Hoe zit dit met latere uitbreidingen? Kan ik als ik eerst 2 servers met 1 processor (upgradable naar 2) cluster later nog uitbreiden? Kan ik later extra servers bij de cluster in hangen?
Dit is afhankelijk van je configuratie - Windows Server Enterprise 2003 kan tot 2 nodes in een cluster aan, Windows Server DataCenter edition kan er 4 of 8 nodes aan geloof ik.

In ieder geval probeer je bij HA clusters dit meestal van te voren juist te sizen, daar waar je met HPC clustering juist dit 'upsized' door nodes toe te voegen. Haal je deze zaken niet door elkaar? :)
Is het ook mogelijk om in 1 hardware cluster meerdere installaties van MS SQL 2000 te clusteren?
Meerdere installaties? Waarom zou je dat doen? JE kan wel meerderen SQL 2000 instances clusteren afaik :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Let erop dat gewoon clusteren van een database een oplossing is voor een hoge beschikbaarheid, en niet voor een hoge performance. Ik weet niet wat je doel is?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• mterwoord
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik wil vooral hoge beschikbaarheid, maar ook, omdat ik er de 2e server toch heb staan, voor hogere performance gebruiken. Het leek mij dat dit ook mogelijk is.