Toon posts:

Probleempje met compaq armada e500 laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Heb sinds 2 weekjes een laptop gekocht (2e hands)
Alleen nu is er een probleem, ik was gister een beetje aan het computeren verder niks, valt opeens dat lipje van de usb eruit.
Meteen daarna begon windows XP te klagen over stroompieken en sindsdien maakt de laptop ook het geluid van een helicopter lijkt het wel.
Weet iemand wat er mee aan de hand is? en wat ik er aan kan doen. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
lipje van de usb? herrie als een helikopter? is er iets in je ventilator terecht gekomen ofzo?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:34
Ik heb dezelfde laptop, ook dat ding eruitgebroken, kwam dat ding op een dag tegen in mijn laptop tas en na een halve dag rondzeulen met een USB NIC deed die helemaal niets meer. Uiteindelijk dat plastic lipje met een pincet en wat secondelijn teruggezet, waarbij ik goed opgelet heb of de pennetjes wel goed zaten.

Waarom windows klaagt over stroompieken is simpel: je USB poort maakt kortsluiting. Waarom je fan op maximaal draait: er lekt stroom weg door de kapotte USB poort, je laptop warmt op door kortsluiting en je fan gaat harder loeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels opgelost,
Ik zou het proberen uit te leggen heb er niet veel verstand van verder.
Dat lipje was afgebroken en de pinnetjes die erachter zaten drukte tegen de zijkant aan.. dat veroorzaakte een stroomstoring.. en de boxen reageerde daarop en toen kwam dat geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
De luidsprekers van dat ding reageren op wel meer dingen, druk er maar eens een WLAN PCMCIA kaart in, dan weet je wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:09:
De luidsprekers van dat ding reageren op wel meer dingen, druk er maar eens een WLAN PCMCIA kaart in, dan weet je wat ik bedoel ;)
ja ik ken het schrok der de eerste keer wel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 01:24

NBK

Weercam-Avatar

eh... heb een armade E500 (PIII Mobile 900Mhz) maar ik hoor niks vreemds als ik m'n WLAN kaartje erin stop :?

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
NBK schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:23:
eh... heb een armade E500 (PIII Mobile 900Mhz) maar ik hoor niks vreemds als ik m'n WLAN kaartje erin stop :?
Mja, en ook een 14" model met 1024x768 en een matrox of intel i815 videochip onboard zeker? :P

Compaq is enorm onduidelijk als het om typenummers gaat. De E500 serie is in 13" 800x600 en 14" 1024x768 te krijgen, en dan uiteenlopend van een P2 366 tot een P3 933.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hebben jullie ook zo'n last van de touchpad of knopjes die slecht reageren ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

of van een numlock die werkelijk altijd aan staat ? Ik zet hem in de bios uit. dan gaat hij tijdens de windows boot weer aan. Zet hem uit in het inlog scherm, en als ik bij mun buroblad ben staat hij weer aan. SUPER iri. verders wel een leuk ding als server (heb de e500, p3 600 met de ati card)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een E500 P3 850 Mhz gekocht met defecte usb.
Deze geeft continue een biep toon (om de 20 sec denk ik).
Ligt dit aan het feit dat de usb stuk is?

Jef
Pagina: 1