Vroege powermods: hoe en waarom

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:35

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
N.a.v. dit (offtopic) commentaar op de Frontpage waarin een vraag over de powermoderatie gesteld word, wil ik wat duidelijkheid scheppen.

In sommige draadjes word heel snel hoog hoog gemodereerd, vaak is dit vanwege de 'eens/oneens' stelling van de (reguliere) moderators. Zo'n te hoge score heeft wat nadelige neveneffecten: andere users denken dat zo'n score terecht is en gaan daardoor zelf ook verkeerd modereren, en het is voor de serieuzere moderators (schijnbaar in de minderheid) moeilijk/onmogelijk om zo'n post weer op het juiste niveau te krijgen.

Daarom word er soms vroegtijdig met een powermoderatie ingegrepen en de post feitelijk 'gereset' naar een nieuwe basis van waaruit er gewoon verder gemod kan worden zodat de kans op een correcte eindscore groter is.

In bovenstaand geval is het dus niet zo dat de reactie niet goed genoeg is voor een betere score (en daar letten de powermods zelf ook op), maar er zijn in korte tijd een aantal mismoderaties op gedaan die door de powermoderatie zijn afgezwakt.
De bewuste post staat inmiddels weer op +2 en imho is dat een veel juistere score dan de +4 waar 'ie eerst op stond.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Inhoudelijk:
Bestaat echte vooruitgang niet uit minder opwekken van warmte? Koeling lijkt een lapmiddel, hoewel deze techniek door zijn eenvoud (gelijkend op koelkasten) wel heel charmant is.
Imho een valide vraag, maar ietwat offtopic aangezien het nieuws gaat over een toegepaste koeltechniek, niet over de vraag hoe er in de toekomst verder gekeken moet worden naar de oplossing van de ontwikkelde warmte.
Wmb hoeft zo'n simpele vraag zeker niet boven de +2 uit te komen, en dat de schrijver van de reactie het charmant vind hoeft ook niet direct te resulteren in een bunus-score.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mocht iemand denken dat Botoo/Kanoo een solo-actie doet, bij deze meld ik dan maar ff dat ik het hier zo roerend mee eens ben dat mijn psychiater bedenkingen krijgt. Indien idd een vroege vogel naar de +4 schiet wat 'ie echt niet kan zijn, wordt 'ie idd gereset zodat de moderatie-democratie nog steeds kan bepalen hoe of wat maar dat iig die +4 horde geweest is.

Daar moet overigens bij vermeld worden dat dit soort activiteiten uiteraard in de zeldzame periferie van de spaarzame Powermodacties is (dat overigens ook al een bedreigd diersoort is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Overigens wil ik ook graag benadrukken dat het plaatsen van een snelle reactie om deze naderhand veelvuldig te editten niet bijdraagt aan correcte en objectieve moderaties.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resink
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 21:32
Een heel duidelijke en bevredigende uitleg. Nu kan ik echter in het draadje mijn vraag, die daar naar ik inzie niet op zijn plaats is, niet meer weghalen vanwege een lock.
Blijft deze staan als 'les' voor andere posters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
resink schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:04:
Een heel duidelijke en bevredigende uitleg.
Graag gedaan :).

Als een admin een post edit dan locken we die om verdere wijzigingen te voorkomen waardoor de historie volledig onduidelijk word. Het is niet zo dat we een user ter leering ende vermaeck aan de schandpaal nagelen, maar de boodschap die er in een edit staat is natuurlijk ook informatief voor anderen. De edits weghalen zou alleen maar verwarrend zijn imho.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik hier aan wil toevoegen is, dat na de powermoderatie de eerstvolgende mod al wel wordt afgezwakt. Dus een echte 'reset' is het niet en het zou kunnen zijn dat hierdoor de reactie niet meer op 4 uitkomt ondanks allemaal positieve mods.

Niet dat ik de reactie +4 waard vind. ;)
Pagina: 1