Geheugenbank probleem?

Pagina: 1
Acties:

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 21:26
Hallo,

Gisteren startte de pc van mijn vader op maar bleef hangen bij verifying dmi pool data. Nou goed, na bios reset etc. Deed alles het wel weer redelijk. Echter na het terug zetten van alle instellingen gaf de pc geen beeld en piepjes.

Vervolgens heb ik wat gevogeld met de geheugenconfiguraties. En ben ik op 1 werkende config gekomen. 2 GeIL reepjes in dual channel (bank 1 en 3) en 1 reepje Twinmos in bank 2. Dit werkte met beide twinmos reepjes. Echter als ik nu het tweede twinmos reepje erbij prik, dus in bank 4 dan krijg ik weer die piepjes. Lijkt haast of dus de 4e geheugenbank defect is. Hebben jullie nog suggesties qua testen of een manier om echt zeker te weten dan die bank kapot is?

GA-7N400 pro
2* GeIl PC3200 Golden dragon
2* Twinmos PC3200
Amd Athlon XP 3200

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh stop eens de twinmos in bank 1 en 3.
geen problemen dan is de twinmos waarschijnlijk goed.
stop 1 geil eens in bank 4 dan kan je zien of bank 4 kapot is.
en draai eens memtest ofzo.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Weet je zeker dat het niet aan een der geheugenreepjes ligt? Test eens reepje voor reepje in een niet-verdachte bank.

Je kan ook proberen bank 4 even goed schoon te blazen, misschien zit er stof in.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt 4 geheugenreepjes en 4 geheugenbankjes en dus 24 unieke combinaties om te uittesten 8)7 Probeer het eens, zou ik zeggen :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 19-04-2005 10:50 ]

• thoomie
Thanx voor de tips. Het lijkt nu opgelost te zijn door GeIL in 2 en 4 te zetten. En Twinmos in 1 en 3.
Wel behoorlijk vreemd allemaal, gezien de 'omgekeerde' configuratie altijd goed heeft gewerkt.

Overigens deed 1 reepje Twinmos in bank 4 helemaal niets, pc ging aan, maar dat was het. Ook geen piepjes.

Maar goed, het probleem lijkt opgelost. Ik ga nu wel even memtest draaien om te kijken of alle reepjes ok zijn.

Bedankt!

Verwijderd

Als het 4 reepjes double-sided geheugen is dan moet je even opletten met dual channel. Het moederbord ondersteunt, bij 4 reepjes icm dual-channel, alleen in bank 1 en 2 double-sided geheugen. Nou wil dat niet zeggen dat het niet werkt met 4 reepjes double-sided, maar de fabrikant garandeert het iig niet :)

• thoomie
Memtest was vastgelopen :/
Bij test 5
Hij gaf echter totaal geen fouten.
Ben nu met 2* GeIL aan het testen in bank 1 en 3
Alle reepjes zijn overigens single sided
Pagina: 1