Hoe formateer je een DVD-RW

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Heb een gebrande DVD-RW gekregen, gemaakt op een LG dvd-recorder en afgesloten, gefinalized.
Deze is niet af te spelen op mijn JVC XV-N33, hoewel deze het formaat -RW wel ondersteunt. In de display error en op het tv-scherm no disc als melding. Op een Pioneer speelt de schijf af zonder problemen.
Contact gehad met JVC, men spreekt daar het vermoeden uit, dat de schijf niet juist is geformateerd. Maar formateren is toch formateren? Of zie ik het nu te simpel.

Verwijderd

Misschien dat je hem niet volgens de juiste standaard hebt gebrand, dit kun je instellen in je brandprogramma (tenminste, als je geen wizards volgt want dan loop je het risico dat je hier omheen gaat).

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe heb jij de DVD-RW geformatteerd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12 14:26
Heb je geen brander in je pc zitten.. maybe kan je hem dan gewoon met nero formateren.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Formatteren? Gewoon schijf leegmaken en dan voor volledig kiezen?
Verder, zou ik inderdaad de tip van Herelam proberen, er zijn wat verschillende modussen voor het branden van dvd's... Onder andere eentje die een hogere compatibiliteit heeft... Ben de naam vergeten, maar zou daar eens naar gaan zoeken...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je em gewoon volledig wist, is ie naar mijn weten geformatteerd.
Dus dit kun je gewoon met Nero doen.

• jank
Hoe ik doorgaans moet formateren, is mij bekend.
maar JVC suggereert, dat er meerdere formateeropties zijn. Omdat de DVD-RW niet correct is geformateerd, is het dus niet mogelijk, om de opname op mijn JVC af te spelen, wat wel wil op Pioneer.
Ik weet, dat bij een cd-rw voor packet-writing anders geformateerd wordt, dan bij normaal gebruik.
De betreffende DVD-RW is ook niet op een Plextorbrander af te spelen.
De vraag is eigenlijk, kent de LG dvd-recorder verscheidene formateer-mogelijkheden?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik denk toch dat ze doelen op verschillende brandmogelijkheden... Niet zozeer op het schoonmaken...

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 21:54
Heb het net in een blad van deze maand gelezen dat je in nero iets kan instellen, zodat je brand volgens de officiele dvd-film standaard.

Nero doet standaard iets wat sommige dvdspelers niet lezen.

Jammer dat ik niet in de buurt van mijn bladen ben.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Baudje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 13:26
Op CD's kan je ook kiezen om Mount Rainier (ofzo) te formatteren. Wellicht ook bij dvd's
edit: dat is dat packetwriting wat je bedoelt.
Sorry, geen antwoord op je vraag

[ Voor 37% gewijzigd door Baudje op 19-04-2005 17:43 ]

Verwijderd

Formatteren van DVD-RW is alleen maar nodig bij het schrijven via packet-writing software, voor een DVD video is dat niet nodig. Lijkt me in dit geval niets met het probleem te maken hebben.

Veel DVD spelers kunnen wel alleen gebrande DVD's lezen als het booktype op DVD-ROM is ingesteld.

• jank
Ik denk, dat mensen wat door elkaar halen. Het gaat om een gebrande DVD-RW van een LG standalone recorder. Het heeft in mijn geval niets van doen met een brander in een PC. Wel opvallend, dat de Plextor het bewuste schijfje ook niet afspeelt.
En inderdaad voor normaal gebruik formateer je geen cd-r, wat ik eerder wel zo benoemde in een reply van mij.

Verwijderd

Ik had laatst bij een batch van 5 philips dvd+rw schijfjes er eentje bijzitten die ik wel kon formatteren en branden maar niet kon worden uitgelezen op andere machines. De andere 4 hadden hier geen enkele last van. Misschien is bij dit schijfje ook de dye niet helemaal OK.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jank schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:20:
Ik denk, dat mensen wat door elkaar halen. Het gaat om een gebrande DVD-RW van een LG standalone recorder.
Dat had je ook wel even eerder mogen zeggen... Of lees ik eroverheen?

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-12 22:16
MikeyMan schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:58:
[...]

Dat had je ook wel even eerder mogen zeggen... Of lees ik eroverheen?
Volgens mij wel :P Mij werd het in de topic start al duidelijk.

Maar ik denk dat het in dit geval meer aan de manier waarop de DVD gebrand is ligt, niet zo zeer aan hoe deze "geformateerd" zou zijn. Zou ook onzin zijn IMO want volgens mij kan je een DVD alleen maar "leegmaken".

Probeer de DVD eens opnieuw te branden op de LG met andere instellingen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thomaszki op 20-04-2005 09:08 ]

Pagina: 1