iPod uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-10 14:08
Als ik mijn iPod uitschakel en weg leg (op vrijdagavond) en ik pak hem twee dagen later weer om weer mee te nemen is de accu veel leger, soms zelfs dood als ik hem wil aan zetten.

Ik druk hem gewoon uit op de play knop, maar zet niet altijd op lock, soms merk ik dattie "ineens" weer aan staat 8)7 en nummer afspeelt die ik helemaal niet als laatste gespeeld heb (logisch zou bv zijn dat hij de cd afspeelde en dan stopte (aangezien ik hem niet op repeat heb staan)

Maar dan is er dus totaal een andere cd aan het spelen...

Is het mogelijk om hem in het weekend gewoon helemaal uit te zetten? En zo ja hoe?

En niet aan komen met RTFM want ik heb hem via KPN gekregen en daar zat alleen de franse en duitse beschrijving bij, natuurlijk heb ik de nl wel gelezen in adobe maar daar niets over gevonden. Ik heb zelfs een boek gekocht over iPod en iTunes maar die kon me ook niet verder helpen. Zelfs google niet.

Iemand tips, en niet mijn ka/ vriendin de schuld geven want ik leg hem netjes in een laatje weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Je iPod zet zich volledig uit na ongeveer 2 dagen. Dit doet ie om stroom te sparen aangezien als jij je iPod normaliter uitzet hij nog in stand-by staat. Dus je settings blijven dan gesaved. Maar zodra je je iPod langer als 2 dagen uit hebt staan dan schakelt hij zich volledig uit dus worden je settings gereset. Dus bijv het 'klik geluid'.
Zover ik weet is het niet mogelijk om je iPod "geheel" uit te zetten, misschien wordt dit een van de volgende keren in de nieuwe firmware erbij gezet.
Trouwens wel tof dat je een iPod gewonnenkregen hebt! Om welke gaat het eigenlijk ?
djmurcielago schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:37:
ipod? play ingedrukt houden, dan gaat ie echt uit, en volgens mij dooft het lampje dan ook
maar weet je zeker dat je em uit wilt zetten? opstarten duurt namelijk wel even
Niet dus.. Je zet 'm met "play lang inhouden" gewoon in slaap stand / stand-by

[ Voor 30% gewijzigd door Suaver op 19-04-2005 15:44 ]

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:55
ipod? play ingedrukt houden, dan gaat ie echt uit, en volgens mij dooft het lampje dan ook

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Als je de alarm/wekker functie gebruikt kan het ook zijn dat deze dan aanspringt wanneer je niet in de buurt bent. Play ingedrukt houden is trouwens 'sleep' en niet uit.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 21:03
Euh hij schakelt nooit helemaal uit en volgens mij het idee dat ie na 2 dagen helemaal uitschakelt is volgens mij onzin. Ik loop op dit moment stage @ Philips en daar designen ze het power management gedeelte van de Ipod ;) De PMU die erin zit schakelt niet uit maar heeft een aantal modes. Hij staat gewoon in standby mode zodra als jij die play knop een poos ingedrukt hebt. het systeem vraag dan nog minder dan een mA per uur. Er blijft maar 1 uitgang van die PMU wakker en dat is voor de microcontroller. Het feit dat je accu zo snel leegloopt ligt volgens mij gewoon aan het feit dat ie accu brak is. In het begin is het namelijk heel erg belangrijk dat je hem helemaal laat opladen....

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Het is ook aan te raden om je iPod altijd op lock te zetten als je hem niet gebruikt. Zo bespaart hij stroom, omdat er geen spanning op de clickwheel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
IJnte schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:52:
het systeem vraag dan nog minder dan een mA per uur.
Vraagt 'ie minder dan een mAh per uur of minder dan een mA ?

Overigens heeft mijn iPod hier ook last van; erg vervelend. Als ik 'm niet in diepe slaap laat vallen, dan haalt 'ie volgens mij zo de opgegevens speeltijd van 10 of 12 uur, maar als 'ie eenmaal even in diepe slaap geweest is, dan springt 't batterijmetertje echt 'n heel stuk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
T_E_O schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:04:
[...]

Vraagt 'ie minder dan een mAh per uur of minder dan een mA ?

Overigens heeft mijn iPod hier ook last van; erg vervelend. Als ik 'm niet in diepe slaap laat vallen, dan haalt 'ie volgens mij zo de opgegevens speeltijd van 10 of 12 uur, maar als 'ie eenmaal even in diepe slaap geweest is, dan springt 't batterijmetertje echt 'n heel stuk terug.
jah ;) mAh dus :) zeg maar gerust nix 8-) Ik heb btw ook gemerkt dat er een verschil zit tussen b.v. de oude ipod en de nieuwe ipod qua accu indicatie. Als je een accu van de nieuwe ipod in de oude ipod stopt dan zegt ie dat ie voor 75% vol zit terwijl ie in de nieuwe ipod 100% vol is :? . Dit komt volgens mij vanwege een firmware verschil in de microcontroller. Ik ben gelukkig bevoorrecht om ipods te mogen slopen voor onderzoek en eigen projectjes O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
O.D.Smolik schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:57:
Het is ook aan te raden om je iPod altijd op lock te zetten als je hem niet gebruikt. Zo bespaart hij stroom, omdat er geen spanning op de clickwheel staat.
Serieus? Dat is wel handig om te weten :) Heb je daar nog een bron van, of zelf ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

kijk je wekker eens na, kan best dat ie een of meerdere keren per dag aangaat en dan een album afspeelt en na t afspelen weer afsluit....

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

The Evil Brain schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:39:
[...]

Serieus? Dat is wel handig om te weten :) Heb je daar nog een bron van, of zelf ervaren?
Ik heb toen 2,5 jaar geleden toen ik mijn iPod kocht. Echt ALLE info over de iPod opgezocht B)
Dus ik heb het zowel gelezen, als zelf ondervonde. Opzich zijn heel veel dingen logisch, wat je moet doen op stroom te besparen. Maar heel veel mensen boeien dat gewoon niet. Ik vind dat gewoon interessant om de maximale uit me iPod te halen :P

Hieronder heb je een link naar een filmpje om je maximale uit de iPod te halen
http://www.apple.com/supp...ip_gettingstarted_t6.html

Hier is een site met tips om je maximale uit de iPod te halen
http://www.apple.com/batteries/ipods.html Engels
http://www.apple.com/nl/batteries/ipods.html Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Suaver schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:13:

Trouwens wel tof dat je een iPod gewonnenkregen hebt! Om welke gaat het eigenlijk ?
Het is de 40 gig versie, van de vierde generatie
DoD Cerberus schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:48:
kijk je wekker eens na, kan best dat ie een of meerdere keren per dag aangaat en dan een album afspeelt en na t afspelen weer afsluit....
nope ik heb de wekker nog nooit ingesteld...
Het feit dat je accu zo snel leegloopt ligt volgens mij gewoon aan het feit dat ie accu brak is. In het begin is het namelijk heel erg belangrijk dat je hem helemaal laat opladen....
toen ik hem kreeg heb ik hem meteen helemaal volgeladen edaarna helemaal leeg getrokken, dus nee dat kan het niet zijn...
Opstarten duurt 3 tot 7 seconden gemiddeld, ik gebruik nooit licht... en jah ik wil hem juist zeker uitzetten, ik wacht liever een paar tellen als ik zeker weet dat hij uit is...
O.D.Smolik schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:57:
Dat is wel een handige tip... THNX dat wist ik niet... 8)

[ Voor 101% gewijzigd door 911GT2 op 19-04-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Ik had hetzelfde "probleem", maar omdat ik een 3G iPod had, hoorde het er niet bij te zitten. Bug dus. Dus ik hem opsturen met garantie, krijg ik een nieuwe/refurbished iPod. Ok ik blij, maar blijkt dat rotding hetzelfde te doen. Toen heb ik deze oplossing maar genomen (werkt ook voor jou):

[ik ga uit van iTunes]

Maak een nieuwe playlist. Noem deze "alarmlist" (andere naam kan ook natuurlijk).
Neem met microsoft geluidsrecorder ff een klein geluidje op, of nog beter, gewoon niks. Sluit geen mic aan, en laat de recorder 1 sec lopen, en stop hem dan.
Voeg dit kleine bestandje toe aan je iTunes library, en vervolgens aan de afspeellijst alarmlist. Stel nu je wekker in op 3 uur 's avonds ofzo, en laat hem dan de afspeellijst alarmlist afspelen.

Werkt perfect bij mij. Mn iPod reset nooit meer, en de batterij gaat ook langer mee (als ie bij mij langer dan 36 uur uitstaat gaat de batterij drainen ofzo...). Het werkt iig voor mij.

Edit, ik had je topicstart niet zo goed doorgekeken (ander probleem dan ik dacht). Dus negeer deze post maar :P

[ Voor 11% gewijzigd door B-Bandit op 19-04-2005 19:58 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Laatst online: 12-10 17:14
Euh hij schakelt nooit helemaal uit en volgens mij het idee dat ie na 2 dagen helemaal uitschakelt is volgens mij onzin. Ik loop op dit moment stage @ Philips en daar designen ze het power management gedeelte van de Ipod ;) De PMU die erin zit schakelt niet uit maar heeft een aantal modes. Hij staat gewoon in standby mode zodra als jij die play knop een poos ingedrukt hebt. het systeem vraag dan nog minder dan een mA per uur. Er blijft maar 1 uitgang van die PMU wakker en dat is voor de microcontroller. Het feit dat je accu zo snel leegloopt ligt volgens mij gewoon aan het feit dat ie accu brak is. In het begin is het namelijk heel erg belangrijk dat je hem helemaal laat opladen....
Nou bij uit dan, of deep sleep, zoals apple het noemt:

<qoute apple site>
Pod: clicker settings return to default
The clicker setting in the iPod (Click Wheel) and iPod mini resets to the default (playing through the iPod speaker) when the iPod goes into deep sleep after 36 hours of inactivity.

For more information about deep sleep click here.

To change the clicker setting back to your previous setting choose Settings > Clicker from the main menu and then select either Off, Headphones, or Both.

This article will be updated when new information becomes available.

Note: The original 5 GB, 10 GB, and touch wheel iPod models do not have the deep sleep feature. Determine which iPod model you have.
<end quote>

Maar om even op het topic terug te komen, deze feature zou dus juist stroom moeten besparen! Even apple contacten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Shailesh schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:56:
Ik had hetzelfde "probleem", maar omdat ik een 3G iPod had, hoorde het er niet bij te zitten. Bug dus. Dus ik hem opsturen met garantie, krijg ik een nieuwe/refurbished iPod. Ok ik blij, maar blijkt dat rotding hetzelfde te doen. Toen heb ik deze oplossing maar genomen (werkt ook voor jou):

[ik ga uit van iTunes]

Maak een nieuwe playlist. Noem deze "alarmlist" (andere naam kan ook natuurlijk).
Neem met microsoft geluidsrecorder ff een klein geluidje op, of nog beter, gewoon niks. Sluit geen mic aan, en laat de recorder 1 sec lopen, en stop hem dan.
Voeg dit kleine bestandje toe aan je iTunes library, en vervolgens aan de afspeellijst alarmlist. Stel nu je wekker in op 3 uur 's avonds ofzo, en laat hem dan de afspeellijst alarmlist afspelen.

Werkt perfect bij mij. Mn iPod reset nooit meer, en de batterij gaat ook langer mee (als ie bij mij langer dan 36 uur uitstaat gaat de batterij drainen ofzo...). Het werkt iig voor mij.

Edit, ik had je topicstart niet zo goed doorgekeken (ander probleem dan ik dacht). Dus negeer deze post maar :P
Nou ben ik wel benieuwd wat voor probleem jij had

[ Voor 73% gewijzigd door Eastman op 19-04-2005 20:54 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook via het programma PodPlayer (zie iPodLounge.com) een aantal hacks activeren, waaronder de optie dat de iPod in Deep Sleep gaat zodra je hem via de play-knop uitzet... Zover ik weet zou het moeten werken, maar ik heb het niet nodig dus gebruik het niet.

Maar verder heb ik ook nog een klein vraagje over dat eerste keer opladen zodra je een nieuwe iPod hebt. Ik heb dat niet gedaan omdat het volgens Apple niet nodig was, maar maakt dat dan echt zoveel uit?? Of komt het na een tijdje toch wel weer een keer goed, want ik heb de indruk dat mijn batterij niet echt super lang speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 22:50
Eastman schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:53:
[...]

Nou ben ik wel benieuwd wat voor probleem jij had
Mijn 3e gen iPod ging na 36 uur niet aan gebruikt te zijn in deep sleep mode. Als ik hem vervolgens weer aan deed, kwam het Apple logo tevoorschijn (reset dus) en na 10 seconden geboot te hebben, was hij weer aan maar wel met de batterij veel leger. Meestal is er van een volle batterij nog maar 30-40% over. Dat is nog niet eens het ergste. Volgens het Apple document zoals gecopypaste door arjenhiemstra, heeft mijn iPod geen eens een deepsleep functie! Dus heb ik hem maar naar Apple toegestuurd. En toen kreeg ik een nieuwe, maar die vertoont precies dezelfde kuren. Vandaar deze tussenoplossing, die ook bij de 4e gen als oplossing wordt gegeven voor het clicker wheel sound problem.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Is er geen manier om een nummer op stop te zetten dan? en dan op lock te gooien dan weet ik in ieder geval zeker dat hij niet met een nummer verder gaat...

Want een stopfunctie heeft dat rotding ook al niet... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

Tijdens het spelen....scroll ik naar 'Sleep' en zet hem op lock. 1 of 2 dagen later doe ik hem weer aan en is hij bijna net zo vol als toen ik het uitdeed. Waarom heb je een stop functie nodig? Je hebt toch pauze? Als je een ander nummer wilt horen ga je er gewoon naartoe en druk je op play. :)

Overigens koppel ik m'n koptelefoon ook los van m'n iPod. Dus:
1. Sleep
2. Lock
3. Koptelefoon eruit

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Nitai schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:24:
Tijdens het spelen....scroll ik naar 'Sleep' en zet hem op lock. 1 of 2 dagen later doe ik hem weer aan en is hij bijna net zo vol als toen ik het uitdeed. Waarom heb je een stop functie nodig? Je hebt toch pauze? Als je een ander nummer wilt horen ga je er gewoon naartoe en druk je op play. :)

Overigens koppel ik m'n koptelefoon ook los van m'n iPod. Dus:
1. Sleep
2. Lock
3. Koptelefoon eruit
Doe ik ook, alleen mijne is net een lastig kind, die blijft blijkbaar niet "slapen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Heb je al eens de Ipod ge-updated :? Er staat een programma op Apple waarmee je je ipod kan updated... Probeerd dat eens als je dat nog niet geprobeerd hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

911GT2 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:18:
Is er geen manier om een nummer op stop te zetten dan? en dan op lock te gooien dan weet ik in ieder geval zeker dat hij niet met een nummer verder gaat...

Euhm...pauze? En stop=uitzetten. Of wat wou je dan met stop bereiken? Terug naar 't hoofdmenu? Dan zet je 'm op pauze en ros je een paar keer op de menu knop...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:23

S2S

Mischien een stomme vraag, maar wat zit er in een ipod mini een hdd of een 4 gig flashcard?

Heb dat ding sinds gister ben er zwaar tevreden over...alleen zijn de dopjes niet uber goed...er is wel is wat vervorming met bassjes...ach ik haal wel een keer nieuwe dopjes.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Ik zou 'duh' willen zeggen, maar er zit gewoon een hdd in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:23

S2S

The Evil Brain schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:20:
Ik zou 'duh' willen zeggen, maar er zit gewoon een hdd in ;)
hehehhehe

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

911GT2 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:18:

Als je pauze eenmaal indrukt en je iPod locked, gaat-ie in sleep. Als je de pauze ingedrukt houdt gaat-ie meteen in sleep.

Er is nog een tweede verschil; bij eenmaal indrukken gaat de iPod verder in het muziekstuk wat je luisterde; bij ingedrukt houden stopt het muziekstuk.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
ik heb het nog eens gecontroleerd, ik heb de iPod uitgezet vrijdag toen hij meer dan halfvol was, op lock gezet en plat neergelegd in een lade...

Vannocht gecheckt, dood...
bij aanzetten apple logo, leege accu...

Ik denk dat ik hem terug moet sturen, hopelijk maken ze hem anders is het apple verhaal voorgoed afgelopen voor mij... (ik zat aan een mini mac te denken, maar voorlopig ga ik eerst maar eenst kijken hoe het met dit afloopt :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Welk lampje eigenlijk ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Ik denk het licht van het scherm. Want anders zit er geen lampje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

911GT2 schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:27:
ik heb het nog eens gecontroleerd, ik heb de iPod uitgezet vrijdag toen hij meer dan halfvol was, op lock gezet en plat neergelegd in een lade...

Vannocht gecheckt, dood...
bij aanzetten apple logo, leege accu...

Ik denk dat ik hem terug moet sturen, hopelijk maken ze hem anders is het apple verhaal voorgoed afgelopen voor mij... (ik zat aan een mini mac te denken, maar voorlopig ga ik eerst maar eenst kijken hoe het met dit afloopt :( )
Heb je daarna nog met de iPod gespeeld? Na zo lange weekend voor de iPod :P. Kan het even duren voor dat de accuduur correct op de scherm weergegeven wordt.
En betreft de mac mini, je hoef hem niet te kopen voor ons hoor :P Ik denk dat je alleen zelf een heleboel mist en helemaal als aanstaande vrijdag Tiger uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 16:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wat je ook nog kan proberen is hem verbinden met je pc, Dan ffe "veilig-verwijderen" en dan opbergen. Als je em dan weer aanzet zie je een Apple logo. Mijn conclusie luid dan ook dat hij dan "echt" uitgaat net als je em 3 dagen ofzo niet gebruikt :)

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1