Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:40
Ik ben een beetje op zoek naar een nieuwe telefoon, en heb mijn eisen op een rijtje gezet.

* Symbian telefoon
* Besturing met een joystickje, zoals de 6600. Hier ben ik aan gewend, en het is echt supermakkelijk. vooral als je er ook spelletjes op speelt
* Megapixel camera met flits (optische zoom zou leuk zijn)
* Bluetooth
* Stereo geluid (radio/mp3/geluid bij filmpjes)
* Uitbreidbaar geheugen (liefst MMC, want daar heb ik al een GB kaartje van)

Interessante telefoons:

Nokia 6680

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46952/full.jpg

Nadeel: het geheugen. DV RS-MMC bestaat niet in 512MB of 1GB kaartjes. Aangezien ik mijn telefoon ook voor navigatie gebruik en dus aardig wat data op het kaartje zet, moeten deze aardig groot zijn. Bovendien heb je met een MPix camera ook extra geheugen nodig.

Lenovo P930

Afbeeldingslocatie: http://www.noticiasdot.com/publicaciones/2005/0205/2402/3gsm/lenovo/images/lenovo_P930.jpg

Nadeel: komt waarschijnlijk nooit uit in Europa, is bedoeld voor de chinese markt. wel een leuk telefoontje.

Motorola A1010

Afbeeldingslocatie: http://a508.g.akamai.net/7/508/787/20050404063546/www.motorola.com/mot/image/11/11168_MotImage.jpg

Volgens mij een hele interessante telefoon. Enige nadeel is dat het een UIQ besturingssysteem wordt, dus niet compatibel met de software voor mijn nokia 6600

Panasonic X800

Afbeeldingslocatie: http://www.pcphotoreview.com/Channels/PcPhotoReview/images/products/product_332648.jpg

nadeel: geen MP3, geen radio

Samsung SGH-D720

Afbeeldingslocatie: http://imgs.idnes.cz/telefony/A050214_ADA_SAMSUNG_D720_N.JPG

Nadeel: Samsung smartphone's worden meestal wel aangekondigd, maar nooit op de markt gebracht. Waarschijnlijk zit er een verouderde symbian versie op, dus het is nog maar de vraag hoe compatible de GSM is met allerlei symbian software.

Van de andere kant heeft deze wel een hoge resolutie cam, en het joystickje.

Sendo X2

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilmania.cz/Files/Obrazky/art17/3GSMSendo/TobiSilvAngF.jpg

Nadeel: de Sendo X was behoorlijk buggy. Volgens mij was het eerder een beta versie dan een telefoon die klaar was om op de markt gezet te worden. even afwachten dus hoe dat met deze uitpakt.

Ik neem aan dat deze GSM stereo geluid heeft, aangezien hij wordt gepromoot als een digitale muziek afspeler, dat zou een groot pluspunt zijn. helaas geen joystickje.

Conclusie

Ik heb geen enkele GSM kunnen vinden die aan al mijn eisen voldoet. ergens begrijp ik dat niet, want het zijn gewoon stuk voor stuk dingen die je in GSM's terug kunt vinden. Waarom niet een telefoon met alles bij elkaar? Hopelijk leest een of andere Nokia manager dit, en brengen ze snel mijn ideale telefoon uit. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Byte_Me op 19-04-2005 11:27 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 16:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tja, join the club. Ik kan ook geen telefoon vinden die aan mijn eisen voldoet. Eisen: gelijk aan Nokia 6310i.

Ik neem aan dat de grote telefoonproducenten marktonderzoek doen en die telefoons produceren die het meeste aanslaan. Dat zijn niet telefoons met alle opties en dat zijn niet de meest simpele telefoons.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Beetje dure telefoons allemaal.
Is de nokia 6230 niks voor jou?

btw ideale telefoon bestaat niet >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 11:41 ]

Verwijderd

Of de Sony Ericsson K750i? ( moet je ef in het K750i topic kijken )

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Byte_Me schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:17:
Ik ben een beetje op zoek naar een nieuwe telefoon, en heb mijn eisen op een rijtje gezet.

* Symbian telefoon
* Besturing met een joystickje, zoals de 6600. Hier ben ik aan gewend, en het is echt supermakkelijk. vooral als je er ook spelletjes op speelt
* Megapixel camera met flits (optische zoom zou leuk zijn)
* Bluetooth
* Stereo geluid (radio/mp3/geluid bij filmpjes)
* Uitbreidbaar geheugen (liefst MMC, want daar heb ik al een GB kaartje van)
phoe heey, :O lezen is toch wel moeilijk...
volgens mij kan je nog lang wachten. cker jou combinatie van jou eisen maakt het moeilijker... alhoewel ik de K750 prima bij jou vind passen (uitgezonderd: Symbian ...)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
je vergeet SonyEriccson, en sla Siemens ook niet over, die hebben ook wel iets in die richting
- optische zoom? dan kun je nog wel ff wachten ja 8)7
- je zou de mda's en sda's bij t-mobile en orange eens kunnen bekijken, misschien zitten die meer in de richting

PSN: djmurcielago

• Byte_Me
djmurcielago schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:59:
je vergeet SonyEriccson, en sla Siemens ook niet over, die hebben ook wel iets in die richting
- optische zoom? dan kun je nog wel ff wachten ja 8)7
- je zou de mda's en sda's bij t-mobile en orange eens kunnen bekijken, misschien zitten die meer in de richting
optische zoom is overigens geen vereiste, maar zou wel leuk zijn.

maar ben ik verder dan zo veeleisend? ik denk echt niet dat ik de enige ben die die functies graag op een telefoon zou willen zien.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:42:
Of de Sony Ericsson K750i? ( moet je ef in het K750i topic kijken )
is inderdaad een heel leuk telefoontje. maar geen symbian, dus heb ik niets aan mijn navigatiepakket. voor de rest komt deze wel heel dicht in de buurt.
nee, absoluut niet

[ Voor 72% gewijzigd door Byte_Me op 19-04-2005 12:29 ]

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Misschien omdat je meer kan verwachten dat een telefoon telefonische functie's biedt dan spelletjes, camera's, mp3 spelers, etc. Daarvoor zijn er PDA's. of beter, gameboys, mp3 spelers, etc. Een telefoon is een telefoon en die spelletjes, mp3 spelers etc zijn een extratje.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Mijn eisen zijn: Bellen en gebeld worden

• Aphelion
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:37:
Maar dan wel met een goed telefoon boek, veel informatie over de mensen die ik moet bellen, logs, kosten beheer, bellersgroepen, etc. Die functionaliteit die je wel van een telefoon mag verwachten vind je tegenwoordig steeds verder weg gestopt.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Al die extra's maken een telefoon geen telefoon meer.
Ik wou dat er gewoon een telefoon was waarmee je kon bellen en voor de rest niks.
Dat al die energie in bv design en gebruiks vriendelijkheid gestopt word lijkt me een goede zaak.

• Byte_Me
Aphelion schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:30:
Misschien omdat je meer kan verwachten dat een telefoon telefonische functie's biedt dan spelletjes, camera's, mp3 spelers, etc. Daarvoor zijn er PDA's. of beter, gameboys, mp3 spelers, etc. Een telefoon is een telefoon en die spelletjes, mp3 spelers etc zijn een extratje.
welnee, je kunt juist verwachten dat alles geintegreerd wordt in 1 apparaat. en of dat apparaat nou een telefoon, een PDA, een computer die in je hand past, of wat dan ook is, maakt mij niet uit. Als ik maar geen agenda hoef mee te zeulen, geen digicam, geen mp3speler, hopelijk over een tijdje ook geen legitimatie meer, geen portemonnee, geen sleutels. gewoon alles geintegreerd in 1 apparaat. Die kant gaat het echt wel op als je het mij vraagt.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:48:
Al die extra's maken een telefoon geen telefoon meer.
Volkomen met je eens.
Ik wou dat er gewoon een telefoon was waarmee je kon bellen en voor de rest niks.
De Nokia 3310 is nog steeds op de markt :P
Dat al die energie in bv design en gebruiks vriendelijkheid gestopt word lijkt me een goede zaak.
Jammer dat er zoveel energie wordt gestoken in allerlei extra's die niks met telefoneren te maken hebben.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

ik zou sowiso niet voor de Sendo gaan (wat een klote telefoons zijn dat zeg!)
als ik uit die van jouw moest kiezen zou ik zeker voor die motorola gaan, besturingssyteem ziet er van deze pic's die ik gezien heb goed uit.

jammer dat ie alleen pas Q4 (US) komt :S
zal dus wel febr/maart zijn in ons land

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:37:
hehe, same here..

verder:

- Lange standby
- Bluetooth
- trilfunctie

Ik hoef geen telefoon met digicam/nintendo/radio/lampjes/hoerenlichtjes/realmusictoontjes/msn/andere-onzinnige-meuk-die-nietop-een-tel-hoort.

Kortom: Ik geniet nog dagelijks van m'n 6310i _/-\o_

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24

timovd

Voorsprong door techniek

Motorola A1010:
"# Extern meegeleverd geheugen

* TransFlash geheugenkaart

# Geheugenkaart slot

* TransFlash geheugenkaart"
Wat is dit voor geheugen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Aphelion
Byte_Me schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:00:
[...]

welnee, je kunt juist verwachten dat alles geintegreerd wordt in 1 apparaat. en of dat apparaat nou een telefoon, een PDA, een computer die in je hand past, of wat dan ook is, maakt mij niet uit. Als ik maar geen agenda hoef mee te zeulen, geen digicam, geen mp3speler, hopelijk over een tijdje ook geen legitimatie meer, geen portemonnee, geen sleutels. gewoon alles geintegreerd in 1 apparaat. Die kant gaat het echt wel op als je het mij vraagt.
Daar heb je zeker gelijk in, maar dan zit je te kijken in de richting van een PDA. Zoek dan ook een PDA met al die functionaliteit, waar staat anders de naam PDA (in jou geval met telefoneerfunctie) voor. Aangezien je zelf al aangeeft dat je een telefoon zoekt kan je ook iets verwachten met oorspronkelijk het hoofddoel bellen, of tegenwoordig: multimedia met het doel je telefoonrekening te verhogen.

Simpelweg is nu een pda gespecializeerd in agenda's, office, etc. een telefoon om te bellen, een mp3 speler om muziek op af te spelen, een id om je te identificeren, een digicam om foto's of video's te maken, etc. Een apparaat die alles in 1 kan is het nog te vroeg voor, en de apparatuur zoals een mp3 speler met spelletjes of een pda met telefoneer functie is niets meer dan extra functionaliteit, en staat nog zeker in zijn kinderschoenen.

• Donny K.
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-11 17:27
Tja, je zal mij misschien vervelend vinden, maar ik denk dat de klassieke N-Gage het best bij je past. Hij voldoet in ieder geval aan al je eisen en is bovendien niet eens duur (voor 99 euro heb je de klassieke al en de nieuwe kost 145 euro, beide zonder abonnement maar met 15 euro beltegoed) Alleen het camera gedeelte is iets wat er apart bijgenomen zal moeten worden (maar daar krijg je dan wel een 2 megapixel unit voor) Bovendien heeft de N-Gage ook nog eens zeer goed stereogeluid.

Voordat iedereen nu meteen begint te flamen, probeer het eerst eens. Gezien de prijs denk ik dat je met deze telefoon het beste uit bent.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
Volgens mij komt de Nokia 6680 prima door jouw eisenpakket heen :)
Je moet enkel investeren in een nieuwe geheugenkaart. Het geheugen bestaat niet in 512, maar wel in 256 MB. Volgens mij is dat ruim voldoende voor navigatie (tomtom mobile heeft 60 MB nodig voor de benelux, al zeg je niet waar je allemaal wilt navigeren dus vandaar benelux maar even. Link en link).

Dan blijft er nog voldoende ruimte over om een flinke rits foto's te maken (foto zijn iets van 250 KB). Natte vingerwerk verteld mij dat je dan nog ongeveer 700-800 foto's full size kan opslaan. Dat lijkt me niet verkeerd. Gewoon regelmatig je telefoon even leeghalen. Het lijkt me dat je dat toch wel doet want 1,3 MP foto's kijken niet erg fijn op dat schermpje hoor.

Last but not least heeft hij ook nog de mogelijkheid om de kaarten de hot-swappen (uit mijn hoofd, 6630 iig wel, deze dan (logisch gevolg) ook?).

Dat ben je er toch?

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

De Siemens SX1 heeft alles al behalve megapixelcamera. Waarschijnlijk komt deze wel in de SX2 en zal die telefoon dus aan al jou eisen voldoen. Maar goed het zal nog wel even wachten zijn voordat deze uitkomt.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:23
Wat je eigenlijk nodig hebt is een PC waar je ook nog mee kan bellen :P

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Rinkel een pc heeft volgens mij geen camera met flits :P
Toen ik et las d8 ik ook net als mighty gewoon aan de SX1.. Heeft alles behalve megapixelcamera..
De SXG75 voldoet ook wel aan je eisen alleen deze heeft geen Symbian helaas maar wel een of andere OS die motorola ook gebruikt. Ik geloof Brew of iets dergelijks.
Hier is ook een lijst met alle Symbian telefoontjes:
http://www.symbian.com/phones/index.html

Misschien is de 7710 iets voor je? Of heeft die weer een andere besturingssysteem? Btw ik wist niet dat er een 6682 bestond...

LOL ze zijn wel heeeeeel erg trots op hun OS he :P http://www.symbian.com/news/pr/picture-library_phones.html

[ Voor 36% gewijzigd door Kijoki op 19-04-2005 19:09 ]

• Byte_Me
ik zie net het berichtje op de FP, over de nokia Nserie telefoons:

nieuws: Nokia presenteert Nseries, stopt harddisk in smartphone :9~

Ik denk dat ik nog maar even wacht met het aanschaffen van een nieuwe GSM, totdat deze uit zijn.
Pagina: 1