Voordetail:
PSU: Q-Tec 550w el-cheapo PSU
Moederbord: ABIT KR7A-RAID
CPU: 2266mhz Athlon XP, door middel van multiplier mod (133mhz fsb x 17 multi)
Vid: ATI Radeon 9500non pro @ 9700 @ +- 380 core, 330 mem
RAM: Crucial PC2100 Registered ECC (don't ask >_< )
Hoofdverhaal:
Goed, na mijn PC een maand uitelkaar te hebben liggen om de waterkoeling opnieuw op te bouwen (ik was lui) eindelijk dat moment van de powerknop weer indrukken.
Er gebeurde nix.
Nog een keer proberen, draden checken, en nogmaals, een harde plof, blauwe vonk en een vieze rooklucht. Vreemdgenoeg startte de PC wel gewoon op, maar ik zette hem snel weer uit.
Alles even nagekeken, uit nieuwsgierigheid weer geprobeerd, startte normaal op, maar totaal instabiel.
Nieuwe Powersupply, een qualitatief betere 480watter, maar nog steeds instabiel.
Uiteindelijk is het erop neer gekomen dat de PC alleen nog stabiel is op 1666mhz @ 1.75v (hetzelfde als dat 'ie nodig had toen 'ie overklokt was), lagere En hogere voltages zijn instabiel, ook de videokaart kan nog maar op 325 core 310 mem, anders is die ook instabiel.
Ik neem aan dat iets op mn moederbord het begeven heeft, aangezien het systeem nu wel stabiel draait, maar moeilijk.
Wat zou dit het waarschijnlijkste kunnen zijn, en hoe kan ik daarachterkomen.
Doormeten van caps bijvoorbeeld?
Ik zou liever nog even dit ding met een nieuwe cap fixen dan alles vernieuwen
Enig advies welkom >)
PSU: Q-Tec 550w el-cheapo PSU
Moederbord: ABIT KR7A-RAID
CPU: 2266mhz Athlon XP, door middel van multiplier mod (133mhz fsb x 17 multi)
Vid: ATI Radeon 9500non pro @ 9700 @ +- 380 core, 330 mem
RAM: Crucial PC2100 Registered ECC (don't ask >_< )
Hoofdverhaal:
Goed, na mijn PC een maand uitelkaar te hebben liggen om de waterkoeling opnieuw op te bouwen (ik was lui) eindelijk dat moment van de powerknop weer indrukken.
Er gebeurde nix.
Nog een keer proberen, draden checken, en nogmaals, een harde plof, blauwe vonk en een vieze rooklucht. Vreemdgenoeg startte de PC wel gewoon op, maar ik zette hem snel weer uit.
Alles even nagekeken, uit nieuwsgierigheid weer geprobeerd, startte normaal op, maar totaal instabiel.
Nieuwe Powersupply, een qualitatief betere 480watter, maar nog steeds instabiel.
Uiteindelijk is het erop neer gekomen dat de PC alleen nog stabiel is op 1666mhz @ 1.75v (hetzelfde als dat 'ie nodig had toen 'ie overklokt was), lagere En hogere voltages zijn instabiel, ook de videokaart kan nog maar op 325 core 310 mem, anders is die ook instabiel.
Ik neem aan dat iets op mn moederbord het begeven heeft, aangezien het systeem nu wel stabiel draait, maar moeilijk.
Wat zou dit het waarschijnlijkste kunnen zijn, en hoe kan ik daarachterkomen.
Doormeten van caps bijvoorbeeld?
Ik zou liever nog even dit ding met een nieuwe cap fixen dan alles vernieuwen
Enig advies welkom >)
-DmD-