Toon posts:

Kiezen tussen K7 en P3

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Stel er liggen 2 moederborden voor mijn neus met een Processor erop:

1 ASUS CUSL2 met Pentium 3 800 MHz

2 Abit KT7-100 met een k7 800 MHz

Ik mag 1 setje meenemen, welke neem ik dan het beste mee??
Laten we zeggen dat het gratis is >:) oftewel geld speelt geen rol :P

Verwijderd

Aangenomen dat de KT7-100 dus een RAID is en een K7 een Tbird is, altijd die kiezen.

Als het een KT7 no RAID is een een Duron, maakt het niet zo heel veel uit. Krijg je d'r ook geheugen bij ..?.. :)

Kwestie van smaak denk ik hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is een raid en een thunderbird!
Nee geheugen niet
Het gaat mij vooral om de stabiliteit

Verwijderd

Bij veel testen trekt die TB de p4 er al uit dus... Maar dat komt door slechte roadmap van p4 ?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou voor de p3 gaan :).. Maar dan alleen om hem HEEL snel te verkopen en dan voor dat geld een Abit KT7-100 + TB 950 te kopen :)

• InterRubke
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-07 17:27
volgens was de vergelijking niet met een P4 ! :?

on the 8th day god started debugging

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ben je niet vies van overklokken ??

Dan zeker voor de T-bird gaan. Was je juist NIET van plan te OC'en, dan kan je kiezen voor de Pentium III omdat i815E chipset beter presteert dan de VIA KT133 die op de Abit plank zit.

(En om dus de deur volledig in te trappen: met een 4-tal potlood streepjes of -en dat is beter- 4 mini kwakjes geleidende epoxy unlock je je T-bird en kan je de Abit via de BIOS (softmenu :9~ ) makkelijk op 1 GHz krijgen.) De PIII laat zich minder makkelijk overklokken

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

De pentium 3 is wel wat duurder, maar dan heb je ook wat. Snelheid is niet alles, een stabiel systeem is veel belangrijker. Alle hardware loopt direct op een pentium 3 zonder dat je tig driverversies moet proberen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
Overklokken wil ik misschien maar is niet meteen ter sprake! is dus niet belangrijk voor mij!
punt nr 1 is stabiliteit en ondersteuning hardware!

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 10:27 schreef IceStorm het volgende:
Ik zou voor de p3 gaan :).. Maar dan alleen om hem HEEL snel te verkopen en dan voor dat geld een Abit KT7-100 + TB 950 te kopen :)
Pffff..... raak je aan de straatstenen niet kwijt (en zekers niet op Vraag & Aanbod van Tweakers!) ;)

Verwijderd

Nou ik heb zo'n slechte ervaringen gehad met de K6/2 dat ik gewoon geen amd koop. Maar niet dat je de k6 kunt vergelijken met de huidige amd's. Volgens mij is alleen de Abit KT7-100 het stabielste bord voor duron of tb. Maar ik kies toch voor CUSL2(asus) met een PIII-800/133fsb. see ya

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Zoals boven geschereven,, Voor OCén, kies AMD, voor Stabiliteit zou ik kiezen voor de Intel, en CUSl2 .. (zie m'n linetje;-)

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 11:00 schreef marsnl het volgende:
Overklokken wil ik misschien maar is niet meteen ter sprake! is dus niet belangrijk voor mij!
punt nr 1 is stabiliteit en ondersteuning hardware!
In dat geval heeft het niets met de CPU te maken maar met het merk moederbord en de andere hardware.

Abit of ASUS...
en de video kaart... merk geheugen harddisks..

Ik denk dat de mobo ondersteuning/kwaliteit niet veel uitmaakt tussen die twee.

Vaak roept men dat ASUS betrouwbaarder moet zijn, en de Abit heeft meer mogelijlheden.

>:) keuzes keuzes....

Verwijderd

Topicstarter
Ok voor de duidelijkheid

videokaart:.asus v7100
memory:.....windbond 2 x 128MB CL-2
HD:.........IBM 45GB 7200 UDMA 100

Verwijderd

Nou ik heb zo'n slechte ervaringen gehad met de K6/2 dat ik gewoon geen amd koop. Maar niet dat je de k6 kunt vergelijken met de huidige amd's. Volgens mij is alleen de Abit KT7-100 het stabielste bord voor duron of tb. Maar ik kies toch voor CUSL2(asus) met een PIII-800/133fsb. see ya
Heet dit nou bord voor je kop????

Scheelt heel veel geld man voor mee performance!! Enneeh die p3 is net zo instabiel als die tb!!

Verwijderd

De pentium 3 is wel wat duurder, maar dan heb je ook wat. Snelheid is niet alles, een stabiel systeem is veel belangrijker. Alle hardware loopt direct op een pentium 3 zonder dat je tig driverversies moet proberen.
nou 1 driver 4-in-1...that's it!

Maar ja voor sommige mensen is dat zelfs te moeilijk! Zelfs als het resultaat daarna beter is dan de tegenhanger...maar goed ik heb een slechte dag....

• IceStorm

IceStorm

De weinige instabiliteits problemen die er zijn kun je onmogelijk afschuiven op AMD. VIA heeft nu eenmaal niet de meest stabiele chipset ever gemaakt.
En voordat mensen zeggen dat Intel daar geen last van heeft... Remember 820?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 21:30

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Als ze ŽgratisŽ zijn...waarom neem je ze dan niet allebei, ga je ze uitgebreid benchmarken, en maak je er een review over, om op t.net te posten?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• digifun
  • Niet online

digifun

Weinige instabiliteitsproblemen !!! Alle forums hier staan er vol mee. Was het maar een kwestie van alleen de 4-in-1 drivers dan zou het lekker makkelijk wezen.
Ik heb zelf ook een k6-2 en bij alle problemen die ik bij de tbird hier voorbij zie komen heb ik een 'o, ja 'gevoel.
Mijn intel machine loopt prima, geen blauwe schermen en het maakt niet uit wat voor hardware ik erin druk, alles loopt gewoon.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ja Intel en Microsoft gaan samen lijkt het wel. Ik zou best wel een T-Bird willen hebben aan 1 kant maar mijn Pentium computer draait gewoon perfect dus ik ben er tevreden mee. Als ik nu een pc moest aanschaffen werd het toch echt wel een T-Bird@1200MHz >:)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

ASUS + P3 als stabiliteit het belangrijkst is. Ik ben absoluut NIET tegen AMD (en VIA), maar dit zijn de verhalen van om me heen.

SUK6!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Neem gewoon een Athlon om die ventjes bij Intel te pesten... heb ik ook gedaan :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Sorry hoor....
maar eh.. ik heb al 2 maanden mijn W2000 server draaien zonder een enkele crash.

Systeem:

TB1000@1250Mhz
ASUS A7V
784MB (3 x 256Mb)
PROMISE RAID UDMA 100
4 x MAXTOR 60Gb (RAID 0)
CREATIVE 12x DVD
PLEXTER 12x BURNPROOF WRITER
AOPEN 52x CDROM
SOUNDBLASTER LIVE 5.1
GEFORCE DDR 64Mb

Dus zeg niet dat een amd systeem instabiel is! :( Ligt er gewoon aan wie er achter zit. >:)

[tikfouteruithaalmodus]
[/tikfouteruithaalmodus]

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:03
nou ik zou voor de p3 gaan... het snelheidsverschil merk je nou toch niet echt. en de i815 is gewoon stukken beter dan die via chipset.

trouwens... aan raid heb je pas wat met 2 dezelfde harddisks en daar gaat het hier dus niet om.

als een p3-800 even duur zou zijn als een tb-800 zouden wel meer mensen de p3 kopen. al was die tb soms wat sneller. maar niemand gaat mij vertellen dat ie een groot verschil merkt tussen een tb800 en een p3800 of diegene doet echt wat fout

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de kwaliteit, stabiliteit, ondersteuning en levensduur dus nooooit voor die asus7100 en die IBM gaan.

Matrox+Western Digital Expert dus...

Volgens mij wordt dit een game machine.. geen werkbuffel dus.
:D

Verwijderd

Topicstarter
Na wat ik allemaal elders gelezen heb denk ik ook niet dat ze elkaar kwa snelheid ver ontlopen!
Stabiliteit en hardware ondersteuning is voor mij het belangrijkste!
Ik krijg het ook niet gratis maar ik ga nu niet iets kopen omdat het iets goedkoper is!
Mijn nieuwe PC is al helemaal samengesteld op papier ik ben alleen nog niet zeker over MOBO en Processor.
nog altijd niet :)

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 13:10 schreef slacksoff het volgende:
nou ik zou voor de p3 gaan... het snelheidsverschil merk je nou toch niet echt. en de i815 is gewoon stukken beter dan die via chipset.

trouwens... aan raid heb je pas wat met 2 dezelfde harddisks en daar gaat het hier dus niet om.

als een p3-800 even duur zou zijn als een tb-800 zouden wel meer mensen de p3 kopen. al was die tb soms wat sneller. maar niemand gaat mij vertellen dat ie een groot verschil merkt tussen een tb800 en een p3800 of diegene doet echt wat fout
SOMS ???

Uit alle tests over de hele wereld blijkt dat een PII het altijd op dezelfde klok verliest van een TBird..

Trouwens de RAID van de KT7 werkt met elke twee willekeurige schijven.

Alleen als je een 5G met een 30G doet, krijg je een RAID array van twee maal de kleinste, is dus 10G.. :+

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 18:37

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik heb hier een Athlon, werkt prima retestabiel. Dus mijn keuze is optie 2

AMD met Abit (zelfde combi als <font color="#df040f">* jpm.lensen)</font>

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

Western digital kwaliteit?????
Laat me niet lachen...

10 jaar geleden ja...
als er 1 merk gauw bad sectors heeft,
dan is Western Digital het wel.

Maar ja, dat is mijn ervaring.

Verwijderd

De Expert serie ? dacht ut niet hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu een beetje grof tel dan kom ik uit op:

TB 8 stemmen
P3 6 stemmen

Moet ik dan nu alvast concluderen dat ze allebei gewoon OK zijn?
shit dat wordt het nog moeilijker :'(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 10 januari 2001 10:50 schreef outlaw het volgende:
Als je niks zinnigs kan uitbrengen, laat het dan om te antwoorden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik zou kieze voor PIII... als er nu stond een PIII 800 of een Tbird 1000 (wat nu ongeveer dezelfde prijs is) had ik zeker da Tbird gekocht ;-) (die keuze heb ik ondertusse zelf moeten maken :))
Ma gezien dat PIII de duurste is van bijde koop die maar }:O

Verwijderd

Topicstarter
tis echt toevallig
Maar ik heb net ontdekt dat inderdaad de PIII 866 Mhz precies evenduur is als de TB1000 (met MOBO dan he)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Iedereen zegt dit en dat....

Wat als een paal boven water staat is dat alle software op dit moment nog geschreven is voor Intel PC's. AMD is goed en Intel ook, maar je zou beter op dit moment nog voor Intel kunnen kiezen.

Als je je tevreden bent over Intel moet je voor Intel gaan. Ben je er niet tevreden over ga je over naar AMD.

Simpel toch ???

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 15:05 schreef Blue_White_Army het volgende:
Iedereen zegt dit en dat....

Wat als een paal boven water staat is dat alle software op dit moment nog geschreven is voor Intel PC's. AMD is goed en Intel ook, maar je zou beter op dit moment nog voor Intel kunnen kiezen.

Als je je tevreden bent over Intel moet je voor Intel gaan. Ben je er niet tevreden over ga je over naar AMD.

Simpel toch ???
Jammer dan dat de P4 afwijkt van de x86 code, en dat s'werelds snelste x86 processor de Tbird is
>:)

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 21:17
Een Abit KT7 kan voor problemen zorgen. Ik heb zelf een KT7 Raid die na een paar weken prutsen, herinstalleren en uittesten nu eindelijk een beetje stabiel begint te lopen.
Als je bereid bent er wat tijd en moeite in te steken (en Abit komt nog met een probleemoplossend bios) dan kan je de KT7 overwegen.
Als je vind dat een pc het "gewoon moet doen" zou ik voor de ASUS CUSL2 kiezen (die heb ik hier op m'n werk). Loopt inderdaad rock-solid en geen geklier met biossen en drivers.

Neem in elk geval bin een Abit KT7 GEEN Creative Soundblaster Live! of een afgeleide... Deze loopt vaak niet lekker op het Abit bord.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:00

Edd

Op woensdag 10 januari 2001 16:31 schreef Leader98 het volgende:
Een Abit KT7 kan voor problemen zorgen. Ik heb zelf een KT7 Raid die na een paar weken prutsen, herinstalleren en uittesten nu eindelijk een beetje stabiel begint te lopen.
Als je bereid bent er wat tijd en moeite in te steken (en Abit komt nog met een probleemoplossend bios) dan kan je de KT7 overwegen.
Als je vind dat een pc het "gewoon moet doen" zou ik voor de ASUS CUSL2 kiezen (die heb ik hier op m'n werk). Loopt inderdaad rock-solid en geen geklier met biossen en drivers.

Neem in elk geval bin een Abit KT7 GEEN Creative Soundblaster Live! of een afgeleide... Deze loopt vaak niet lekker op het Abit bord.
Of je leert gewoon hoe je een moederbord en dergelijke moet installeren.....

Trouwens; een PIII vind ik onstabieler als een Dondervogel

-

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 10 januari 2001 15:05 schreef Blue_White_Army het volgende:
AMD is goed en Intel ook, maar je zou beter op dit moment nog voor Intel kunnen kiezen.
Leg uit aub.... WHY?

Verwijderd

Pffff...

Een SounBlaster LIVE! en een KT7 gaan prima samen. Ik ben daar een bewijs van.
Dit is een driver probleem en geen hardware combo die kut met elkaar samenwerkt. Het verwijderen van de dos-emulatie is in de meeste gevallen voldoende.

Ik wordt een beetje moe van mensen die adviezen en uitspraken doen over hardware die zelf niet hebben.

Je kunt niet al je wijsheid baseren op probleem-posts die je in forums leest.
Als je de hele dag forums leest met problemen over het KT7 mainbord, dan denk je dat het niets dan ellende is.
Tegenover die tientallen mensen die je met problemen in de forums ziet staan, staan waarschijnlijk honderden zoniet duizenden mensen die geen last hebben.
Zoals ik :)

Het ligt er gewoon heel erg aan welke/hoeveel hardware er nogmeer in zo'n systeem zit, welke combinatie van kaarten, welk geheugen etc.

Ik ken ook zat fora die vol staan met Intel mainbord problemen.

Dan nog dit.
Op woensdag 10 januari 2001 13:14 schreef Hooi het volgende:
Persoonlijk zou ik voor de kwaliteit, stabiliteit, ondersteuning en levensduur dus nooooit voor die asus7100 en die IBM gaan.

Matrox+Western Digital Expert dus...

Volgens mij wordt dit een game machine.. geen werkbuffel dus.
:D
Komop nou, wat is dit voor bogus advies!
Een Matrox voor een game pc. :'(:'(
Ik dacht het niet. En wat betreft die Western Digital, dat is een eeuwigheid geleden dat die het neusje van de zalm waren.
Ik heb nog nooit zoveel problemen gehad als met WD.

• actieman
  • Laatst online: 30-08 11:42
wat een onzin gepruttel allemaal.
Pff P3 is netzo instabiel als een K7.
instabiliteit komt vaker door:
Verkeerde/oude drivers
Brak geheugen
Te hoge temp
Instabiele voeding.

Vroeger was het zo dat de P2 sneller was dan de K6-2 en dus kocht vrijwel iedereen (met geld) intel.
Sinds Augustus 1999 (de K7 classic) is echter AMD sneller (en goedkoper) dan vergelijkbare procs Intel.
Nu kunnen intel "lovers" niet meer opvoeren dat intel sneller is.
Vervolgens hebben ze dus gezocht en het volgende gevonden/verzonnen "AMD is minder stabiel".
Wat dus totale onzin is. AMD K7 procs zijn volledig compatible met de x86 instr. set.
Met de goede drivers is een AMD mobo netzo stabiel als een intel mobo.

Ik zou zeker K7 kiezen of voor icestorm's idee gaan ;)
Liever met Asus A7V bordje, aangezien je maar 1 udma 100 disk er op wil zetten.

Hoezo is maxtor nou weer slecht voor gaming?
is gewoon ibm loopwerk toch?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 17:36 schreef actieman het volgende:

Hoezo is maxtor nou weer slecht voor gaming?
is gewoon ibm loopwerk toch?
ho ho, je draai twee lettertjes om 8-)
MATROX had hij het over.
En die is niet al te best voor gaming. Zeker geen slechte kaart. Maar niet voor een game-pc.

• digifun
  • Niet online

digifun

Op woensdag 10 januari 2001 14:22 schreef FrankGuthrie het volgende:
[/quote]Als je niks zinnigs kan uitbrengen, laat het dan om te antwoorden.

En frank ken je al free bsd of weet je nog niet waar dat icoontje voor staat. Blijf toch lekker in het onzinforum.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Op woensdag 10 januari 2001 19:07 schreef bastard het volgende:
ho ho, je draai twee lettertjes om 8-)
MATROX had hij het over.
En die is niet al te best voor gaming. Zeker geen slechte kaart. Maar niet voor een game-pc.
MATROX - MAXTOR
Ik tel toch echt 3 lettertjes die verdraaid zijn ;)

• Bigs
  • Niet online
Wat een gelul hier over software die niet met AMD werkt en hardware die driverproblemen geeft met AMD cpu's.

Het maakt niet echt uit wat je kiest, ik zou voor de TBird gaan (ben nou eenmaal AMD fan laatste tijd).

Verder is een Athlon NIET te vergelijken met een K6-2!

• Bigs
  • Niet online
Op woensdag 10 januari 2001 13:17 schreef Hooi het volgende:
Uit alle tests over de hele wereld blijkt dat een PII het altijd op dezelfde klok verliest van een TBird..
Dat verschil is maar heel klein hoor, tijdens het gebruik van de pc's zul je het niet eens echt merken.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 10 januari 2001 19:14 schreef outlaw het volgende:
Op woensdag 10 januari 2001 14:22 schreef FrankGuthrie het volgende:
Als je niks zinnigs kan uitbrengen, laat het dan om te antwoorden.

En frank ken je al free bsd of weet je nog niet waar dat icoontje voor staat. Blijf toch lekker in het onzinforum.
[/quote]

:?:?:?:?:?:?:? mongooltje, dat is een duiveltje ja, en niet die van Free BSD, want zo ziet een duivel er namelijk uit!!!!!!!

Heb hem bij angelfire vandaan, dus zou je bek maar houdenm, mafkees.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:03

dit kan ik dus niet uitstaan he. zo lekker arrogant van HA! ik heb er lekker zo een! maar zoals ik dus al in mijn post zei..... van dat verschil merk je nix. en je kunt jezelf dood-benchen.... maar dan heb je weinig aan je pc he?

de thunderbird is inderdaad errug snel... okee.... maar ik vind zelf de intel chipsets stukken beter dan die van VIA..

ik zou zelf een thunderbird nemen... maar als je toch het geld hebt..... doe lekker een intel joh :-)

//direct flames here\\

Verwijderd

Onovergeklokt maakt het geen ruk uit of je een PIII hebt of een AMD op dezelfde snelheid.
De thunderbird is makkelijk over te klokken maar de PIII eigenlijk nog makkelijker, neem dan wel de 100Mhz FSB versie van de PIII 800 en je haalt gegarandaard 960 Mhz. De thunderbird haalt na potloodgeklieder met goede koeling waarschijnlijk ook wel rond de 1 Ghz. Het verschil tussen de 2 fabrikanten is vooral de prijs. de mobo's zullen ongeveer even duur zijn, maar de Thunderbird is veel goedkoper dan de Intel.

Dus qua prijs neem de AMD, voor de rest maakt het niks uit,

• actieman
  • Laatst online: 30-08 11:42
[..]
Ja duh |:( de P2 is ook een flink stuk ouder dan de Tbird, de p2 "verloor" zelfs al van de K7 Classic.

Oh ja sorry van die matrox - maxtor wisseltruuk, lezen, 't blijft lastig he ;)

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1