Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke navigatie systeem heeft snelste invoer?

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Wie weet wat voor navigatiesysteem je nodig hebt voor het snel invoeren van een bestemming.
Mijn vriendin is verloskundige (i.o) en we willen een navigatiesysteem voor haar kopen.

Het is van belang dat je snel en simpel een adres kan invoeren. Het zijn altijd adressen in de zelfde gemeente (weet niet of dat uitmaakt)..

Is een Tom Tom Go het handigst? Daarmee zou ik misschien binnen al het adres kunnen invoeren, voordat zij de auto instapt. Of is een vast systeem (VDO Dayton MS4100 ofzo) sneller?

- Maar je maakt wel wat mee! -

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt sowieso favorieten toe kunnen voegen van de vrouwen die op springen staan, daarnaast is zelfs het invoeren in TomTom mobile (dus op een telefoon) een kwestie van een minuut. Het zou kunnen dat een andere 20 seconden sneller is, maar of dat nu echt een voordeel en noodzakelijk is?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 07:44
TomTom heeft een zeer makkelijk interface, ik denk idd dat dit de beste keuze is.

Je kan ook routes bepalen van tevoren en deze vastleggen, dan kan het helemaal niet meer mis gaan :)

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 17:00

bruto

Druktemaker.

TomTom Go is bij uitstek het navigatiesysteem voor vrouwen :+
Simpeler wordt het denk ik niet. Als je een bestemming in wil geven dan staat de selectie al op de laatst ingegeven plaats. Ik zou zeggen; neem haar mee naar de winkel en ervaar het zelf.

The more you know, the more you know you don't know.

• P_de_B
  • Niet online
BRuTo schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:16:
TomTom Go is bij uitstek het navigatiesysteem voor vrouwen :+
Simpeler wordt het denk ik niet. Als je een bestemming in wil geven dan staat de selectie al op de laatst ingegeven plaats. Ik zou zeggen; neem haar mee naar de winkel en ervaar het zelf.
Is het niet zo dat de interface van alle TomTom producten min of meer hetzelfde is? Wat je dus zegt voor TomTom go, zou ook moeten gelden voor Navigator en Mobile.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
P_de_B schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:23:
[...]
Is het niet zo dat de interface van alle TomTom producten min of meer hetzelfde is? Wat je dus zegt voor TomTom go, zou ook moeten gelden voor Navigator en Mobile.
TomTom Go is idd bijna hetzelfde als TomTom Navigator (3). Mobile ken ik niet.

Als je voor TomTom gaat zou ik wel voor de Go gaan (dat complete kastje met alles er op en er aan). TomTom Navigator icm een Pocket PC werkt al weer wat ingewikkelder en je met een GPS ontvanger aansluiten etc etc

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Deviator79
Van te voren invoeren zou kunnen, maar is nog niet zo makkelijk (ze is nog in opleiding en loopt dus overal en nergens stage, en kent vaak de mensen niet van te voren).
Ze wordt nu 's nachts gebeld.."Ja, we hebben er weer één :+ , en kom nu naar Dorpstraat 128b, zie je over een kwartier"..
Aangezien onze stratenkennis 0,0 is, en we met de kaart geen ster zijn, leek ons een nav.systeem handig.
Ik denk dat een Tom Tom Go wel 's een goeie kan zijn, een PDA vind ze denk ik minder handig (vrouwen hè)..
Ik zag dat er 3 soorten Tom Tom GO's zijn:
Tom Tom Go 300
Tom Tom Go 500
Tom Tom Go 700
Welke zou voor haar het handigst zijn?

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Uit een onderzoek van de consumentenbond van 2 jaar geleden (naar schatting) kwam de Becker Traffic Pro serie als beste uit de test qua snelle invoer. Deze heeft een erg eenvoudig invoer mechanisme met een draai druk knop.
De JVC en Sony variant (ook beide 1 - din systemen) maken qua binnenwerkt (dus niet qua tuner) beide gebruik van de Becker.
Tenslotte: 1 van de laatste telgen van de Becker serie is de Indiapolis.
Dit apparaat speelt ook MP3's. Het apparaat heeft een 8MB buffer, en 2 cd's met data.

[ Voor 19% gewijzigd door Jerrycan op 19-04-2005 09:39 ]

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

• Spyro_the_Dragon
Voordeel van TomTomGo is dat je m ook makkelijke van auto naar auto kan meenemen, en zelfs op de fiets oid....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• P_de_B
  • Niet online
De Go is inderdaad de mooiste optie, daar hoef je niet over te twijfelen. Wat ik wel wil aangeven is dat de andere varianten best een goed (en goedkoper) alternatief zijn. Mijn vrouw redt zich goed met TomTom Mobile op m'n Qtek 8020 :)
Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:38:
Voordeel van TomTomGo is dat je m ook makkelijke van auto naar auto kan meenemen, en zelfs op de fiets oid....
Dat kan bij Mobile/Navigator ook, ik kan zelfs meestal de GPS ontvanger gewoon in m'n jas laten zitten.

[ Voor 43% gewijzigd door P_de_B op 19-04-2005 09:39 ]

• Deviator79
Jerrycan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:36:
Uit een onderzoek van de consumentenbond van 2 jaar geleden (naar schatting) kwam de Becker Traffic Pro serie als beste uit de test qua snelle invoer. Deze heeft een erg eenvoudig invoer mechanisme met een draai druk knop.
De JVC en Sony variant (ook beide 1 - din systemen) maken qua binnenwerkt (dus niet qua tuner) beide gebruik van de Becker.
AHa, dat zijn dus wél inbouw systemen....
's even speuren wat zulks kost..

• Deviator79
P_de_B schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:38:
De Go is inderdaad de mooiste optie, daar hoef je niet over te twijfelen. Wat ik wel wil aangeven is dat de andere varianten best een goed (en goedkoper) alternatief zijn. Mijn vrouw redt zich goed met TomTom Mobile op m'n Qtek 8020 :)
Midden in de nacht kan alles lastiger zijn ;)

• Jerrycan
Deviator79 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:38:
[...]
AHa, dat zijn dus wél inbouw systemen....
's even speuren wat zulks kost..
Ik heb voor de gein weleens gekeken of TomTom voor een vriend van me een optie is.
Wat blijkt: voor een lange route door heel europa zou je eigenlijk je laptop of meerdere geheugenmodules moeten meenemen. En dat terwijl de Indiapolis eigenlijk bijna voor de zelfde prijs te koop is als de TomTom. Zeker in Duitsland!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Jerrycan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:36:
Uit een onderzoek van de consumentenbond van 2 jaar geleden (naar schatting) kwam de Becker Traffic Pro serie als beste uit de test qua snelle invoer. Deze heeft een erg eenvoudig invoer mechanisme met een draai druk knop.(..)
Daar heb je nu dus niet zo veel meer aan. Toen bestónd TomTom nog niet eens bij wijze van spreken.

Ik zou het gewoon in de winkel uitproberen. Wij kunnen zeggen wat je wil, maar uiteindelijk zal jij (of je vriendin) er toch zelf mee over (de ;)) weg moeten kunnen. TomTom vind ik overigens wel een prettig systeem. Staat er op hun website niets over de verschillende modellen?

Great minds think alike!

• Jerrycan
Nog wat linkjes dan:
een navigatie forum: http://www.navigatiehelps...3ca37b10f160797cd0b179742

Een overzicht van alle vaste 1 din systemen (zijn goedkoper en erg makkelijk in te bouwen tov met een compleet scherm... minder afgeleid wordt je er ook van):

http://www.9dd9.de/ (duitse site).

• P_de_B
  • Niet online
Jerrycan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:40:
[...]

Ik heb voor de gein weleens gekeken of TomTom voor een vriend van me een optie is.
Wat blijkt: voor een lange route door heel europa zou je eigenlijk je laptop of meerdere geheugenmodules moeten meenemen. En dat terwijl de Indiapolis eigenlijk bijna voor de zelfde prijs te koop is als de TomTom. Zeker in Duitsland!
Absoluut niet waar. Het enige wat je bij de mobile versie moet doen is in de buurt van de bestemming overschakelen naar een detailkaart van de omgeving.

Je geeft TomTom te weinig credit, het is echt een goed systeem voor weinig geld.

[ Voor 7% gewijzigd door P_de_B op 19-04-2005 09:44 ]

• Deviator79
Jerrycan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:40:
[...]

Aha, heel Europa is niet zo interessant voor ons, het gaat om een straal van 12 km rond ons huis..

• Jerrycan
Verbal Kint schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:41:
[...]Daar heb je nu dus niet zo veel meer aan. Toen bestónd TomTom nog niet eens bij wijze van spreken.
Ik zou het gewoon in de winkel uitproberen. Wij kunnen zeggen wat je wil, maar uiteindelijk zal jij (of je vriendin) er toch zelf mee over (de ;)) weg moeten kunnen. TomTom vind ik overigens wel een prettig systeem. Staat er op hun website niets over de verschillende modellen?
Toen bestond TomTom al wel, alleen de tomtom go nog niet. En toen had TomTom ook nog geen TMC opties. Wat de Becker al 2 jaar had.

• Jerrycan
Deviator79 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:43:
[...]
Aha, heel Europa is niet zo interessant voor ons, het gaat om een straal van 12 km rond ons huis..
Heel europa staat toevallig op die 2 cd's. Voor nederland werk je dus met 1 cd. Hierbij heb je de opties om adressen in te geven inclusief huisnummer, of zelfs met postcode's te werken.
Laatst gebruikte plaats onthoudt ie dus is slechts een kwestie van straatnamen invoeren.
Tevens heeft ie iets van 50 geheugen plaatsen die je kunt programmeren.

• P_de_B
  • Niet online
Jerrycan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:44:
[...]

Toen bestond TomTom al wel, alleen de tomtom go nog niet. En toen had TomTom ook nog geen TMC opties. Wat de Becker al 2 jaar had.
Het maakt denk ik niet veel uit wat 2 jaar geleden heel goed uit de test kwam, toen waren de profi systemen van 1500 euro + de enige serieuze optie. Er is veel veranderd sinds die tijd.
Opmerkingen bold:
Jerrycan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:46:
[...]

Heel europa staat toevallig op die 2 cd's. Voor nederland werk je dus met 1 cd.
Bij TomTom werk je met 1 geheugenkaart, de bijgeleverde kun je gewoon heel de Benelus op kwijt.
Hierbij heb je de opties om adressen in te geven inclusief huisnummer, of zelfs met postcode's te werken.
In TomTom kun je ook invoeren op adres + huisnummer
Laatst gebruikte plaats onthoudt ie dus is slechts een kwestie van straatnamen invoeren.
TomTom idem

Tevens heeft ie iets van 50 geheugen plaatsen die je kunt programmeren.
[b]TomTom kan ook favorieten bewaren.

[ Voor 45% gewijzigd door P_de_B op 19-04-2005 09:50 ]

• Jerrycan
P_de_B schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:43:
[...]
Absoluut niet waar. Het enige wat je bij de mobile versie moet doen is in de buurt van de bestemming overschakelen naar een detailkaart van de omgeving.

Je geeft TomTom te weinig credit, het is echt een goed systeem voor weinig geld.
Praten we nou over TomTom of TomTom go dan? Geheugenkaarten worden immers wel groter...

• Jerrycan
P_de_B schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:14:
Je kunt sowieso favorieten toe kunnen voegen van de vrouwen die op springen staan, daarnaast is zelfs het invoeren in TomTom mobile (dus op een telefoon) een kwestie van een minuut. Het zou kunnen dat een andere 20 seconden sneller is, maar of dat nu echt een voordeel en noodzakelijk is?
TomTom op een mobiel zou nog wel wat kunnen zijn ja (dan heb je immers al een foon, moet je alleen de gps module nog hebben). Alleen merk ik bij mijn Noka 6600 waarop TomTom ook kan draaien dat ie bij andere applicaties al zo loom werkt, dat ik me afvraag of hij snel genoeg reageert. Dat symbian is op die 6600 namelijk niet erg super snel.

• Jerrycan
Vraag is echter: hoeveel ben je bereid uit te geven voor een navigatiesysteem...
en ga je voor nieuw of 2e hands?

• P_de_B
  • Niet online
Jerrycan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:48:
[...]

Praten we nou over TomTom of TomTom go dan? Geheugenkaarten worden immers wel groter...
Ik heb TomTom Mobile, met een 512 mb MMC kaart kun je erg veel kaart info erop kwijt. Benelux, Major Roads of Europe + enkele andere landen. Wel een beetje afhankelijk van welk land, de kaart van Frankrijk is groter dan die van Luxemburg. In de praktijk werkt dit goed.
Jerrycan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:50:
[...]

TomTom op een mobiel zou nog wel wat kunnen zijn ja (dan heb je immers al een foon, moet je alleen de gps module nog hebben). Alleen merk ik bij mijn Noka 6600 waarop TomTom ook kan draaien dat ie bij andere applicaties al zo loom werkt, dat ik me afvraag of hij snel genoeg reageert. Dat symbian is op die 6600 namelijk niet erg super snel.
Dat was inderdaad ook een twijfel die ik had, en het valt erg mee. Hij reageert op een 6600 (m'n vorige tel) goed. Een route door heel NL berekenen gaat in ong. 15 seconden, en gemiste afslagen kosten hooguit 2 seconden herberekening voor de nieuwe route. Ik heb zelfs het gevoel dat het op een telefoon nog sneller gaat dan op de PDA variant.

[ Voor 46% gewijzigd door P_de_B op 19-04-2005 09:54 ]

• Deviator79
Jerrycan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:51:
Vraag is echter: hoeveel ben je bereid uit te geven voor een navigatiesysteem...
en ga je voor nieuw of 2e hands?
zo min mogelijk ;) (ze is nog maar student, verdient er nog niets mee) , maar wel eentje waar ze wat aan heeft..het heeft geen zin om goedkoop te doen, en er dan niets aan te hebben..

(ja, ik-pakte-toch-de-kaart-maar verhalen heb ik geen zin in..)..

• Jerrycan
Deviator79 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:53:
[...]zo min mogelijk ;) (ze is nog maar student, verdient er nog niets mee) , maar wel eentje waar ze wat aan heeft..het heeft geen zin om goedkoop te doen, en er dan niets aan te hebben..

(ja, ik-pakte-toch-de-kaart-maar verhalen heb ik geen zin in..)..
Awel blijven er dus een paar goedkope mogelijkheden over:
TomTom op een Symbian telefoon (waar je dus een abonnement voor moet afsluiten wil je
hem gratis hebben) + GPS module. Extra kosten 150 eur ofzo.
TomTom Go kosten 650 eur
Tom Tom op PDA. Kosten 400 a 500 eur ofzo
1 din systeem: kosten 700 eur.

Marktplaats staat er overigens vol mee. TomTom systemen en Beckertjes!
Ennuh VDO Dayton MS5000 enzo zijn best aardige systeempjes maar hebben standaard geen TMC (wat ooit toch handig kan zijn) en zijn wat ouder.

• Deviator79
Jerrycan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:06:
[...]

Awel blijven er dus een paar goedkope mogelijkheden over:
TomTom op een Symbian telefoon (waar je dus een abonnement voor moet afsluiten wil je
hem gratis hebben) + GPS module. Extra kosten 150 eur ofzo.
TomTom Go kosten 650 eur
Tom Tom op PDA. Kosten 400 a 500 eur ofzo
1 din systeem: kosten 700 eur.

Marktplaats staat er overigens vol mee. TomTom systemen en Beckertjes!
Ennuh VDO Dayton MS5000 enzo zijn best aardige systeempjes maar hebben standaard geen TMC (wat ooit toch handig kan zijn) en zijn wat ouder.
Kan je zo'n inbouw systeem ook in een oude auto zetten? (bwjr 1991)

• P_de_B
  • Niet online
Ik vind echt een groot nadeel van de DIN systemen dat je geen duidelijke kaart/3D weergave hebt. In onduidelijke situaties is dit al een aantal keer heel handig geweest. Ik heb met beide systemen ervaring en ik zou echt kiezen voor een systeem met duidelijk kaart ipv alleen pijlen.

• Jerrycan
P_de_B schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:11:
Ik vind echt een groot nadeel van de DIN systemen dat je geen duidelijke kaart/3D weergave hebt. In onduidelijke situaties is dit al een aantal keer heel handig geweest. Ik heb met beide systemen ervaring en ik zou echt kiezen voor een systeem met duidelijk kaart ipv alleen pijlen.
Uhhh hebk tot nu toe (2 jaar) geen last van gehad. Als het systeem duidelijk genoeg is met termen als "bocht schuin naar links" en "bij de rotonde de derde afslag rechts" dan weet ik voldoende.

Vaste kaart systemen (behalve degene die echt in het interieur van de auto of radio verdwijnen) zijn bovendien wat diefstal gevoeliger. Pas bij een kennis gebeurd. Weg ms5500 (of was ut ms5000).
Elkeweg: tis maar waar je van houdt he en voor kiest.

• Jerrycan
Deviator79 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:11:
[...]
Kan je zo'n inbouw systeem ook in een oude auto zetten? (bwjr 1991)
Standaard gaat zo'n radio uit van een ISO stekker. En die waren in 1991 nog niet standaard. Zijn wel conversie stekkers voor maar dan maak je weer meer kosten.

• Deviator79
NavMan heeft ook tom tom go achtige apparaten. Weet iemand hoe het met de snelheid van deze systemen zit?

zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.navman-europe.com/images/product_main_image_AA005714.jpg

• hemiparo
  • Niet online
P_de_B schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:38:
Dat kan bij Mobile/Navigator ook, ik kan zelfs meestal de GPS ontvanger gewoon in m'n jas laten zitten.
Welke ontvanger heb jij? Dit lukt met mijn Rikaline 6030 helaas niet, moet echt naar boven kunnen 'kijken'.

• P_de_B
  • Niet online
hemiparo schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:26:
[...]

Welke ontvanger heb jij? Dit lukt met mijn Rikaline 6030 helaas niet, moet echt naar boven kunnen 'kijken'.
Een originele TomTom.

• Deviator79
Alles op een rijtje kom ik tot de volgende kandidaten:

1. Garmin Quest (zeer goeie reviews over gelezen)
2. Tom Tom Go
3. NavMan iCN 510

Ik zal mijn meissie mee slepen , dan kan ze zelf kiezen..

• Jerrycan

• Deviator79
WTF: €389,-?
dat kan toch niet net zogoed zijn als die andere dingen?

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11 05:47
let wel even op of de auto van je vriendin niet toevallig een zonwerende voorruit heeft. in dat geval kan de sattelietontvangst minder goed zijn en zou je een externe antenne moeten gebruiken. Ook heb je een snelle fix nodig van de sattelieten (bij een koude start moet hij de sattelieten om zich heen vinden, en vervolgens de positie bepalen). Je wilt namelijk niet dat je vriendin naar een spoedgeval moet en eerst nog een paar minuten moet gaan zitten wachten op een "fix". Als je eenmaal rijdt, duurt het langer voordat je deze fix heb. Let hier dus op.

• Deviator79
radicalEMT schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:10:
let wel even op of de auto van je vriendin niet toevallig een zonwerende voorruit heeft. in dat geval kan de sattelietontvangst minder goed zijn en zou je een externe antenne moeten gebruiken. Ook heb je een snelle fix nodig van de sattelieten (bij een koude start moet hij de sattelieten om zich heen vinden, en vervolgens de positie bepalen). Je wilt namelijk niet dat je vriendin naar een spoedgeval moet en eerst nog een paar minuten moet gaan zitten wachten op een "fix". Als je eenmaal rijdt, duurt het langer voordat je deze fix heb. Let hier dus op.
mwoa, auto is niet bepaald jong ..hehe..
denk niet dat die warmtewerende ruiten heeft..
Die fix, is dat erg afhankelijk van het merk en type ?

[ Voor 5% gewijzigd door Deviator79 op 19-04-2005 11:22 ]

Verwijderd

Ik gebruik een palm Tungsten T2 met Mapsonic...

Nu vond ik de gekozen route van mapsonic over het algemeen beter dan van tomtom maar de gebruiksvriendelijkheid van tomtom weer veel beter dan mapsonic...

Maar laat mapsonic nu net een update naar versie 3 hebben liggen !!!
Voorheen was de bediening nogal omslachtig en kon je niet met je vingers het pakket bedienen.
Maar dat is nu opgelost !!! alleen maar grote knoppen en grote invoermogelijkheden, met drie klikken heb je een route vanuit je adresboek klaar voor de start staan. Ook het invoeren van een bestemming gaat enorm prettig !!!

ik ken versie 4 van tomtom nog niet, maar als ik de nieuwe versie van viamichelin vergelijk met versie 3 van tomtom dan is viamichelin mapsonic met enorme voorsprong nummer 1... maar dat is mijn persoonlijke mening.... natuurlijk zullen andere er anders over kunnen denken

Maar ik denk dat de aanschaf van een palmpje (tweedehands misschien) en de aanschaf van mapsonic goedkoper zullen zijn dan een ppc variant... Maar dan heb je nog de tomtomGo-varianten.... die zijn ook redelijk goedkoop.... maar vergeet de overige mogelijkheden van een pda niet !!!

• Deviator79
De extra functies van een PDA zal ze niet gebruiken, dat weet ik nu al. Dus dat lijkt me niet de juiste manier.

- Ik ga voor een apparaat met touchscreen, dat schijnt het makkelijkst te zijn.
- verder ga ik gewoon de tijd opnemen dat het kost om een bepaald adres in te voeren.
- verder mag ze het zelf kiezen, het moet 'vriendin van * Deviator79 -proof' zijn.. :+

Verwijderd

Deviator79 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:31:
De extra functies van een PDA zal ze niet gebruiken, dat weet ik nu al. Dus dat lijkt me niet de juiste manier.
Ik zeg ook niet dat het een juiste manier is of juist niet... :)
Ik geef alleen aan dat die extra functies er zijn...

en iedereen die ik ken vind het synchroniseren van de agenda e.d. toch wel heel erg prettig, maarja dat kan ook met een telefoontje tegenwoordig...

Maarja, even een korte aantekening maken, adresgegevens van personen wijzigen... noem maar op... het is even wennen voor mensen die nog met stapels papieren lopen te zeulen, maar de meest zullen toch snel de voordelen van een pda zien...

En als je een pda met bleutooth neemt, kun je ook nog een bt-gps ontvanger gebruiken... dan kan ze ook op de fiets stappen... (als het zich toch allemaal maar binnen 12 km afspeelt... voor de ritjes van minder dan bijvoorbeeld 3 km zal de fiets in veel gevallen toch aanzienlijk sneller kunnen zijn dan de auto... mits je in een rustig dorpje woont atuurlijk...

• Deviator79
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:40:
[...]

Ik zeg ook niet dat het een juiste manier is of juist niet... :)
Ik geef alleen aan dat die extra functies er zijn...

en iedereen die ik ken vind het synchroniseren van de agenda e.d. toch wel heel erg prettig, maarja dat kan ook met een telefoontje tegenwoordig...

Maarja, even een korte aantekening maken, adresgegevens van personen wijzigen... noem maar op... het is even wennen voor mensen die nog met stapels papieren lopen te zeulen, maar de meest zullen toch snel de voordelen van een pda zien...

En als je een pda met bleutooth neemt, kun je ook nog een bt-gps ontvanger gebruiken... dan kan ze ook op de fiets stappen... (als het zich toch allemaal maar binnen 12 km afspeelt... voor de ritjes van minder dan bijvoorbeeld 3 km zal de fiets in veel gevallen toch aanzienlijk sneller kunnen zijn dan de auto... mits je in een rustig dorpje woont atuurlijk...
Beetje lastig als verloskundige, met de fiets (baarkruk onder de snelbinder :+ , zwangere eventueel in de fietskar naar het ziekenhuis :+ )
Zoals al eerder gezegt, gaat het om dit scenario:
ze wordt 's nachts gebeld dat ze binnen een minuut of 15 ergens moet zijn, die adressen kent ze niet van te voren (ze is nog student), en ze kent geen straatnamen uit haar hoofd.
Nu moet ze 's nachts vaak met de kaart zoeken, slecht verlichte bordjes etc geven haar een hoop extra stress.

Verwijderd

Deviator79 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:45:
[...]

Beetje lastig als verloskundige, met de fiets (baarkruk onder de snelbinder :+ , zwangere eventueel in de fietskar naar het ziekenhuis :+ )
Zoals al eerder gezegt, gaat het om dit scenario:
ze wordt 's nachts gebeld dat ze binnen een minuut of 15 ergens moet zijn, die adressen kent ze niet van te voren (ze is nog student), en ze kent geen straatnamen uit haar hoofd.
Nu moet ze 's nachts vaak met de kaart zoeken, slecht verlichte bordjes etc geven haar een hoop extra stress.
Volgens mij kun je je beter focussen op welk systeem je wilt aanschaffen en daarbij bruikbaar advies uit dit topic te filteren in plaats van alle niet-bruikbare adviezen te bekritiseren...

Goed, ik wil je de overweging geven om een palm met mapsonic mee te nemen in je keuze tot aanschaf, maar ik verplicht je nergens toe... 8)

• Deviator79
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:53:
[...]

Volgens mij kun je je beter focussen op welk systeem je wilt aanschaffen en daarbij bruikbaar advies uit dit topic te filteren in plaats van alle niet-bruikbare adviezen te bekritiseren...

Goed, ik wil je de overweging geven om een palm met mapsonic mee te nemen in je keuze tot aanschaf, maar ik verplicht je nergens toe... 8)
ok, je hebt gelijk, ik gaf steeds min of meer antwoord, das niet het slimst.
PDA, genoteerd ;)

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:53

Mach

[END]Avengers

Het blijft inderdaad best een lastige afweging. Zelf zoek ik ook een navigatiesysteem en ik twijfel vooralsnog tussen:

Mio 168
TomTom Go
PDA + losse GPS

De TomTom Go vind ik naar verhouding duur, mede omdat ik de extra functies van een PDA ook wel zal gebruiken.

De MIO is een handige en goedkope all-in-one oplossing, maar schijnt qua duurzaamheid niet helemaal je van het te zijn.

Een PDA + losse GPS is wat meer gedoe, maar prijstechnisch interessant.

Zelf neig ik naar de laatste oplossing en dan specifiek de Loox 420 + een BT GPS-muis + TomTom.

DUGG

• Deviator79
ik heb net even telefonisch overleg gehad

Ze wil een losse unit, want dan kan ik alvast het adres instellen, zij zich klaar maken,
en dan zo de unit mee naar de auto nemen...

teamwork O+

• Spyro_the_Dragon
Liefde is... het adres invoeren in de TomTom GO van je vriendin :)

• Deviator79
Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:51:
Liefde is... het adres invoeren in de TomTom GO van je vriendin :)
Precies, je moet er wat voor over hebben hè..(overdag mag ze het lekker zelf doen :Y) )

Pagina: 1