Toon posts:

draadloze printer en draadloos internet probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP Photosmart 2710 met ingebouwde Wlan en een Laptop met ingebouwde Wlan. De printer staat op zolder, het ADSL modem beneden. draadloos internet werkt, maar ik kan niet tegelijk draadloos printen.
Nu kan ik volgens mij een AP neerzetten en dat via dat AP zowel internetten als printen, maar kan ik ook gewoon een extra pcmcia kaartje kopen voor mijn laptop en via dat extra kaartje de printer bedienen? dan heb ik dus zeg maar twee netwerken tegelijk...

Of heeft iemand een betere oplossing ?

mvg

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

geheel onduidelijk is voor mij welke setup je hebt. Wellicht staat de wireless printer client afgesteld op 'Ad-Hoc' en moet dit 'Infrastructure' zijn.

Heb je uberhaupt wat meer info over het bereik van die printer (krijgt i een IP, en welke is dit dan, kan je de printer pingen) :?

> Niet tegelijk draadloos printen
Valt je gewone WLAN dan uit, stopt het internet, het werkt dus wel maar onder bepaalde omstandigheden :?

Ik stel voor dat je mijn glazen bol nog wat oppoetst alvorens iemand wat voor je kan betekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door aardbeix15 op 19-04-2005 10:52 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de printer staat in ad-hoc mode. dat moest volgens de wizzard

de printer is aangesloten op de vaste pc op zolder, alwaar geen bereik meer is van het draadloze modem dat beneden staat.

Ik moest voor de printer een aparte ssid aanmaken en die is dus niet hetzelfde als die van de ADSL. als ik dus op de lijst met beschikbare netwerken kijk, staat zowel adsl als de printer in de lijst, maar ik kan maar 1 tegelijk verbinden. Dus ik dacht als ik nou gewoon een extra Wlan kaart koop, dan verbind ik die gewoon met de printer???

Ik weet niet of ik de printer kan pingen en of ie een IP krijgt. Niet zo heel veel verstand van

Verwijderd

Als de printer buiten het bereik staat van het draadloos internet dan kan je ook niet draadloos printen...
Dan heb je op je laptop waarschijnlijk ook de printer niet toe kunnen voegen als je onder zit, tog...??

Volgens mij is jou probleem dat je printer buiten het bereik staat van het netwerk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, de printer heeft een eigen ingebouwde Wlan adapter en is dus wel zichtbaar op de laptop ook al staat hij buiten het bereik van het ADSL netwerk

Verwijderd

heb je eigenlijk je printer wel gedeeld???

probeer hem anders eens te pingen

dit doe je zo:

ga op je laptop naar start, klik dan op uitvoeren, en typ dan in: cmd
je krijgt nu een scherm met een knipperend streepje. typ nu ping (spatie) (naam van de printer)
wat krijg je nu te zien??

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

lijkt me toch wel wazig dat hij in Ad-hoc mode moet staan, het lijtk me toch dat je zo'n printer gewoo onderdeel maakt van je infrastructure :? en gewoon kan printen naar een IP nummer wat binnen jou SSID/Domein/werkgroep/subnetmask voorkomt. het lijtk mij, als wireless printer client leek, zeker het proberen waard om hem odnerdeel te maken van je infra, tegen het advies van HP in.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Er is sprake van 2 draadloze netwerken. Het eerste is het netwerk van de modem, het 2e van de printer. Beide netwerken hebben een eigen SSID.

Om van twee netwerken met verschillende SSID's gebruik te maken, heb je twee netwerkkaarten nodig. Dat zou dus een oplossing kunnen zijn, maar echt fraai is hij niet.

Mooier zou ik vinden het plaatsen van een externe antenne aan je modem/router, zodat je wifi ook bij de printer werkt, en je maar één netwerk hebt.

Afhankelijk van welk modem/accespoint je beneden hebt, is het ook interessant te onderzoeken of daar hacks voor zijn om het zendvermogen iets op te krikken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 11:20 ]

Pagina: 1