Toon posts:

DVB-s Kaart pakt geen driver. Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een sateliet kaartje gekocht voor in de pc. Keurig geleverd met afstand bediending.

Maar nu krijg het ding niet meer aan de praat. Hij heeft eenmaal goed gefunctioneerd, maar nu niet meer.

Het kaartje betaant etchnisch uit twee delen te weten: een multimediacontroller en een miultimedia video-cotroller. Dus ook twee drivers lijkt mij. Beide staan nu in het apparaat behaar als probleem gevallen (Gele vraagtkens) in de lijst van apparaten.

Helaas lukt het niet om de driver(s) van de cd handmatig te pakken. Hij herkent ze niet als zijn eigen driver(s) Ik heb naturlijk ookal de nieuwste drivers op gehaald en die pakt ie ook niet.

Nu is mijn vraag kan ik de installatie handmatig beter opruimen? en waar dan (ik denk register) maar heb daar niet veel verstand van.
En is het mogelijk om op een andere mabnier de drivers te installeren, zodat ik langsde check kom en hij niet ontdekt dat hij zijn eigen drivers niet accepteren kan.

PC is Pentuim 3 667, 512 mb intern, voldoende schijfruimte, tnt2-kaart, netrwerkkaart en scsi kaartje,

Wie kan mij de goede kant op helpen.
Alvast bedankt,
Philip

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Duidelijk een driver issue, verwijder de apparaten in apparaatbeheer en probeer je OS dan op de cd naar de drivers te laten zoeken na een reboot (dan gaat ie opnieuw proberen om onbekende hardware te installeren). Dit kan je ook doen door handmatig naar je gedownloade drivers te verwijzen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Heeft het met exact dezelfde config (hardware, kaartvolgorde en OS) wel gewerkt ?
Zo ja dan moet je het nu ook aan de praat kunnen krijgen. Worden de apparaten trouwens wel herkend door win2000 of alleen als "onbekend apparaat" ?

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:14:
Duidelijk een driver issue, verwijder de apparaten in apparaatbeheer en probeer je OS dan op de cd naar de drivers te laten zoeken na een reboot (dan gaat ie opnieuw proberen om onbekende hardware te installeren). Dit kan je ook doen door handmatig naar je gedownloade drivers te verwijzen ;)
Hoi bedankt voor je reactie. Maar precies dat wat jij schrijft doet ie dus niet. Hij vind geen drivers op de cd en pak ik ze handmatig, dan herkent ie ze niet en accepteerd ie ze niet. Altijd bij het opstraten vind ie de kaart maar accepteerd geen drivers. Bovendien ziet er ook een installatie progamma bij, die op het scherm meld dat ie de drivers installeerd. Maar bij het opnieuw opstarten vind ie op nieuw de nieuwe hardware. Ik heb dus het gevoel dat er ergens een reg.sleutel niet is verwijderd of dubbel er in staat.

Ik zou dus graag mijn PC dvb-s schoonmaken en heb dan meer vertrouwen dat ie de installatie wel goed doorkomt of misschien dat dan het installatie progamma wel goed wordt geinstalleeerd.

Ik hoop dat je nog een mogelijke oplossing hebt.

Philip

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Wanneer de pc je hardware detecteert geeft hij ook aan hoe de hardware precies heet, als je daarop zoekt in je register kan je waarschijnlijk een paar sleutels verwijderen. Je kan ook nog kijken of er een IRQ conflict zit tussen bepaalde apparaten en dat je daardoor een probleem hebt met het installeren al lijkt het me minder voor de hand liggend dan een driverissue.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:27:
Wanneer de pc je hardware detecteert geeft hij ook aan hoe de hardware precies heet, als je daarop zoekt in je register kan je waarschijnlijk een paar sleutels verwijderen.
Ik zie niet dat ie ergens tijdens de detectie de naam weer geeft van de hardware. Behalve de fraaie kreet onbekend apparaat.

Mischien heb je nog een surgestie om achter de register regels te komen die ik handmatig kan weghallen zodat de machine weer schoon is.

Maar in iedergeval bedankt.
Pagina: 1