ixus 30 of coolpix 4600

Pagina: 1
Acties:

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:38
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe digitale camera. Aan de hand van een aantal eisen die ik had gesteld (te weten: broekzakformaat, point-and-shoot, maar ook iets in te stellen, 3x optische zoom, liefst een accu, goede kwaliteit foto's, ook goede prestatie in donkere dingen, kleine reactietijd, stevige behuizing) en mijn "merkenvoorkeur" kwam ik uit op de canon ixus 30 of de nikon coolpix 4600. De nikon heeft wel een MP meer, maar dat vind/vond ik geen criterium.

Eerst was ik geneigd om voor de coolpix 4600 te gaan, omdat hij een MP meer had, EN goedkoper was. Alleen schijn bedriegd, want bij de nikon moesten nog oplaadbare batterijen komen, wat hem dan weer een stuk duurder maakte... Maar de nikon had dan wel weer een "backlight" scene-instelling, die ik nogal vaak gebruik op mijn huidige cam

op dpreview.com staan reviews van de ixus40 en de coolpix5200, dus iets beter dan degene die ik wil. Maar de ixus kwam er zoveel beter vanaf dan de coolpix, dat ik me afvraag of dat dan ook valt te vergelijken tussen de ixus30 en de coolpix4600?

Ik vroeg me af wat jullie zouden doen, is bijvoorbeeld het feit dat de nikon een mp meer heeft toch een goed punt (wat ik niet zie in mijn situatie) of is een accu (ixus) wel veel beter en moet ik voor de ixus gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Suffie op 19-04-2005 10:02 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Een paar reviews van consumenten voor de Nikon 4600 en de Ixus 30.

De Nikon haalt duidelijk de hogere score. Mischien kun je wat met de reviews en commentaar daar?

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-01 07:55
Beide toestellen hebben zo hun eigen pluspunten:

Canon Ixus: Alu behuizing, compact, 3mp vaak voldoende voor "normale"afdrukken, sleek design en zeer nauwkeurige AiAF focussysteem.

min: lens heeft last van purple fringin bij hoge contrast

Nikon 4600: Anti rode ogen, belichting compensatie en speciale portret herkenning autofocus, 4mp voor wat grotere afdrukken (a4).

min: kunstof behuizing

De look & feel van beide camera's zijn erg verschillend ik adviseer je toch eens naar de winkel te gaan en zelf kijken wat je het fijnst vindt. Ik denk dat de kwaliteitsverschil hier minder relevant is.

[ Voor 4% gewijzigd door heiyu op 19-04-2005 17:58 ]