Toon posts:

Printopdracht blijft hangen ondanks spooler reset

Pagina: 1
Acties:
  • 713 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Systeem: P4, WinXP Pro SP2, Printer Canon Pixma IP3000 op USB.

Probleem omschrijving:
Nadat er een printopdracht wordt gegeven, willekeurig welk programma, wordt deze opdracht uitgevoerd, echter de printopdracht blijft op een paar kb van het totaal hangen. Het papier wordt wel uitgeworpen met de komplete afdruk erop.

Bij een volgende printopdracht komt deze in de wachtrij omdat de eerste nog niet is voltooid. Het annuleren van deze eerst printopdracht is niet mogelijk, tenzij de printer wordt uitgeschakeld. Daarna is de 'vastgelopen' printopdracht te verwijderen.

Genomen akties:
Printerspooler via services gestopt en daarna weer gestart, PC ge-reboot, geen resultaat.
Printerdriver ge-uninstalled en meegeleverde printerdriver opnieuw geinstalleerd, met lopend antivirus- en firewall programma en zonder, geen resultaat.
Printerdriver ge-download van Canon support en geinstalleerd als vorige, geen resultaat.

Wie kan mij helpen?

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2025

elinsen

Fear me......

Ik heb momenteel precies hetzelfde met een Canon Pixma IP4000 via USB, ook in Win XP SP2.
De opdracht wordt netjet geprint, maar hij wordt niet verwijderd zodat volgende opdrachten niet beginnen. Ik moet ze eerst handmatig verwijderen.

Ik heb ook bovengenoemde acties uitgevoerd, maar dit helpt niet. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door elinsen op 03-05-2005 11:12 ]

E.P.M. Linsen

• elinsen

elinsen

Fear me......

Heeft echt niemand een idee ??

E.P.M. Linsen

• elinsen

elinsen

Fear me......

Ik kan ook niets vinden met google. Ik weet niet waar ik dan op moet zoeken. Ik krijg vanalles en nog wat, maar niet wat ik moet hebben.

E.P.M. Linsen

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:05

lordsnow

I know nothing

welke virusscanners en/of firewalls zijn er geinstalleerd?

• elinsen

elinsen

Fear me......

Firewall is de standaard Win XP SP2 firewall en qua virusscanner heb ik Symantec Antivirus Corporate Edition v9.0.3.1000

Dit heb ik echter al tijden zo, en dit probleem is pas recentelijk begonnen.

E.P.M. Linsen

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20

Sabbi

je denkt aan mij.

hang de printer eens op een parallelle poort als dat kan, of zonder usb-hub, op andere hub, zonder andere usb devices erbij?

• elinsen

elinsen

Fear me......

Eerder hing deze printer aan de parallelle poort, daar deed hij het goed. Echter nadat ik een wat oudere HP scanner heb gekregen is deze op de parallelle poort gegaan en de printer op USB2. Dit heeft ook al ruim een half jaar goed gewerkt. Dus hieraan ligt het ook niet.

Het is iets softwarematigs, gezien het feit dat de printopdracht wel wordt geprint, maar niet uit de spooler wordt gehaald. Wanneer ik met VMWare een Windows 98 configuratie neem en vanuit hier ga printen dan is er niets aan de hand, dan werkt het prima. Het zit hem dus in Windows XP. Maar waar ?

E.P.M. Linsen

• elinsen

elinsen

Fear me......

Nog altijd geen reacties ????

E.P.M. Linsen

Pagina: 1