[Torrent] Files geshred

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Mijn probleem :X
Als ik met BitTorrent muziekbestanden download, dan lijken in 50% van de gedownloadde gevallen deze files door elkaar gehusselt te zijn. Files beginnen midden in het nummer, na 20 seconden verspringt 't hele nummer naar een andere tijd, en na weer ongeveer 20 seconden verspringt 't weer. Het is net of je zeg maar willekeurig in je sliderbalk klikt als je een normaal nummer aan het luisteren bent zeg maar.

Wat ik geprobeerd heb B)
Ik heb BitTornado, Azureus, BitTorrent én ABC geprobeerd, met alle downloaders hetzelfde probleem.
Voor de rest zie ik niet wat er mis kan zijn. Alle settings in Windows en router zijn goed, want het downloaden van .zip, .rar ea. doen het wél.

Mijn theorieën :/
1. De .torrent files zijn corrupt op de tracker, of een seeder seed verkeerde .mp3's
2. Mijn ISP (Demon DSLExpress via BBNed) wil mijn downloadgedrag storen
3. De foutcorrectie die in BitTorrent zit werkt niet goed (hier)

Heeft iemand een idee? Ik word er knijtergek van, want ik download soms uren voor nix nu :(

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Druk je wel eerst op Finish voordat je je Torrent client afsluit?

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:33:
Druk je wel eerst op Finish voordat je je Torrent client afsluit?
Als de torrent klaar is met downloaden is de file ook al gecheckt op fouten. In veel clients gebeurt dit automatisch (oa. bij ABC en BitTorrent zowieso). Die hebben niet eens een finish knop.
How do I know the download isn't corrupted?

BitTorrent does cryptographic hashing (SHA1) of all data. When you see "Download succeeded!" you can be sure that BitTorrent has already verified the integrity of the data. The integrity and authenticity of a BitTorrent download is as good as the original request to the tracker. Checking the MD5/CRC32/other hash of a file downloaded via BitTorrent is redundant.

[ Voor 38% gewijzigd door Scyth op 19-04-2005 13:37 ]

Dell Studio XPS 16

Verwijderd

ik weet echt niet hoe je het moet oplossen, maar ik weet wel, dat het heel ongebruikelijk is, ik gebruik zelf Azureus en heb dit probleem nog nooit gehad.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Kijk anders of je bij purepwnage of een andere site met torrents hetzelfde probleem hebt. Anders ligt het idd aan de tracker, de seeder of aan de provider. Als andere mensen er geen last van hebben blijft de provider over (alhoewel.... bestaat dat soort techniek dat ze de nummering van de pakketjes aanpassen bij BT verkeer om ze zo door elkaar te gooien? ).

Trouwens, ik heb ook Demon DSL Express en ik heb geen probleem met het downloaden van torrents. Ik gebruik BitTornado, dus die zal jouw probleem waarschijnlijk ook niet veroorzaken. Misschien ben je een optie 4 vergeten: malware. Misschien bestaat er wel een virus/trojan die torrents voor je verpest dus je zou eventjes een virusscan/spywarescan kunnen maken.

MechWarrior || Monsters Game

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
GambitRS schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:49:
Kijk anders of je bij purepwnage of een andere site met torrents hetzelfde probleem hebt. Anders ligt het idd aan de tracker, de seeder of aan de provider.
Ik had 't bij SN, en nu ook bij TR. (de bekende sites dus). Het probleem is dat niet alle torrents fout gaan.. Wat mij opvalt is dat de grotere torrents die exceptioneel langzaam op gang komen deze fouten vertonen. Snellere torrents niet, of nauwlijks.
GambitRS schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:49:Misschien ben je een optie 4 vergeten: malware. Misschien bestaat er wel een virus/trojan die torrents voor je verpest dus je zou eventjes een virusscan/spywarescan kunnen maken.
Ik gebruik een up-to-date legale virusscanner (Norman voor de geinteresseerden), en die vind nix. Ik zal eens HijackThis draaien, maar ik ga d'r niet van uit.

Dell Studio XPS 16

Pagina: 1