[xp]Chkdsk vindt steeds fouten

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Hoi,

In mijn werkstation hier op stage zit een WD van 8G. Ik heb een chkdsk uitgevoerd (zonder /f parameter) om te zien of de schijf ook fouten bevat en ja hoor. Dus ik chkdsk c: /f uitvoeren. Na de pc opnieuw te hebben opgestart en de controle is voltooid, nog steeds fouten dus ik wederom opnieuw de fix uitvoeren. Als deze voltooid is nog eens kijken met chkdsk.

Weer worden er fouten gevonden en het lijkt er op dat het er steeds meer worden.

Ik heb nu 3x chkdsk /f uitgevoerd en nog steeds komen er fouten aan het licht. De tool van WD vindt daarentegen geen fouten.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

tnx.

Verwijderd

Al scandisk geprobeerd?

Welk OS gebruik je?
Welke fouten geeft chkdsk?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
LollieStick schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:41:
Ik heb nu 3x chkdsk /f uitgevoerd en nog steeds komen er fouten aan het licht. De tool van WD vindt daarentegen geen fouten.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Simpel: chkdsk controleert het filesystem, WDDiag de schijf zelf. Dus dat ze andere resultaten geven, is logisch. Als chkdsk fouten blijft geven, draai dan eens scandisk vanuit Windows. Misschien dat dat helpt.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:15:
Al scandisk geprobeerd?

Welk OS gebruik je?
Welke fouten geeft chkdsk?
OS --> zie topic titel
Welke fouten zijn niet bekend. Hij zegt alleen dat er problemen zijn gevonden maar laat verder niets zien.

Die WD tool heb ik gebruikt om te controleren of het misschien een fysieke beschadiging op de schijf is, maar dat is (kennelijk) dus niet het geval :)

edit:
Scandisk vanuit Windows werkt niet omdat deze het station niet kan ontgrendelen. Hij kan de controle wel bij het opstarten doen maar dat is dus dezelfde controle als die van Chkdsk.

[ Voor 18% gewijzigd door LollieStick op 20-04-2005 11:06 ]