Toon posts:

Wat is de normale mirroring recovery time?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een migratie gedaan van 10GB schijven naar 34GB schijven.

eerst heb ik een kopie genomen van 10GB RAID schijven met ghost naar één van de 34GB schijven.
daarna heb ik deze in mirroring gezet met een secundaire schijf.

De server betreft een IBM 225 Xseries met LSI Logic 1030 controller.

Op de controller zijn er twee soorten mirroring voorzien Partial en Full
Ik heb gekozen voor de Full synchronization. Deze duurt langer volgens de handleiding.

Nu staat die server al een hele voormiddag te synchroniseren.
is dit normaal?

Hebben jullie ervaring met hetzelfde type server / controller?
Iemand een idee hoe lang dit synchroniseren normaal duurt?

Verwijderd

Topicstarter
heeft dus vier uur geduurd ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat verschilt per controller / harddisks / RAID-config. Op een setje gouwe ouwe Ultra SCSI disken à 15MB/s in RAID1 duurde het regeneren van een 4,25GB software-RAID1 array ca. 30 minuten. Op mijn PC met een setje Atlas 15K disken à 80MB/s duurde het regenereren van een 8GB software-RAID1 array ca. 10 minuten.

Wellicht slaat de Full synchronization erop dat de schijven bitje voor bitje gesyncht worden, ongeacht of er überhaupt data op staat opgeslagen ;)

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb net mijn XP hack Raid5 gestart (3x250GB SATA).
Alleen al bij het activeren van Raid5 in diskmanagament gaat hij regenereren.
Ik doet in twee keer de helft (zo'n 117GB netto per schijf) en dat duurt ruim drie kwartier... en dan stata er nog niet eens wat op!

Rare is dat de HD activity indicator (de led dus) knippert en niet volledig brandt en dat de gebruikte cpu tijd tussen de 5 en 10% schommelt.

Waarom gaat dit zo traag? Wat is de bottleneck?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Tijgert schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:57:
Ik heb net mijn XP hack Raid5 gestart (3x250GB SATA).
Alleen al bij het activeren van Raid5 in diskmanagament gaat hij regenereren.
Ik doet in twee keer de helft (zo'n 117GB netto per schijf) en dat duurt ruim drie kwartier... en dan stata er nog niet eens wat op!

Rare is dat de HD activity indicator (de led dus) knippert en niet volledig brandt en dat de gebruikte cpu tijd tussen de 5 en 10% schommelt.

Waarom gaat dit zo traag? Wat is de bottleneck?
Software RAID is trager dan Hardware RAID (waar het in dit topic over gaat). Software RAID kost meer CPU kracht (vandaar de schommeling tussen 5 en 10%).

Femme had laatst een test gedaan met RAID 5, zowel hardwarematig als softwarematig.
reviews: Mega roundup van Serial ATA RAID 5-adapters

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dat het meer tijd kost begrijp ik, niks is gratis.
Wat ik niet begrijp is dat als de CPU niet volbelast wordt en de harde schijven ook niet, waar dan de vertraging zit?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Pagina: 1