Toon posts:

Monitor doet meer dan hij kan...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een Geforce 2MX gekocht van Powercolor. Ik heb het zaakje met mijn 17" Scott monitor aan het lopen op 1280x1024 op 82 Hz. Dat is raar want ik heb maar een 72Hz monitor en dat is op 1024x786........ toch werkt het prima..... is hier iets fout of ben ik mijn monitor aan het slopen :?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Weet je het zeker dan?

17" en 1024x768 @ 72 hz is een beetje weinig hoor!

Kijk de specificaties van de monitor nog eens na!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:15
Als je je monitor maxed (1280x1024@82Hz op een 17" is voor de meeste monitoren (bijna) niet haalbaar) heb je kans dat je je monitor sloopt. Check ff de specs van je monitor.
Je kan zien dat de monitor naar z'n gootje gaat, namelijk:
verticale rechte lijnen wiebelen een beetje van links naar rechts (zoals een oude deskjet printer waarop je een verticale lijn print). Soms wiebelen hele vlakken een beetje van links naar rechts, of slechts delen ervan.

Beter kan je net ff onder het maximum van je scherm nemen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet zeker dat alle Scott monitoren(3 als ik het goed heb) 85 Hz aankunnen op 1024*768.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
Het staat met koeieletters op de doos.... echt waar! Was maar een goedkope (maar 450 piek en dat bijna 2 jaar geleden.....)... bij de MediaMarkt dus voor dat geld hoef je niet zo gek veel te verwachten he?

Kan ik mijn monitor slopen door hem langere tijd op een te hoge rate te laten draaien? Euh was het niet zo dat als je de rate te hoog zet dat of
1. je beeld gaat lopen
2. je beeld gewoon weg is (zwart)
3. je monitor in ene naar de eeuwige jachtvelden
?????

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij zijn alle nieuwe monitors (alle met een onscreen display) wel beveiligd tegen te hpge resoluties/refershrates.. je krijgt dan een zwart beeld of een melding 'Out of range' oid.. als je dat dus niet krijgt is er denk ik niets aan de hand.

Ik ehb zelf een ouwe 15" die dat niet hefet, als ik hem op 85Hz zet zie ik alleen nog maar streepjes in beeld... of soms wordt de zijkant van het beeld helemaal rond.. als je zoiets ziet kan je monitor het dus niet aan...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm dat zou kunnen ja. Alhoewel het ook weer een beetje vreemd is daar ik eerder een TNT2 had. Als ik die op 75Hz zette op 1280x1024 dan werd mijn beeld idd zwart. Met deze kaart haal ik de 82......... weird!!!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is de slechtste Scott monitor(17") die er is: http://www.scott.de/html/_englische_site/navigation/navi_produkte/navi_monitore.html

Hij kan sit in ieder geval 85 Hz aan in 1024*768.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Op woensdag 10 januari 2001 10:14 schreef TB het volgende:
Weet je het zeker dan?

17" en 1024x768 @ 72 hz is een beetje weinig hoor!

Kijk de specificaties van de monitor nog eens na!
er zijn zat monitoren die dat doen hoor!
Pagina: 1