Toon posts:

[ME] Windows - geen besturingssysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 harde schijf van 14 gb. Ik heb 2 partities, c: 10 gb en d: 4 gb.
Op de C: schijf stond eerst windows me...toen heb ik d: geformatteerd en daarop windows me geïnstalleerd. Vervolgens heb ik de c: schijf geformatteerd. Daarna starte hij niet meer op, en kreeg ik de melding: "Ongeldige systeemdiskette..vervang diskette en druk op een toets" Jullie kennen de melding wel.

Met fdisk heb ik toen de d: schijf status A gegeven...dat zeiden ze op internet (ander topic). Maar dan krijg ik de melding: besturingssysteem ontbreekt.

Hoe kan ik de d: schijf als bootschijf maken:S?

Alvast bedankt,

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

windows me opnieuw installeren op d:
je hebt het opstartbestand weggegooid van c: waardoor je kon kiezen van welke hd je kon opstarten door hem te formateren.
als je me nu op d: opnieuw installeerd zal ie hem opnieuw aanmaken op d.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik raad je aan windows me helemaal niet te installeren, aangezien 90% van de windows gebruikers het er over eens is dat dit de slechtste windows versie ooit is, maar dat terzijde.

om je d schijf bootable te maken moet je er een aantal files op zetten en de mbr aanpassen.

om te beginnen kan je het volgende doen:
start met een win98 opstart diskette, en type: 'sys d:'
dan worden er een aantal bestanden gekopieerd

fdisk /mbr zet je master boot record goed, en dan zou je schijf bootable moeten zijn.

MAAR, dan zit je nog in dos, en ik weet niet of je dit wil. wanneer je vanaf een willekeurige windows CD start, kan je ook direct een installatie uitvoeren. dan word je schijf ook bootable, en heb je er direct een OS op staan

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

- Je kan met ERD Commander starten (als je die hebt) en de boot.ini aanpassen
- Opstarten met Patition Magic en je D-partie zo instellen dat die daarvandaan boot (iets van SET ACTIVE als ik me niet vergis)
- Of zoals hierboven fdisk /mbr

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

BasieP schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:12:
ik raad je aan windows me helemaal niet te installeren, aangezien 90% van de windows gebruikers het er over eens is dat dit de slechtste windows versie ooit is, maar dat terzijde.
valt wel mee hoor.
mijn games draaien toch echt een stuk beter hier op ME dan op xp.
heb eigenlijk nooit problemen gehad met me behalve dan me geheugen overschot (1028mb) ;)

Verwijderd

chucky666 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:35:
[...]

valt wel mee hoor.
heb eigenlijk nooit problemen gehad met me behalve dan me geheugen overschot (1028mb) ;)
Dan speel je wel errug oude spellen :o

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:37:
[...]

Dan speel je wel errug oude spellen :o
mjah zoals doom3 en hl2 en act of war: direct action, dus niet de nieuwste nee ;)

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
chucky666 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:35:
[...]

valt wel mee hoor.
Overschot? Dat vreet WinME wel op hoor. Wordt niet voor niets Windows Memory Eater genoemd :D. Waardeloze windows echt. Ik zou voor Win98SE of win2k als Xp te zwaar is.
chucky666 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:40:
[...]

mjah zoals doom3 en hl2 en act of war: direct action, dus niet de nieuwste nee ;)
Mischien moet je je drivers eens wat netter installeren dan. Lijkt me stug dat Me meer performance uit je nieuwe games haald dan Xp.

[ Voor 27% gewijzigd door Omebas op 19-04-2005 13:42 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Omebas schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:41:
[...]

Overschot? Dat vreet WinME wel op hoor. Wordt niet voor niets Windows Memory Eater genoemd :D. Waardeloze windows echt. Ik zou voor Win98SE of win2k als Xp te zwaar is.

[...]

Mischien moet je je drivers eens wat netter installeren dan. Lijkt me stug dat Me meer performance uit je nieuwe games haald dan Xp.
volgens mij heeft ME nog steeds het 98 foutje qua geheugen ^dan 512 mb.
en ik weet heus wel hoe ik XP moet tweaken en drivers moet installeren hoor ;)
sorry maar vindt ze toch beter lopen op ME dan XP :>

Verwijderd

Omebas schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:41:

Als je DOOM3, HL2 & Act of WAR kan spelen op zo'n PC kan die WindowsXP ZEKER 100% PRIMA! aan :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 13:48 ]

Verwijderd

LoL windows me... dat dat nog bestaat die zooi :9

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

sus

is druk :+

windows me... 1x geprobeerd te installeren, kreeg tijdens de setup al een BSOD... CD nooit meer aangeraakt :)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
offtopic:
Hihihihihi, ik installeer nog liever Windows 98se dan WindowsME..

Kun je je systeem specs eens even posten?

[ Voor 21% gewijzigd door Bart© op 19-04-2005 14:08 ]

• Mickman
  • Laatst online: 29-03 18:11
Wat een dom gedoe over Windows Me.
Als het echt zo slecht was, dan had Microsoft het nooit op de markt gebracht. Ik heb er 4 jaar vrolijk mee gewerkt.
Wellicht komt die negatieve stemming omdat iedereen dezelfde verrotte illegale cd van elkaar gebruikte. Windows Me draait gewoon netjes, net als Win98.
Alsof die BSOD door WinMe veroorzaakt wordt. Wat een gelul. Dat had Microsoft al lang door gehad bij het stresstesten.

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:20
Ik ben het er inderdaad mee eens, winME vond ik ook helemaal niet zo'n beroerd systeem
Ik had het op mijn laptop (Acer travelmate 212txv) en dat werkte prima.
Op mijn pa's pc werkt het ook best wel oké.
WinME is alleen lastig op modernere systemen (mijn huidige systeem) op de één of andere manier kon ik niets installeren, nou ja, dan maar XP he.

98 heeft geen drivers aan boord voor een hoop dingen, dat is wel lastig. ME houd net het midden tussen de handigheid van XP (op gebied van meegeleverde drivers) en de lichtheid van 98.
Tenminste, is mijn ervaring

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

• Bart©
Mickman schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:09:
Wat een dom gedoe over Windows Me.
Als het echt zo slecht was, dan had Microsoft het nooit op de markt gebracht. Ik heb er 4 jaar vrolijk mee gewerkt.
Wellicht komt die negatieve stemming omdat iedereen dezelfde verrotte illegale cd van elkaar gebruikte. Windows Me draait gewoon netjes, net als Win98.
Alsof die BSOD door WinMe veroorzaakt wordt. Wat een gelul. Dat had Microsoft al lang door gehad bij het stresstesten.
Nee, het komt omdat de zakelijke gebruikers vaak een netwerk gebruiken. Laat WindowsME nou net een baggerpakket zijn als het gaat om netwerken e.d.
Net zoals Windows98 eerste editie.. Die was ook crap en is ook gewoon gereleased..

Neem nou maar aan dat je i.p.v. WindowsME gewoon beter Win98se, Win2000 en WinXP kunt gebruiken.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Sierra-NL schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:25:
[...]

Nee, het komt omdat de zakelijke gebruikers vaak een netwerk gebruiken. Laat WindowsME nou net een baggerpakket zijn als het gaat om netwerken e.d.
Net zoals Windows98 eerste editie.. Die was ook crap en is ook gewoon gereleased..

Neem nou maar aan dat je i.p.v. WindowsME gewoon beter Win98se, Win2000 en WinXP kunt gebruiken.
euh voor de zakelijke netwerk gebruikers was er gewoon win2k ;)

• Bart©
chucky666 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:28:
[...]

euh voor de zakelijke netwerk gebruikers was er gewoon win2k ;)
ja, als iedereen zich nou daar aan zou houden.. Dat zou nog eens een wereld zijn..
Ik werkte destijds bij een automatiserings bedrijfje en wij hebben WindowsME niet eens uitgeleverd en zijn lekker bij Win98se gebleven.. En daar ben ik vandaag de dag nog steeds blij om..

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

sus

is druk :+

WinME en netwerken... dat is helemaaaaal een ramp.

Ben monteur geweest bij ZeelandNet (helaas, maar waar). Dan komt het natuurlijk voor dat je een winME computer tegen komt. Mijn allereerste winME doos (had daarvoor al 150 aansluitingen verricht op win98/2k/XP). Ik steek een netwerkkaartje in die PC.... en toen kon ik gaan formatteren en windows opnieuw installeren. Leuk voor de klant ook.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm...
specs: pIII, 550 mHz, 192 mbram..windows me dus (laat dat goed/slecht maar weg hier...heb ik nix aan jullie ook niet...ieder zijn systeem...voor mij is windows me goed zat;))

Ik heb geprobeerd opnieuw te installeren vanuit ms dos maar dat werkte niet:S
Kga zo fdisk /mbr proberen...ben benieuwd, andere ideen nog altijd welkom :)

EDIT: fdisk/mbr en sys d: werken wel maar nog steeds ontbrekend besturingssysteem.. :(
EDIT2: Als ik setup (van windows ME) opstart krijg ik dit bericht:
Setup-Detectiebericht
Bericht SU-0013
Setup kan geen bestanden maken op het opstartstation voor windows ME

ik blijf proberen...snik :'(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 17:49 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Jah, pak een Win2000 CD en laat de ME CD 't raam uit vliegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggy_NL op 19-04-2005 18:42 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak een win98 cdtje, installeer die en dan kun je evt downgraden naar ME
Pagina: 1