Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Voor de 5140 is een Xpress-on shell beschikbaar met GPS functie. Volgens de website kun je ook gebruik maken van online kaarten.

Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee ?

Hoe goed werkt deze shell als gps ? zijn er problemen mee ?

Ik kan niets terug vinden over die online kaarten, ik vraag me af wat daar voor nodig is en wat de kosten zijn.

IP Rocks

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
5 minuten geleden de GPS shell binnen gekregen.. 8)

Vanmiddag ga ik hem uittesten, zit nu binnen, dus heb geen vrij zicht.

Morgen zal ik mijn ervaringen hier posten.

** eerste dat opvalt: het lijkt net een lege shell, nauwelijks groter dan de standaard shell.

- Maar je maakt wel wat mee! -

Verwijderd

Op de website van Nokia is iets over deze shell te vinden:
http://www.nokia.nl/nl/Te...horen/GPSShell/index.html

Daarop staat ook dat deze kaarten het eerste jaar gratis zijn:
5. Wat zit er in het verkooppakket van de Nokia Xpress-on™ GPS Shell?

Het verkooppakket bevat 2 shells (boven- en onderkant), een toetsenbord en een abonnement om één jaar de kaarten, routebeschrijvingen en interessepunten van de Travel Guide Service toepassing te gebruiken.
Ik wil zelf graag weten wat de invloed van de GPS is op de batterijduur. Anders gezegd: hoelang houdt de batterij het uit als GPS staat ingeschakeld?

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Iemand die GPS shell getest?Echt niemand?

[ Voor 19% gewijzigd door survivor op 29-05-2005 00:44 ]

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-11 08:59
Heeft iemand nu ervaring met die GPS shell voor de Nokia 5140... Graag gebruikers ervaring posten.

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
MiZtraL schreef op donderdag 22 september 2005 @ 07:57:
Heeft iemand nu ervaring met die GPS shell voor de Nokia 5140... Graag gebruikers ervaring posten.
Ja, ik heb dus zo'n ding, hem wel geteld 2 dagen gebruikt..
het is gewoon niets..de snelheid waarmee kaarten wisselen is te traag..plus het is duur! want hij download elke keer via gprs een nieuw kaartje..het enige wat aardig is dat als je een keertje
echt verdwaald ben dan kan je ff je gsm gebruiken.
Verder werkt hij al slecht als het bewolkt is..

Ik heb een Navman 510, en die werkt 100x beter..

- Maar je maakt wel wat mee! -

Verwijderd

Een beetje laat, maar toch, misschien heeft iemand er nog wat aan:

Of dit iets voor je is, hangt er van af wat voor eisen je stelt.
De shell heeft geen super antenne, dus je moet wel een beetje vrij zicht hebben.
Tussen hoge gebouwen of in een dicht bos kun je ineens het contact kwijt zijn, lange tunnels zijn ook een probleem.
Als je "power user" m.b.t GPS bent (bv. navigatie in de auto, geocaching) zijn er wel betere alternatieven.

Maar om je positie in verhouding tot een gewone kaart te kunnen controleren voldoet het systeem m.i. prima. Je kunt afgelegde afstanden en gemiddelde snelheden etc. bijhouden (óók op de Autobahn), maar het systeem is vooral bedoeld als hulpmiddel voor wandelaars die ook een gewone kaart bij zich hebben, of om bijvoorbeeld in een vreemde stad een restaurantje te kunnen vinden. Zelf heb ik er op die manier al veel plezier van gehad.
Deviator79 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 08:59:
[...]
de snelheid waarmee kaarten wisselen is te traag..
Inderdaad,voor in de auto reageert het systeem te langzaam. Nokia geeft zelf ook aan dat het daar niet voor bedoeld is.

Als je kaarten gebruikt en de hele tijd je achtergrondverlichting aan hebt staan vreet dit batterijen, gebruik je alleen de "satellietfunctie" voor het opzoeken van je coordinaten dan is het batterijgebruik verwaarloosbaar.
Pagina: 1