Toon posts:

RAID 0

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik heb een Win2000 systeem met 2 x 60 GB met een RAID 0 configuratie waarvan een schijf gecrashed is. Omdat deze schijven niet meer te krijgen zijn was ik van plan 2 nieuwe van 80gb te kopen, even in het algemeen, wat is de best manier om de data van de oud 60GB schijf op de nieuwe schijven te krijgen zodat deze weer als RAID 0 configuratie kunnen draaien. Kan die met behulp van een Ghost image van de 60 GB schijf terug te lezen op de 80gb schijf...?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:02

_Ernst_

Mark It Zero!

Als je RAID1 had zou dat gekunt hebben, nu niet vanwege raid0. Als er bij raid0 1 schijf crashed ben je alles kwijt omdat de data verdeelt staat over 2 schijven.

Ook al de RAID FAQ doorgenomen? :)

Last.fm

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
_Ernst_ schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:47:
Als je RAID1 had zou dat gekunt hebben, nu niet vanwege raid0. Als er bij raid0 1 schijf crashed ben je alles kwijt omdat de data verdeelt staat over 2 schijven.

Ook al de RAID FAQ doorgenomen? :)
Data is gewoon weg.

Snelheid = raid 0
Data bescherming = raid 1

[ Voor 10% gewijzigd door Silver7 op 19-04-2005 09:50 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met specifieke tooltjes kun je in bepaalde gevallen de data wel redden :)

OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

FAQ-gevalletje en we kunnen op geen enkele manier uit je topicstart opmaken wat je allemaal wel niet hebt uigezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem, dicht dus. Raadpleeg de Algemene gedragsregels (Netiquette) om jezelf een beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Dit topic is gesloten.