20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Cross-browser kan met css eigenlijk alleen door ze beide te implementeren. IE doet met -moz-opacity niets, en Firefox doet met dat IE filter niets.
[ Voor 74% gewijzigd door Cyphax op 19-04-2005 11:23 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Maar dat wil je niet, de kans dat je browser enorm traag wordt is dan vrij groot.
Je zou ook gewoon in plaats van een JPEG plaatje een 32bit PNG kunnen gebruiken, en dan even zo'n scriptje zoeken waarmee het ook in MSIE werkt.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Heb je al gezien wat de IE filter doetCyphax schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:22:
Cross-browser kan met css eigenlijk alleen door ze beide te implementeren. IE doet met -moz-opacity niets, en Firefox doet met dat IE filter niets.
Verder is hier op het moment nog geen css manier op zover ik weet. Iig die cross browser is
Je zou het kunnen proberen met een achtergrond plaatje, maar of dat nu ideaal is...
Niet als de gebruiker de daarvoor gewenste plugin niet heeftJohnny schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:25:
Je zou ook gewoon in plaats van een JPEG plaatje een 32bit PNG kunnen gebruiken, en dan even zo'n scriptje zoeken waarmee het ook in MSIE werkt.
[ Voor 23% gewijzigd door disjfa op 19-04-2005 11:27 ]
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Er is een scriptje beschikbaar welke het mogelijk maakt om ook in IE gebruik te maken van PNG's.. Zal even de link zoekendisjfa schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:26:
Niet als de gebruiker de daarvoor gewenste plugin niet heeft
edit:
hmm andere oplossing die ik tegen kwam, niet zelf getest:
ie-png.htc
hier de andere link:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/843598/
[ Voor 36% gewijzigd door r0bert op 19-04-2005 11:37 ]
Ja, nouja goed, echt cross-browser is het natuurlijk niet, maar als je IE, Firefox/Mozilla en Opera (ik weet niet of Opera met enige vorm van opacity overweg kan?) gecovered hebt, heb je wel het grootste deel van de internetters te pakken. En als het om een extra'tje gaat moet je je site gewoon zo opzetten dat het ook niet meer is dan dat: in een browser zonder opacity moet het ook gewoon werken.disjfa schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:26:
Verder is hier op het moment nog geen css manier op zover ik weet. Iig die cross browser isVerder is jou definitie van cross browser IE en FF neem ik aan
Dat het niet echt cross-browser is kun je in zo'n geval wel voor lief nemen toch?
Ik zou dit overigens niet met CSS proberen op te lossen als het wat makkelijker met een png of gifje (of flash) gaat, zoals Johnny voorstelde.
Het is eigenlijk een beetje droevig geregeld momenteel met dit soort effecten.
Saved by the buoyancy of citrus
Hier mee kan je iig 32bit PNG met alpha channels gebruiken in IE.
Dit topic is gesloten.
![]()