Dual scherm: werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 11:03
Ik heb een Radeon 9800 PRO met een DVI uitgang (secundair) en een normale (VGA?) uitgang, dat is de primaire. Mijn TFT staat daar op aangesloten.

Ik vond net een oude toeter (lees: Daewoo 15" vergeeld CRT monitor die nog wel werkt!) en die heb ik met behulp van een connector VGA>DVI aangesloten op de secundaire poort op mijn kaart.

Alletwee de poorten zijn juist geinstalleerd (dus geen gele uitroeptekens bij Apparaatbeheer), en de nieuwste drivers van de ATI website heb ik geinstalleerd.

Als ik nu het vinkje (bij Display Properties > Settings) aanzet: Extern my Windows desktop onto this monitor, dan gaat ie even laden, dan vinkt ie hem aan, lijkt het alsof ie het beeld heel even refreshd (allemaal op de primaire!) en dan gaat het vinkje weer vanzelf uit als ik daarmee klaar is! Ik heb nog geen enkele keer beeld gehad op het 2e scherm (dat wel werkt...en een hele tijd terug werkte een andere monitor wel, de TV-out werkt ook gewoon).

Is dit een instelling die fout zit ofzo? Kan iemand helpen?

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 20:59
ik kan op mijn 9600 pro alleen mijn overlay op de tweede monitor projecteren, of hetzelfde laten zien als op de eerste....

• Ad Hox
Dat is ook goed...als die monitor maar eerst eens aanspringt ;) zodat ik IETS te zien krijg...nu blijft hij zwart en springt niet aan (LED-je brand wel)

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Jij zegt: De TV-out werkt wel. Heb je dan toevallig ook een TV aangesloten staan? Dan werkt de secundaire uitgang automatisch niet he :+

Misschien een stom antwoord maar wie weet...

• Ad Hox
Nee die staat niet aangesloten, en er zijn geen stomme antwoorden want voor het zelfde geld was het wel zo :P

Ik heb die een tijd geleden aangesloten gehad maar nu niet meer. Het is raar het lijkt gewoon of die hele poort niet werkt maar Windows herkent hem wel correct.

Verwijderd

Dat hij meteen meer uitspringt betekent dat hij hem niet detecteert. Wat voor converter heb je gebruikt? En heb je een DVI-I aansluiting of die andere soort (hoe heet die ook alweer :P)?

edit
Je moet DVI-I of DVI-A hebben, als je dit hebt zitten er 4 pinnetjes extra op die natuurlijk ook op de converter moeten zitten. Deze pinnetjes bevatten namelijk het analoge signaal voor je VGA-monitor.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 14:00 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

onder de tab van ati weergaves.
geeft ie dan wel je 2de monitor aan :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kan je niet een andere monitor proberen, of de setup van schermen omdraaien (zorg er dan wel voor dat de verversingfrequentie niet out of range komt voor je 15" monitor. Kan je wel uit twee monitoren kiezen in Eigenschappen?

Ik bedoel ik zie bij mij bij beeldscherm staan:
1. Scherm 1
2. Scherm 2

en dat met een drop down menuutje ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Probeer het eens met Ultramon... daarmee kun je elke refreshrate, resolutie en kleurdiepte aangeven per scherm (meerdere) en zodoende testen wat er aan scheelt.

Overgens is deze vraag voor ATI en nVidea al meerdere malen voorbijgekomen afgelopen dagen...

[wellicht overbodig]
check ook je kabels en pluggen nog 'es
[/wellicht overbodig]

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2005 14:00 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-08 08:02
misschien draai je een te hoge resolutie voor je (oude) secondairy monitor of een te hoge refreshrate?

Verwijderd

Buiten de ATI instellingen kan je in windows ook genoeg instellen. "het bureaublad uitbreiden naar deze monitor"

Staan er überhaupt wel twee monitoren, onder de beeldschermeigenschappen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Em.. ff offtopic.
Ik heb een Chaintech Nvidia Geforce FX5900XT..
Hier heb ik mijn LCD monitor op aangesluiten en via de S-video mijn TV..
nu wil ik op beide schermen beeld hebben.. maar ik kan of beeld op mijn tv of op mijn monitor.. ik kan dus niet een film kijken op m'n tv en gewoon m'n bureaublad op m'n LCD..

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:01:
Em.. ff offtopic.
Ik heb een Chaintech Nvidia Geforce FX5900XT..
Hier heb ik mijn LCD monitor op aangesluiten en via de S-video mijn TV..
nu wil ik op beide schermen beeld hebben.. maar ik kan of beeld op mijn tv of op mijn monitor.. ik kan dus niet een film kijken op m'n tv en gewoon m'n bureaublad op m'n LCD..
offtopic:
Stel je vraag even in een apart topic of zoek eens op GoT

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:21
Ja, jammer, maar dat heeft met een ATi niks te maken...

edit: was late reactie op sannie

[ Voor 27% gewijzigd door zetje01 op 19-04-2005 14:07 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ueh, waarom heb je in godsnaam een TFT monitor op de normale VGA aansluiting aangesloten i.p.v. op de DVI aansluiting? Die is toch speciaal voor TFT's?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Sierra-NL schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:07:
Ueh, waarom heb je in godsnaam een TFT monitor op de normale VGA aansluiting aangesloten i.p.v. op de DVI aansluiting? Die is toch speciaal voor TFT's?
sommige tft schermen hebben geen dvi aansluiting, zoals mijn philips 190s5 ;)

Verwijderd

Sierra-NL schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:07:
Dat is gewoon een verbeterde methode om een monitor aan te sluiten maar betekent niet dat elke TFT een DVI-aansluiting heeft hoor :+

• Ad Hox
Mijn TFT heeft geen dvi (AG Neovo F-17).

Ik heb de monitoren omgewisseld: dan werkt die CRT gewoon (zie vrij weinig omdat idd de refreshrates te hoog staan).

Maar met uitspringen bedoel ik niet het scherm (want die gaat niet eens aan!) maar het volgende vinkje: "het bureaublad uitbreiden naar deze monitor". Als ik die aanzet dan gaat dat vinkje vanzelf weer uit.

En ik kan van ATI niks instellen heb alleen windows troep en de ATI drivers erop staan. De connector is naar mijn weten goed omdat hij het vroeger wel gewoon heeft gedaan en hij bij de kaart geleverd werd (nieuw). En hij past :p

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ad Hox schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:18:

En ik kan van ATI niks instellen heb alleen windows troep en de ATI drivers erop staan. De connector is naar mijn weten goed omdat hij het vroeger wel gewoon heeft gedaan en hij bij de kaart geleverd werd (nieuw). En hij past :p
je hebt de drivers geinstalleerd maar niet de control panel ?
als je die nu eens wel installeerde
control panel en niet control center ;)

[ Voor 5% gewijzigd door chucky666 op 19-04-2005 14:22 ]

• Ad Hox
Gedaan..hij herkent de 2e monitor gewoon niet :S Stekker zit echt goed..

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ad Hox schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:44:
Gedaan..hij herkent de 2e monitor gewoon niet :S Stekker zit echt goed..
en als je ze omdraaid dan herkent ie de 2 de monitor nog niet ?
dan is of die 2de aansluiting kapot of toch dat verloop stukje niet goed.

• Ad Hox
Als ik ze omdraai zie ik op de CRT beeld: kan hem verdubbelen naar mn TFT (die op secundair staat)...maar als ik dus Extend doe (dat vinkje) dan gaat ie nog steeds vanzelf uit...en dat wil ik juist!

Edit: Bij dat vinkje als ik die dus aan zet, gaat de secundaire (TFT dus) uit..en moet ik hem weer enablen via Control Panel. Ik kan hem nog steeds niet uitbreiden (extend, dan gaat ie uit dus) en ook niet met Ultramon.

????

[ Voor 37% gewijzigd door Ad Hox op 19-04-2005 15:07 ]

Pagina: 1