[98se] Fatale uitzondering in 049F:00001050*

Pagina: 1
Acties:

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo Tweakers,

Een kennis van mij heeft een celeron 400mhz met 512mb geheugen.

Hij werkt met windows98 SE.

Deze combinatie heeft altijd goed gewerkt.

Wat is er aan de hand.

Na gewerkt te hebben met de computer, sluit deze normaal af.

Wil je hem later weer aanzetten, direkt of enkele uren later, komt er een blauw scherm met een fatale uitzondering, 049F:00001050.

Hierna moet men meerdere keren op de entertoets drukken of de aan\uitknop gebruiken en uiteindelijk start de computer op, soms in veilige modus.

Ook het verwijderen van 1 of meerdere geheugenstrips heeft geen oplossing.

Als eerste was de floppydrive verdacht, deze is vervangen door een ander, maar het probleem is gebleven.

Het doorzoeken van google en Got leverde geen resultaten op.

Wie weet in welke hoek ik moet zoeken.

Bvd _/-\o_

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
gewerkt te hebben? heb je iets verandert aan instellingen? heb je iets geupdate ofzo? andere drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Dus je "sluit de pc af" en bij later op de powerknop drukken zie je meteen een Bleuscreen?
Of zie je de pc ook eerst z'n bios en opstart procedure afwerken?

Je zou haast zeggen dat de pc juist in standby gaat, en daar om e.o.a. reden niet meer goed uit kan komen (vaak hardware/driver probleem).

• Dirtyharry
andreict schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:11:
gewerkt te hebben? heb je iets verandert aan instellingen? heb je iets geupdate ofzo? andere drivers geinstalleerd?
Aan het systeem is niks veranderd. Alles is hetzelfde gebleven. De computer zit niet eens op internet, dus er is ook niks auromatisch geupdate.

• Dirtyharry
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:12:
Dus je "sluit de pc af" en bij later op de powerknop drukken zie je meteen een Bleuscreen?
Of zie je de pc ook eerst z'n bios en opstart procedure afwerken?

Je zou haast zeggen dat de pc juist in standby gaat, en daar om e.o.a. reden niet meer goed uit kan komen (vaak hardware/driver probleem).
De bios wordt goed doorlopen. Zodra windows moet gaan starten gaat het fout.

Hij gaat vanzelf uit, dus zonder de powerknop in te houden

Scandisk wordt dan ook niet geactiveerd

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:02

HKS-Skyline

Vroooom ?

Klinkt als een corrupte hdd, waar de foutcode voor staat weet ik niet.
maar een corrupte cluster of als je geluk hebt slechts een corrupt bestand lijkt mij de meest logische verklaring, maar zeker weet ik dat niet.

Win 98 wilde nog wel eens instabiel worden met 512 mb of meer werkgeheugen, maar het verwijderen van geheugen had geen nut, dus zal dat het niet zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door HKS-Skyline op 19-04-2005 11:16 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
DirtyHArry schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:13:
[...]

Aan het systeem is niks veranderd. Alles is hetzelfde gebleven. De computer zit niet eens op internet, dus er is ook niks auromatisch geupdate.
weet je zeker dat 049F 00001050 de fout code was? want het knowledge boek van microsoft herkent deze ook niet.

• Dirtyharry
andreict schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:15:
[...]

weet je zeker dat 049F 00001050 de fout code was? want het knowledge boek van microsoft herkent deze ook niet.
Deze fout code heb ik van mijn zwager door gekregen. Van hem is de computer. Hij is echter wel computer analfabeet ;)

Ik heb de foutcode zelf niet gezien. Iedere keer als ik er ben doet dat kreng het goed.

Het is het naar de doktor gaan en de pijn is weg verhaal ;)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom install je Win 98se niet opnieuw?

Ik bedoel 98se heeft altijd na verloop van tijd dit soort kuren, dus totaal niets bijzonders. Doe eerst een versie install en kijk of het probleem nog voordoet. Zoja, memtest (je geheugen reepjes testen), is die overclocked? of msischien gare IDE kabel, CPU die niet goed gekoelt wordt

• Dirtyharry
n00bs schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:21:
Waarom install je Win 98se niet opnieuw?

Ik bedoel 98se heeft altijd na verloop van tijd dit soort kuren, dus totaal niets bijzonders. Doe eerst een versie install en kijk of het probleem nog voordoet. Zoja, memtest (je geheugen reepjes testen), is die overclocked? of msischien gare IDE kabel, CPU die niet goed gekoelt wordt
Ik hoopte het op telossen zonder nieuwe install :'(

Maar ik denk dat dat inderdaad de eerste stap wordt.

Het systeem is niet overclocked.

• HKS-Skyline
  • Laatst online: 16:02

HKS-Skyline

Vroooom ?

corrupt bestand denk ik eigenlijk niet dat het is want dan zou hij het consequent moeten doen.
heb je al een keer met compleet ander geheugen (uit een eigen systeem of wat dan ook) geprobeerd?

• Dirtyharry
HKS-Skyline schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:30:
corrupt bestand denk ik eigenlijk niet dat het is want dan zou hij het consequent moeten doen.
heb je al een keer met compleet ander geheugen (uit een eigen systeem of wat dan ook) geprobeerd?
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou niet zoveel moeite en tijd erin steken... een nieuwe install van Windows 98 kost je 30 minuten, dan was je dus nu al klaar geweest ;) alles even netjes configgureren en update. Backups terugzetten, belangrijkste progjes installeren en dan een ghost image maken... mocht je dan ooit nog een probleem hebben zet je die ghost image terug en heb je in 5 min. weer een draaiend systeem

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

scanreg /fix al geprobeerd, wil ook nog weleens helpen... Maar inderdaad herinstallatie is de betere oplossing...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DirtyHArry schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:23:
[...]

Ik hoopte het op telossen zonder nieuwe install :'(

Maar ik denk dat dat inderdaad de eerste stap wordt.

Het systeem is niet overclocked.
Het mooie van w98 SE (dit itt bijvoorbeeld W2k of XP) is dat je zonder problemen en met behoud van instellingen een verse install over een oude install heen kunt zetten :) Kwestie van je windows-map het zelfde kiezen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoi DirtyHArry, ik zet even je OS vooraan in de titel, conform Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dirtyharry
The_Eagle schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:27:
[...]

Het mooie van w98 SE (dit itt bijvoorbeeld W2k of XP) is dat je zonder problemen en met behoud van instellingen een verse install over een oude install heen kunt zetten :) Kwestie van je windows-map het zelfde kiezen.
Dat gaan we als eerste proberen :*) _/-\o_

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

The_Eagle schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:27:
[...]

Nee niet doen dus!!!

Hier word je NOOIT blij van en gaat NIET lekker werken. Je blijft met fouten zitten, overbodige files etc etc. Je krijgt dan alleen maar een traag werkend OS terug met grotendeels je oude instellingen en minder stabiliteit dan met een clean install na een format.

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:53:
[...]

Nee niet doen dus!!!

Hier word je NOOIT blij van en gaat NIET lekker werken. Je blijft met fouten zitten, overbodige files etc etc. Je krijgt dan alleen maar een traag werkend OS terug met grotendeels je oude instellingen en minder stabiliteit dan met een clean install na een format.
Dit gebeurd inderdaad regelmatig, en vooral dit soort problemen worden vaak niet verholpen, omdat je nog steeds met dezelfde drivers zit. Dit lijkt een beetje op een hardware probleem, ik zou je bios eens op fail safe defaults zetten, helpt ook vaak!
Mocht je niets te doen hebben: ik heb ook vaak meegemaakt na een over-installatie dat de pc weer 100% werkte.

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:53:
[...]

Nee niet doen dus!!!

Ik heb dit toch vaak genoeg met succes gedaan in het windows 9x tijdperk. Ok niet alles zal blijven werken, en het is ook niet altijd de oplossing. Maar het is wel minder ingrijpend als een nieuwe install.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

"ingrijpend" :? dat is wanneer je je server opnieuw moet inrichten oid, maar Windows 98... waar zo weinig configged kan worden... hoeveel moeite is dat nou :?
Mijn ervaring heeft geleerd dat een nieuwe install sneller, beter en effectiever is dan een fout te gaan zoeken ergens in het OS wat meestal al jaren draait en al gaat het werken de performance gaat behoorlijk achteruit evenals de stabiliteit.

• Dirtyharry
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:21:
[...]

Ik heb dit toch vaak genoeg met succes gedaan in het windows 9x tijdperk. Ok niet alles zal blijven werken, en het is ook niet altijd de oplossing. Maar het is wel minder ingrijpend als een nieuwe install.
Het wordt dus een compleet nieuwe install :'( :'(

En een ieder bedankt voor zijn inbreng tot nog toe _/-\o_
Pagina: 1