[PC] Het imperial glory topic

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:50
Afbeeldingslocatie: http://www.imperialglory.com/images/portal_mig.jpg
Imperial Glory promises to be the most extensive strategy game ever, offering an in-depth management model along with graphically stunning real-time land and naval battles in full 3D. Choose which of the five great 19th century Empires to lead: Great Britain, France, Russia, Prussia or Austro-Hungary, each with their own unique attributes.
Imperial glory is een game die veel weg heeft van de total war serie waarbij ook zeeslagen gespeeld kunnen worden. Het speelt zich af in europa in de tijd van napoleon. Hierbij kunnen Frankrijk, Groot Britannië, Oostenrijk, Pruisen en Rusland gespeeld worden.

Frankrijk
Met de Franse revolutie net achter de rug bevind het land zich in een erg turbulente fase van zijn geschiedenis. Het volk dat de macht heeft gegrepen wil de glorytijden van Frankrijk laten herleven.

Hun antieke en door oorlog verzwakte industrie kan de ontwikkelingen van de industrie in andere landen nauwelijks bijbenen. Echter zijn de Fransen gebrand om hun economie in oude staat te herstellen zodat het land ook militair zich weerk an ontwikkelen. Door een goede regering zou dit bereikt kunnen worden.

De idealen waarvoor men gevochten heeft in de Franse revolutie beginnen zich te verspreiden door europa. Door tactvolle diplomatieke acties en een sterk leger zou Frankrijk de navolgende jaren Europa kunnen domineren.

Groot Britannië
Door de maritieme kracht van Groot Britannië is de invloed van het Britse rijk door de hele wereld heen te merken.

Ook al staat men achter het liberalisme, men heeft geen behoefte aan de problemen die zich hierdoor in europa afspelen en men probeerd zich hiervan afzijdig te houden. Hierdoer kan men zich meer richten op handel met kolonien en mandaat gebieden. Echter beginnen de oorlogen op het vasteland van europa de britse voorspoed in gevaar te brengen.

Hierdoor staan de britten op het punt waar ze moeten beslissen of ze zich gaan mengen met de oorlogen of dat ze zich afzijdig houden. Door de geisoleerdheid van het vasteland is de Britse industrie gespaard gebleven voor oorlogen waardoor het en van de sterkere industrien van het moment is. Men zal daarom in korte tijd een sterk modern leger op de been kunnen brengen en door de sterke marine belangrijke economische blokades in kunnen stellen.

Echter wil men niet gelijk naar geweld grijpen en is men van plan de voordelen van diplomatiek eerst te benutten.

De toekomst mag dan misschien onzeker zijn, er ligt wel een kans om het britse rijk sterker en groter dan ooit te voren te maken.

De makers van dit spel zijn onder andere bekend geworden commando's en preatorians.

Enkele screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.imperialglory.com/screenshots/05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imperialglory.com/screenshots/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imperialglory.com/screenshots/15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imperialglory.com/screenshots/24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imperialglory.com/screenshots/08.jpg

screenshots en trailers zijn hier te vinden

Ook is er inmiddels een demo beschikbaar.

Deze game zal 20 mei 2005 in de schappen liggen.

Zelf ben ik erg enthousiast over deze game omdat het net dat heeft wat rome total war mist. Het voeren van zeeslagen en de net iets uitgebreidere besturingsmogelijkheden. Na de demo te hebben bekeken is het enthousiasme zeker niet verminderd. De gelikte graphics alleen al maken het zeker de moeite waard. De campain mappen zijn overzichtelijker doordat er te switchen is tussen verschillende weergaven. Zeker voor de total war fans een aanrader :9~ .

[ Voor 44% gewijzigd door Skerekrow op 26-04-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo.. dat is nog eens hevige concurentie voor cossacks 2 zeg!!!! Ik heb de demo gedownload en ik moet zeggen.. dit ziet er gelikt uit!!! Wel zijn de formaties iets minder professioneel dan bijv. in cossacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Zo, dat ziet er goed uit. Is het ook een beetje goed speelbaar? Ik ga er van uit dat het ongeveer in z'n werk gaat als de Total War serie?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 21:19

Karel V

Een simpele ziel

:9~ :9~ De muziek...........
Als het ingame ook zo is, nu nog kijken of het ook wel lekker speelt. Eenheden realistisch reageren en het spel goed aanvoelt. Ziet mijn oog eidos en en pyro studio's? Ik heb geen slechte ervaringen met hun wat betreft de commando's reeks _/-\o_
Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 17:27

Steffy

Ayreonaut

Jozz schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:07:
Zo, dat ziet er goed uit. Is het ook een beetje goed speelbaar? Ik ga er van uit dat het ongeveer in z'n werk gaat als de Total War serie?
Het gaat zo in zijn werk ja, of dat is de bedoeling ervan.

De demo was echt verschrikkelijk slecht, de Unit Controls zijn niet eens basic meer zo simpel uitgekleed en vooral erg slecht. De AI is zo dom dat het bijna niet leuk meer is om te spelen.

De graphics zijn op de screenies mooier dan in de game zelf, het is allemaal wel wat erg simpel en de mannetjes leken alsof ze uit een brakke 3D Rts van 4 jaar geleden kwamen, details zijn mager of niet aanwezig. Ogen zijn bv 2 stipjes, verder erg slechte Textures en erg blokkerig overkomen.

De sfeer is ook niet echt geweldig al heeft het schieten wel weer wat, het klinkt wel spannend want he hoord een salvo en dan denk je ineens "verhip daar gaan weer een paar man" maar vervolgens doe je er niks mee, waar ik bij Rome Total War altijd zo weinig mogelijk untis dood wil hebben offer ik hier rustig alles op, beetje betrokkenheid mist dus. maar goed dit is de demo het kan nog beter worden natuurlijk.

Verders is het allemaal wel wat erg simpel, de controls, de graphics. Niet dat graphics nou super moeten zijn maar als de game verders niet echt overtuigend is probeer het dan in ieder geval nog een beetje aan te kleden en netjes te verpakken maar ook daar laten ze behoorlijk steken vallen.

Ik vind de setting wel aardig, kan heel leuk worden al komt het schieten de duur van de gevechten niet ten goed want 5 minuten dan heb je het wel gehad en ik ben bang dat de game daarom ook heel erg kort gaat worden. Mede ook door de slechte AI trouwens die geen enkel strategisch benul heeft.

Het gevoel van realisme is in de game ook totaal zoek, het merendeel van het schieten slaat werkelijk nergens op, zoals een kanon schiet dat heb ik de afgelopen 5 jaar niet meer zo amateuritsch gezien, dat moet echt veel en veel beter, zelf Empire Earth was beter en dat was "Arcade all the Way".

Nou geef ik eerlijk toe, het spel heeft wel een leuke setting dus ik zeg niet dat het nu een slecht spel is maar wat ik tot nu toe heb gezien is het bij lange na geen RTW dus. Het spel kan goed worden dat zeker maar er moet nog wel heel wat gebeuren.

[ Voor 22% gewijzigd door Steffy op 19-04-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:02:
[...]

Het gaat zo in zijn werk ja, of dat is de bedoeling ervan.
Daar kan het wel mee eens zijn.
De demo was echt verschrikkelijk slecht, de Unit Controls zijn niet eens basic meer zo simpel uitgekleed en vooral erg slecht. De AI is zo dom dat het bijna niet leuk meer is om te spelen.
Ik ben van mening dat het controleren van de units in deze game juist zeer makkelijk is gemaakt. je kan namelijk zelf kiezen welke kant ze moeten opstaan en in welke formatie ze dat moeten doen. Wat wel erg jammer is, is dat zodra er vijanden in de buurt van eeen opgestelde linie komt die je zo wilt houden dat ze dan bijdraaien en de linie verbreken. Maar dit zal in de echt versie wel opgelost zijn. Wat de ai betreft de eerste battle in de demo was op easy niveau en de 2e op medium. Ik heb reviews gelezen waar men medium al moeilijk vind. Zelf haal ik ze ook in 10 min per map maarja er zit ook nog een campaign mode bij en dat van die zeeslagen miste je echt in RTW.
De graphics zijn op de screenies mooier dan in de game zelf, het is allemaal wel wat erg simpel en de mannetjes leken alsof ze uit een brakke 3D Rts van 4 jaar geleden kwamen, details zijn mager of niet aanwezig. Ogen zijn bv 2 stipjes, verder erg slechte Textures en erg blokkerig overkomen.
Ik weet niet op welke grapics jij speelt maar dit zijn ingame screenshots hoor bij mij ziet het er net zo uit als hier op de screenshots. Ook kan ik hier de units verschillende bewegingen zien maken waardoor het mooier oogt. (deze optie zat ook al in RTW)
De sfeer is ook niet echt geweldig al heeft het schieten wel weer wat, het klinkt wel spannend want he hoord een salvo en dan denk je ineens "verhip daar gaan weer een paar man" maar vervolgens doe je er niks mee, waar ik bij Rome Total War altijd zo weinig mogelijk untis dood wil hebben offer ik hier rustig alles op, beetje betrokkenheid mist dus. maar goed dit is de demo het kan nog beter worden natuurlijk.
euh.. dit gebeurde juist in de oorlogen. Men offerde soms hele units op om maar een heuvel te kunnen innemen. Denk maar is aan het bestormen van vijandelijke linnies
Verders is het allemaal wel wat erg simpel, de controls, de graphics. Niet dat graphics nou super moeten zijn maar als de game verders niet echt overtuigend is probeer het dan in ieder geval nog een beetje aan te kleden en netjes te verpakken maar ook daar laten ze behoorlijk steken vallen.
Daar ben ik het niet mee eens (zie voor argumentatie hierboven.)
Ik vind de setting wel aardig, kan heel leuk worden al komt het schieten de duur van de gevechten niet ten goed want 5 minuten dan heb je het wel gehad en ik ben bang dat de game daarom ook heel erg kort gaat worden. Mede ook door de slechte AI trouwens die geen enkel strategisch benul heeft.
Dat schieten kan je vermijden door naar een salve je peleton in de vijandelijke linies te laten stormen om ze vervolgens aan het zwaard te rijgen. Ik zie in RTW trouwens ook niet echt slimme AI maarja je hebt de hard variant nog niet gehad.
Het gevoel van realisme is in de game ook totaal zoek, het merendeel van het schieten slaat werkelijk nergens op, zoals een kanon schiet dat heb ik de afgelopen 5 jaar niet meer zo amateuritsch gezien, dat moet echt veel en veel beter, zelf Empire Earth was beter en dat was "Arcade all the Way".
Wat moet dat kanon doen dan?..... recht vooruit schieten en de vijand raken. die dingen waren toen nog redelijk primitief he. Empire Earth waren ze veel te nauwkeurig. ze horen zelfs onnauwkeurig te wezen.
Nou geef ik eerlijk toe, het spel heeft wel een leuke setting dus ik zeg niet dat het nu een slecht spel is maar wat ik tot nu toe heb gezien is het bij lange na geen RTW dus. Het spel kan goed worden dat zeker maar er moet nog wel heel wat gebeuren.
Van RTW is ook een voorloper zag ik vandaag denk dat het niemand echt bekend is (niet die middeleeuwse variant bedoelt) maar een andere waar ik de naam niet zo van weet. Bij RTW miste je vooral de zeeslagen. En dit tijdperk is ook wat leuker als je het mij vraagt. Na preatorians gespeeld te hebben (alle levels) vond ik rome total war niet echt wat aan. dan wil je wel weer wat in een ander genre

Kortom ik vind de demo een geslaagde weergave van de verwachting van het spel. en het spel lijkt mij zeer de moeite waard om te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Jammer dat er niet meer aandacht is besteed aan het element van Sea warfare. 3 verschillende soorten schepen is wel wat aan de magere kant. Then again is het natuurlijk ook zo dat het niet alleen om sea warfare gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:03:
Van RTW is ook een voorloper zag ik vandaag denk dat het niemand echt bekend is (niet die middeleeuwse variant bedoelt) maar een andere waar ik de naam niet zo van weet. Bij RTW miste je vooral de zeeslagen. En dit tijdperk is ook wat leuker als je het mij vraagt. Na preatorians gespeeld te hebben (alle levels) vond ik rome total war niet echt wat aan. dan wil je wel weer wat in een ander genre

Kortom ik vind de demo een geslaagde weergave van de verwachting van het spel. en het spel lijkt mij zeer de moeite waard om te spelen
Shogun en die is heel erg bekent dus ik weet niet hoe je er bij komt dat niemand dat spel zou kennen 8)7

Veders ontkracht je ook niet echt wat ik zeg, de game is als serieuze RTS gewoon nog niet klaar, het is allemaal te simpel en te makkelijk. Het veranderen van Formaties, de AI is erg onlogisch. Ik ben niet onder de indruk op dit moment, de makers missen duidelijk wat ervaring op het gebied van RTS en ze zullen op een aantal punten deze game moeten aanpassen.

De graphics mogen ze van mij zo laten, daar is weinig mis mee al zijn het allemaal wat Low-res textures zonder details als geheel oogt het aardig.

De AI moet op de schop, de AI pleegt echt zelfmoord met de meest stomme aanvallen.

Ook moet het zo zijn dat als je manschappen in de weg staan dat ze dan geraakt kunnen worden door je eigen troepen, is in het echt ook zo. En de formaties die veranderen.

Dat schieten van dat kanon lijkt enorm kinderachtig en moet wel ff wat anders, ook lijkt het wel of dat kanon op de maan staat zo vreemd vliegt ie door de lucht :P

De controls die een hel zijn.

4 puntjes die denk ik wel goed gaan komen, ik vind de setting erg leuk, spreekt wel aan ook al had ik liever wat anders gehad maar. Ik hoop dat het echt goed komt want de opzet is goed en de game verdient het gewoon om goed te worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Steffy op 20-04-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Steffy schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:30:
[...]

Shogun en die is heel erg bekent dus ik weet niet hoe je er bij komt dat niemand dat spel zou kennen 8)7

Veders ontkracht je ook niet echt wat ik zeg, de game is als serieuze RTS gewoon nog niet klaar, het is allemaal te simpel en te makkelijk. Het veranderen van Formaties, de AI is erg onlogisch. Ik ben niet onder de indruk op dit moment, de makers missen duidelijk wat ervaring op het gebied van RTS en ze zullen op een aantal punten deze game moeten aanpassen.
ik vond de ai juist erg lekker, zodra ik mijn cavelerie los maakte van mijn groep om een aantal kanonnen aan te vallen werd ik van 2 kanten aangevallen door hun infanterie. Enige waar ik van baal is dat je je niet terug kan trekken. Je moet je troepen doodvechten of laten winnen. Iets realistischer is het wel maar de gameplay gaat er niet door op vooruit.
De graphics mogen ze van mij zo laten, daar is weinig mis mee al zijn het allemaal wat Low-res textures zonder details als geheel oogt het aardig.

De AI moet op de schop, de AI pleegt echt zelfmoord met de meest stomme aanvallen.
dat valt dus hard mee, je troepen doen bijna niets zonder order en ze kunnen simpelweg niet meer terugtrekken als ze eenmaal in gevecht zijn.
Ook moet het zo zijn dat als je manschappen in de weg staan dat ze dan geraakt kunnen worden door je eigen troepen, is in het echt ook zo. En de formaties die veranderen.
Dat mis ik inderdaad ook.
Dat schieten van dat kanon lijkt enorm kinderachtig en moet wel ff wat anders, ook lijkt het wel of dat kanon op de maan staat zo vreemd vliegt ie door de lucht :P
komt ook aardig wat kracht bij vrij bij zo'n schot hoor. En die dingen zijn bijna niet richtbaar, dus de onnauwkeurigheid valt reuze mee vind ik.
de controls die een hel zijn.
controls vind ik veel op rtw lijken, net iets anders dus ook wennen, maar vind ze niet veel onlogischer. Want rome total war was ook niet echt logisch maar daar ben ik gewoon aan gaan wennen.
4 puntjes die denk ik wel goed gaan komen, ik vind de setting erg leuk, spreekt wel aan ook al had ik liever wat anders gehad maar. Ik hoop dat het echt goed komt want de opzet is goed en de game verdient het gewoon om goed te worden.
Dat zeker :) ik vind vooral het tijdperk origineel. Hoeveel spellen heb je nou over deze tijdsperiode terwijl het strategisch gezien heel interresant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er echt realtistisch uit, maar de graphics moet ik nog even afwachten, het ziet er op de screenshots nog wat houterig uit.
Maar ik zal de demo eens downloaden en mij laten overtuigen ;)

kael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Zelfs de demo heeft op mij een verslavende werking. Ik heb de 2 missie nou op 8 verschillende manieren gehaald en op 2 manieren niet gehaald. :P (aanvallen als je in de minderheid is, is geen goede tactiek tenzij je een grotere vuurkracht kunt ontwikkelenen dan je tegenstander door hem in een v vorm aan tevallen. dat werkt echter veel beter als je verdedigd :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

De easy battle is een lachertje eigenlijk. Ik viel aan, verloor direct mijn artillerie (want wat zeker een goede tactiek is dat de vijand eerst je artillerie pakt), en daarna joeg ik al mijn eenheden erdoorheen.
Vijand was overgebleven met nog enkele eenheden, alleen ik had die ene bijzondere eenheid (te voet), en daarmee al eenheden (ook die in dat huis) afgemaakt.
De tweede battle op medium heb ik na 2 keer proberen in ieder geval nog niet gehaald :P .
Vind die best lastig, de eerste keer deed ik het beter dan de tweede. Alhoewel mijn kannonen toen wel lang bewaard bleven. Vallen jullie trouwens die vijandelijke kannonen met cavalerie aan?
Wat betreft de terugslag, dat vind ik alles behalve vreemd, net zoals de eenheden er aan gaan.
Alleen zijn de controls wel heel vervelend, de ene helft moet je met toestenbord doen (pijlen) en de andere helft met muis. Maar ja, dat zal wel wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
De tweede map kun je het best links een huis in nemen en een sterke formatie opstellen qua troepen
achterin wat artillerie. Vaak stuurt de AI een eenheid ruiters naar voren die buiten bereik blijft staan wachten, meestal stuur ik een kanon dan net ver genoeg naar voren zodat hij raakt. Daarna zal de cavelerie aanvallen op de kanonnen. Ik heb dan een aantal carre's voor de kanonen en een paar lines daar weer voor, hierdoor word de cavelerie uitgedunt en storten ze zich op de carre's wat een vernietigend effect heeft. hierna ariveren hun eenheden en is het een kwestie van goed oplettenw at je doet. als hun infanterie eerst aanvalt veel line formation gebruiken om hun te verzwakken/aan te pakken en probeer alleen melee gevechten te beginnen als je zelf cavelerie achter de hand hebt om dit te winnen. melee gevechten aangaan en verliezen moet je niet doen als je in de minderheid bent. heel goed kan werken om hun infanterie naar het huis links te lokken wat je ingenomen hebt en met het het 'lokaas'het andere huis in te nemen. Echter moet hun artillerie dan wel uitgeschakeld zijn. dit kan inderdaad het beste met cavelerie. Alleen houden ze vaak een infanterie eenheid achter bij de artillerie om het te beschermen waardoor je je cavelrie kwijt raakt, daarom gebruik ik daar de zwakste cavelerie eenheid voor. Opofferen moet ook kunnen op zijn tijd ;).

Als hun infanterie dan bij het huis bezig is met je overgebleven infanterie rechs van het huis een linie vormen zodat ze van 2 kanten bestookt worden. Dan zullen ze hun vuurkracht moeten verdelen waardoor ze qua vuurkracht in de minderheid zijn. Dit laatste is de key om de map te winnen, het kan op meerdere manieren als je ze maar verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Dat is een goeie tip. Ik vormde twee keer een klomp soldaten in linie opgesteld voor de kannonen, maar dat blijkt niet zo succesvol. t'Zal verder wel lukken, moest bij Rome Battle of Trebia ook heel veel oefenen om destijds very hard te halen. Achteraf vind je het dan een lachertje, maarja dat is een ander verhaal vooraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
inderdaad.

als je alleen line formations gebruikt dan rent de cavelerie gewono tussen je infanterie door naarj artillerie omdat de line zich moet aanpassen aan de positie van het doel (best irritant). Een carre heeft dit en werkt uitstekend tegen cavelerie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Helaas heb ik zojuist bij amazon gezien dat de releasedate is opgeschoven naar 20-May-2005

Nog een maand langer volhouden met de demo dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Sinds gisteren de demo gaan spelen. Dit is echt vet zeg, mix van de gameplay van Sid Meier's Gettysburg met de Total War engine. Echt heel tof om te spelen. Speelt lekker luchtig en ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hij is volgesmij ook uitgesteld. Veel games bladen hebben al een review van het spel (zoals PU) maar op internet kon ik nog maar weinig vinden. Hopen maar dat ie snel komt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Imperial Glory Gone Gold

Imperial Glory, the strategy game developed by Pyro Studios, has been approved for manufacturing and will be available in North America on May 17th, and three days later in Europe, Eidos announced.
source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Hij is inmiddels "uit" :)

Ben zeer benieuwd lijkt me wel een goed spel dit. Die navy battles lijken me erg vet.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Skerekrow schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:30:
Zelfs de demo heeft op mij een verslavende werking. Ik heb de 2 missie nou op 8 verschillende manieren gehaald en op 2 manieren niet gehaald. :P (aanvallen als je in de minderheid is, is geen goede tactiek tenzij je een grotere vuurkracht kunt ontwikkelenen dan je tegenstander door hem in een v vorm aan tevallen. dat werkt echter veel beter als je verdedigd :Y) )
Een aanval is te doen, maar echt veel man hield ik er i.i.g. niet aan over.

Al is het niet echt eye candy, toch vind ik het erg verslavend. Heb mijn taktiek bij level 2 (level 1 is 1 keer leuk maar daarna te saai) behoorlijk veranderd. Niks huisjes pakken, gewoon helemaal met je rug tegen de berg op staan en strakke lijnen van 2 vormen. Kannonnen erachter en wat cavelerie aan de zijkant. Vijand stuurt eerst zijn paarden en die gingen behoorlijk snel dood door het vuur wat uit de kannonnen kwam + 1 keer mijn infantrie die het zooitje mocht opruimen. Vielen 0 doden aan mijn kant bij die eerste aanval. Daarna kwam de rest (zijn infantrie + geschut). Infantry ging ook door mijn geschut behoorlijk uitgedund mijn kant op waardoor de infantrie er snel een einde aan kon maken. Daarna cavelerie erop af om zijn kannonnen uit te schakelen en het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/glory.JPG :)

offtopic:
beetje leven in dit topic brengen

[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 19-05-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

*knip
ff kijken of dit de moeite waard is van het aanschaffen, de demo was bagger maar ik heb meer demo's gespeeld die slecht waren, de RTW demo was ook alles behalve goed en die game ownd alle RTS games tot nu toe _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Crash op 19-05-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Dit spel ligt sinds vandaag in de winkels. Ik ga er zo om 13:00 als ik klaar ben met me werk even om. Ik ben heel erg benieuwd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 08:21
Wat zijn eigenlijk de specs voor de game. Die kan ik namelijk niet vinden. (Ook niet op hun site..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 21:54

Kvn

System Requirements:

1-4 players; Microsoft Windows 2000/Windows XP (admin rights required) (Windows 95/98/ME/NT not supported); Pentium 3 1.0GHz (or AthlonXP equivalent); 256 MB System Memory; 100% DirectX 9 compatible 64MB Direct3D Card (GeForce 3/Radeon 8500+); 100% DirectX 9 compatible Sound Card; 8x-speed CD-ROM drive/DVD-ROM drive; 2.5GB free disk space; Keyboard and Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik hoop hem vanavond te spelen :)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Bah, langs de Dynabyte, Intertoys, Bart Smit en Free Record gegaan, hebben ze hem niet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
So far mijn nieuwe verslaving :( Wat een enorme teleurstelling.

Ik hoopte al dat ze wat verbeteringen zouden doorvoeren, maar echt veel soeps is het niet.

• Tijdens een battle hoor ik nog voordat er 1 schot gelost is: 'you are loosing the battle'. Wordt puur naar aantallen van troepen gekeken met zo'n uitspraak, waardoor het dus vaak (lees: in 99% van de gevallen) onjuist is. Daarnaast hoef ik niet een stem steeds te horen als ik aan het winnen of verliezen ben, zeker niet als de match net 1 minuut aan de gang is en de vijand nog mijlen ver weg is.
• Die positionering van je troepen :X. In het begin (dus voordat de battle start) je mannen 1 kant op laten kijken, of laten draaien op de plaats. Niet mogelijk zover ik kan bepalen.
• Stil laten staan van mannen is wat verbeterd. Nu gaan ze niet gelijk draaien zodra ze net 1 milimeter verkeerd voor de troepen staan. Toch wil ik graag een 'stand ground' button. Zo vallen er gaten in linies en wil je nu net voorkomen. Nu blijven ze de eerste keer schieten staan, maar daarna wordt het weer een groot zooitje omdat ze het nodig vinden om bijv zelf op de vijand af te stormen.
• 2 battles gespeeld en beide aanvallen van de vijand waren compleet idioot qua taktiek. Of liever gezegd, geen taktiek. Gewoon voluit recht op mijn troepen oplopen. Nu weet ik dat het in die tijd vrij normaal was om op die manier oorlog te voeren (al is dit veels te ver doorgetrokken), maar echt veel hoef je zo niet na te denken. Nette rijtjes neerzetten en grote guns erachter. Af en toe een klein gat (laten) maken in je verdediging en ze komen gelijk op de stroop (mijn kannonnen) af. Dat er 3 complete calvalery partijen achterstaat mag de pret niet drukken natuurlijk, gewoon stormen die handel :Y). Ik stuur die paarden natuurlijk niet op je af. Oh, en als je toch onderweg bent laat ik je alvast uitdunnen door mijn complete infantrie die nu een stuk minder kogels terug krijgt van de vijand omdat ze als een kip zonder kop op aan het rennen zijn...tsja :/
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/doewatklein.JPG
Troepen achter een hek. Leuk idee, maar wat als ik alleen paarden heb? Dan moet ik maar wachten ofzo? Zowel mijn paarden als de vijand deden niks totdat alle andere vijanden afgeslacht waren. En zoals je ook kunt zien staan de helft van de mannen omgedraaid (van het hek wegkijkend). Als het niet past achter het hek, dan draai je ze toch niet om 8)7 Lekker effectief als ik van 1 kant kom, om dan de helft van je mannen de andere kant op te laten kijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/eventestenklein.JPG
Op zich zou ik dit dik moeten verliezen, aangezien mijn paarden bij de eerste schoten al compleet naar de eeuwige jachtvelden vertrekken. Maar omdat de vijand niet schiet (eerst even een paar cm verschuiven en weer opnieuw aanleggen), worden ze compleet afgemaakt :z Ga straks eens kijken of ik alleen met artelery kan winnen van zo'n berg mannen :z
• 780 units imperial garde tegen 27 paarden van mij. Behoorlijk kansloze situatie van mijn kant gezien. Ze vallen mij gelijk aan (logisch) maar ze moeten eerst door een stuk water (echt mini stukje water). Ik val precies aan op het moment dat ze in het water zitten waardoor ze niet kunnen schieten. AI denkt even na en stuurt vervolgens al zijn mannen het water in om te helpen 8)7 . Ik op paarden heb minder last van het water en zij kunnen niet schieten (win win situatie). Als hij nu gewoon de paar troepen in het water had gelaten en de overige luttele 700 man op de kant had laten schieten, had de AI geen 280 man verloren door 27 paarden |:( . Uiteraard verloren, maar dus wel 280 man kunnen afslachten.

Het idee vond ik geweldig, maar ze hadden de setting van emperial glory moeten combineren met de gameplay van rome total war. Deze engine van emperial glory rammelt aan alle kanten.....

* We Are Borg zoekt rome total war cd maar weer eens op :)

[ Voor 47% gewijzigd door We Are Borg op 23-05-2005 12:52 ]

Pagina: 1