Plextor 16x DL -> Kan 1x branden, daarna opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 15:44

sus

is druk :+

Topicstarter
Om te beginnen, hier mijn systeem:

amd 1000
512 MB
120 + 40 GB, aan Promise controller (ATA100)
Plextor 16x+/-/+DL
Sony DVD-Rom

Ik heb vorige week mijn systeem opnieuw geinstalleerd met winXP Pro, SP2, alle updates. Verder draait Kaspersky AV. Geen firewall (zit achter router waar firewall op aan staat). Als brandprog gebruik ik Nero en DVD-Shrink.

Nu kan ik maar 1x iets branden met mijn brander. Of het nou een CD of een DVD is, hij wil geen 2e keer branden voordat ik het systeem opnieuw heb gestart.

CD-1 lukt perfect, CD-2 blijft in Nero op 1% staan. Er wordt niks gebrand, want als ik opnieuw opstart kan ik het schijfje gewoon gebruiken.

Ik heb de laatste firmware in mijn plex gegooid, dat mocht niet helpen.

Heeft iemand een idee waar ik moet kijken om dit probleem op te lossen. Had het probleem niet met mijn 16x CD-fikker van plextor.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hoe brand je dan :?
van hd of van de dvd-rom.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• sus

sus

Topicstarter
Van zowel HD als CD.

Bij kopieren van DVD is het altijd via de HD. Bij CD hangt het er vanaf. De ene keer on-the-fly, de andere keer vanaf CD. En .iso altijd vanaf HD (doh)

Probleem doet zich altijd voor, van zowel HD als CD.

[ Voor 14% gewijzigd door sus op 19-04-2005 13:35 ]

• sus

sus

Topicstarter
Er mag nu best wel een schop tegen aan. Iemand een idee wat er aan de hand is?

• sus

sus

Topicstarter
Nou, kom op, ik zit hier echt met een raar probleem...

toevoegingkje aan de TS: Ook voor mijn nieuwe installatie van vorige week deed hij het niet goed.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

ASPI layer gechecked ? Meest recente Nero en/of systemASPI geinstalleerd ?
edit:
Wat zegt Nero-infotool over je ASPI ?

[ Voor 30% gewijzigd door under-world op 24-04-2005 12:34 ]

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Volgens mij heb je een redelijk oud mainbord, wat voor snelheid haal je met de doorvoer zonder de promise controller??
Heb je het al eens geprobeerd zonder deze controller(en dan uiteraard branden op een lagere snelheid(4x of zoiets).
Heb je misschien de mogelijkheid de brander te proberen op een ander (minder gedateerd) systeem, dan kun je bepalen of het aan jouw config ligt(of dat je dus een defecte dvd-writer hebt).

• under-world

under-world

ooh-la dots

Snelheid moet volgens mij niet uitmaken omdat de cd's ook niet lukken. Ik heb jaren geleden exact hetzelfde probleem gehad met een ultraplex 40S. Bij mij hebben andere ASPI drivers het probleem verholpen. Wat voor melding krijg je btw in Nero ? Wat voor melding bij windows eventlog ?

[ Voor 21% gewijzigd door under-world op 24-04-2005 12:38 ]

Verwijderd

Waar ik werk hebben we ook een Plextor DVD Brander, maar dan 8x.
Hetzelfde probleem hebben wij toen ook gehad. Was een beetje vaag.
Toen stond ons drive niet op UDMA ingesteld. We hadden dit per ongeluk uitgezet na installatie van PowerDVD, waar je de optie kon UDMA aan en uit konden schakelen.
Na het aanzetten, konden we alle DVD's weer op volle snelheid branden en alle vage problemen behoorden tot het verleden.

• sus

sus

Topicstarter
Probleem zit hem niet in de snelheid. Ik kan dvd's fikken op 16x en mijn cd's op 48x. Gaat allemaal goed, zonder problemen. Alleen, als ik er een heb gebakken, dan moet ik opnieuw opstarten als ik nog een cd/dvd wil doen. En dat kunnen dus ook 2 verschillende schijven zijn (linux-disc1.iso, disc2.iso bijv.).

Wat de promise betreft: Daar hangen alleen mijn HD's aan. De Promise is onboard, de DVD-Rom en de plex hangen allebei aan de onboard IDE.

Het lijstje wordt dan:
Prim. Master (IDE): Sony DVD
Prim. Slave (IDE): -
Sec. Master (IDE): Plex 16x
Sec. Slave (IDE): -

1st promise: 120 gb
2nd promise: 40gb
3th promise: -
4th promise: -
(De onboard promise is een ata133 raid controller, maar met een jumper istie omgezet naar een ata100 controller-non-raid)

ASPI:
Ik gebruik de Nero-aspi, die bij Nero Reloaded zit. Ik heb in het verleden problemen gehad met een andere aspi, dus ben daar niet zo'n fan van.

Foutmeldingen:
Nero geeft geen fouten, hij hangt gewoon bij 1% branden. Stoppen van het proces zorgt er alleen voor dat Nero wordt afgesloten, maar de drive blijft gelocked. Die kan ik wel unlocken met Plextools, maar dat heeft verder geen zin. Pas na een reboot kan ik weer met nero aan de slag. Uiteraard heb ik ook andere brandprogramma's geprobeerd.

• sus

sus

Topicstarter
Ik heb nog even gekeken naar de UDMA-settings:

De sony DVD-Rom staat op udma-2, de plex op udma-4

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:39
Bij mij was dat probleem opgelost na een update van nero.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• sus

sus

Topicstarter
Update net gedaan, maar ook dat heeft niet geholpen. Was ook eigenlijk wel te verwachten, omdat ik het ook met andere apps heb. Net een knoppix-cd gebruikt en onder linux gefikt. Daar ging alles goed, zonder problemen.

Probleem zal dus in windows gezocht moeten worden.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:39
Modbreak:Troll. :/

[ Voor 89% gewijzigd door Laurent op 26-04-2005 06:56 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• sus

sus

Topicstarter
Iemand nog een idee? Want ik zit er echt van te balen.

• under-world

under-world

ooh-la dots

IK zou gewoon ff die adaptec aspi installen. http://www.adaptec.com/wo...ey=aspi_471a2.exe&sess=no

[ Voor 56% gewijzigd door under-world op 26-04-2005 19:39 ]

• under-world

under-world

ooh-la dots

Is dit (futiele) driverprobleempje nog opgelost of is gewoon je brander naar de filestijnen ? Heb je hem al in een ander systeem geprobeerd ? Heb je nog wat met die aspidrivers gedaan ? Is wel zo handig om iig te reageren als mensen je proberen te helpen en een uitkomst post voor degene die na jou dit topic via de search benaderen. Dit moet toch op te lossen zijn? Alvast bedankt! :)

[ Voor 16% gewijzigd door under-world op 27-04-2005 14:15 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heeft het niet te maken met een buffer die na 1x branden vol is, en dat Windows daar heilig in gelooft; terwijl Linux beter met die buffer omspringt en schijf na schijf kan branden? (want ik maak uit je laatste posts op dat je onder Linux wel meerdere schijven achter elkaar kan branden).
Het lijkt me ook niet bepaald een hardwarematig probleem bij de brander, inderdaad meer in de drivers.

Kun je Nero na 1 brandsessie eens helemaal killen of proberen de tweede CD met een ander brandprogramma te branden?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• sus

sus

Topicstarter
Ik heb even geen tijd gehad om er in te duiken, tot vandaag. Vandaar dat er even geen reactie meer kwam van mij.

@under-world:
Brander is niet kapot. Zoals ik al melde werkt het perfect onder linux, daar kan ik zonder problemen 4 cd's achter elkaar fikken. Ik heb inmiddels ook Fedora Core 3 draaien, dus echt van HD, en dat is ook geen probleem. Het lijkt mij dus idd ergens een driver probleem.

@ Dark Blue:
Het gebeurt ook als ik een CD fik, nero afsluit, nero opnieuw start en dan een 2e cd fik. Ergens zit er dus iets niet lekker.

qua updates:
nero is up-to-date
windows ook
drivers voor raid-controller zijn ook geen nieuwe voor (die van sp2 heeft ie ook liever dan die van de site, te merken aan de snelheid)

aspi van adaptec ga ik morgen doen. Ik hou jullie zeker op de hoogte, maar het kan weer even een paar dagen duren (helaas, druk druk druk)

• sus

sus

Topicstarter
Beter laat dan nooit zeggen ze dan.

Probleem is hier inmiddels opgelost door een nieuwe installatie waar ik aan toe was (iets in register om zeep geholpen, winXP was fubar). Wat het probleem nou geweest is is mij nog altijd niet duidelijk...

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04-2025

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Heb precies het zelfde probleem. Niet alleen met nero maar ook met DVD Decrypter. Heb sinds kort zelf een nieuwe brander (NEC DVD RW ND-4551A) erbij gekocht. Kan ik er in iedergeval nog 2 branden voor opnieuw op te starten. Mijn andere brander is een PIONEER DVD RW DVR-109.

Hoe had je jou probleem nu opgelost ? Door windows XP er opnieuw op te zetten ?

Ignorance is bliss

• sus

sus

Topicstarter
Dat is wat ik heb neergezet ja. Inmiddels gebruik ik totaal geen windows meer, en heb ik ook geen enkel probleem meer ondervonden...
Pagina: 1