Toon posts:

[XP] vind spontaan (Ongewenste) internet gateway.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerkje, waarop mijn computer niet volgens de DHCP moet draaien, maar volgens eigen vaste instellingen, met vast ip, (vanwege bepaalde serverdoeleinden die geforward zijn naar mijn IP)

Nu draai alles prima, lekker vlot, geen problemen met instellingen.. totdat...

er plots rechtsonderaan mijn taak balkt mijn 2e netwerk icoontje tevoorschijn komt.. (zonder vaste herhaling, gewoon plotseling zodra windows daar zin in heeft, vaak na een paar weken ofzo, soms na een paar minuten) (computer staat trouwens altijd aan)
Zodra dat gebeurd is mijn interne netwerk niet meer te benaderen, en forward hij alles dus door naar mijn router. en mijn internet word bagger.... file transfers gaan niet meer. eigenlijk wil alleen surfen nog een beetje.. :|

hoe kan het nou dat windows zomaar van het ene op het andere moment komt met een gevonden "internet gateway" |:( kun je dit ook uitschakelen, dat hij hier niet om zoekt? want dat werkt niet goed bij mij, of zijn er misschien nog instellingen waarvan ik niet wist dat ze er waren die dan wel goed werken 8)7

Computer: P4-2.8, 1024DDR, WinXP-pro sp2,
-Netwerk inst: Handmatige IP configuratie (192.168.0.2) , Handmatige DNS (192.168.0.138), Handmatige gateway (192.168.0.138).
(overige computers volgens DHCP)

Router: Alcatel Speedtouch 510.
-DHCP Instellingen, DHCP on, range x.x.x.11 t/m 21 (10s)

Na een reboot is het weer voor een tijd goed, maargoed. ik ben ni zo into the reboots ;) haha }:O

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb je misschien last van spyware of virussen?
Misschien ben je gehacked, of is er een IP conflict?
Gebruikt je router UPNP?

[ Voor 12% gewijzigd door HyperDevil op 19-04-2005 02:58 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Staat "Internet connection sharing" aan, of VPN misschien? Dat zou verklaren waarom er een tweede icoontje zou komen (icoontje staat voor een netwerk verbinding, en een VPN sessie of internet conntection sharing sessie zijn sessies). Kijk eens bij je "netwerk connecties" of daar toevallig niet extra items zijn toegevoegd.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

grimson

domeingrommer

UPNP is hoogstwaarschijnlijk inderdaad de boosdoener;
Kijk anders hier even om het uit te schakelen
http://grc.com/UnPnP/UnPnP.htm

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik al even kijken... UPNP is toch de port routering in de router die hij automatisch herkend?

Ik zal even kijken of dat wat uit maakt, maar de 2 icoontjes zijn dus eigenlijk van 1 verbinding:
1, Lan verbinding.
2, Internet Gateway (die hij dus vind op verbinding 1)

Moet ik UPNP nu uitschakelen in mijn router? dan krijg je toch van die trage bestand overdrachten met msn enzo?

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39

sus

is druk :+

Ik heb _exact_ hetzelfde gehad. Na veel google-werk niks gevonden. Heb mijn nic uit mijn PC getrapt en er een 3com in gestoken. Werkte paar weken goed, en toen kwam hij weer in beeld.

Draai nu met een nieuwe install en voorlopig is alles weg.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:23:
Moet ik UPNP nu uitschakelen in mijn router? dan krijg je toch van die trage bestand overdrachten met msn enzo?
Zet 'm maar lekker wel uit.

Ik ben al eens speedtouches tegengekomen met upnp aan die doodleuk allerlei poorten openhadden (515, 25, 110, 135). Erg jammer dat je filetransfers dan wat langzamer lopen, maar een veiliger netwerk heeft wat mij betreft een hogere prioriteit.

Je kan natuurlijk ook de upnp onderdelen uit je windows components deinstalleren, dan zie je dat ook niet meer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Waarom werk je half met statische instellingen en half via dhcp op één machine.

Volgens mij gaat het daar mis.
Of je gebruikt dhcp (desnoods met een reservering) of je gebruikt statische instellingen (die je dus ook vanaf dhcp kunt krijgen, reservering heet dat).
(edit: beter lezen 8)7 )

Kun je een reservering instelling voor je eigen pc ?
En staat de lease op 10 s ?

Wat zijn is de output van ipconfig /all als het goed is, en als het mis is ?

En upnp zou ik ook uitzetten, zoals al gesuggereerd.

En die internet gateway connectie snap ik niet helemaal.
Zou _ik_ weghalen.

[ Voor 21% gewijzigd door aZuL2001 op 19-04-2005 23:04 . Reden: lezen sukkel ]

Abort, Retry, Quake ???

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 02:28:
er plots rechtsonderaan mijn taak balkt mijn 2e netwerk icoontje tevoorschijn komt.. (zonder vaste herhaling, gewoon plotseling zodra windows daar zin in heeft, vaak na een paar weken ofzo, soms na een paar minuten) (computer staat trouwens altijd aan)
Zodra dat gebeurd is mijn interne netwerk niet meer te benaderen, en forward hij alles dus door naar mijn router. en mijn internet word bagger.... file transfers gaan niet meer. eigenlijk wil alleen surfen nog een beetje.. :|
Je krijgt opeens een tweede netwerk icoontje?
Krijg je dan in 'ipconfig' ook meerdre netwerkkaarten te zien? :)

Verwijderd

Topicstarter
heb op moment UPNP van windows uitgeschakeld, met eerder beschreven tool, tot nu toe nog geen gedonder gehad met spontane Internet Gateway's die hij vind..
Heb zover ik weet nog niet via IPconfig gecheckt wanneer die plotseling verbonden word.. krijg ook dood leuk spontaan zo'n melding van "U bent nu verbonden met het internet" erg grappig.. :O
(terwijl ik al 6 weken online ben ofzow.. :? )

Alleen nu heb ik plotseling weer een oud probleem terug waar ik voorheen mee zat, en dat is dat mijn Internet lease telkens verloopt, en opnieuw aangevraagd moet worden, ipv dat hij netjes na elk half uur een bevestiging ontvang dat ik het ip mag houden, erg irri.. heeft dit misschien met elkander te maken? zou de router de lease door sturen naar mijn computer? ipv dat hij ze zelf leest? etc..

hmm moet natuurlijk niet off topic worden nu he.. (alleen wanneer het ermee te maken heeft 8) )

In iedergeval tot nu toe geen verbinding met internet (volgens windows dan he >:) ) volgens mij gaat 't surfen nu prima :D kijken of da zo blijft..

Mag ik trouwens vragen wat dat UPNP tooltje precies doet?

i.i.g. bedankt alvast.. komt 't probleem weer trug, dan ben ik weer van de partij :D _/-\o_

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-03 07:53
Voor het probleem van het opnieuw verkrijgen van de lease:

Je kunt de lease time op forever zetten. Dit doe je onder lan en dan DCHP settings. Dan ben je van het gedonder af.

Ik las dat het probleem inmiddels over was met de internet gateway. Wat je kunt proberen als het weer optreedt, is het volgende:

start-->uitvoeren-->command
Dan ipconfig daar geeft hij een gateway aan (tevens ip adres van de router)
ga vervolgens naar de instellingen van je lanconnectie, en verander daar in de TCP/IP instelling het gateway adres in het hierboven verkregen adres, je zet het dus vast.
Dit zou het probleem op moeten lossen........

Carpe Diem

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Stomme vraag misschien, maar heb je niet iets van een WireLess ding onboard ofzo? Dat je buurman gaat zitten internetten en jij opeens (of soms) een signaal oppikt ofzo?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel kabels als draadloze connecties hier in mijn huisje, maar de draadloze connectie heeft zijn eigen accespoint, en de kabels hun eigen switch, die vervolgens apart weer naar de router lopen.

Verder is die lease time al verholpen. heeft met een instelling te maken die ik helaas handmatig in de een backup-config file van de Speedtoucht moest zetten, en vervolgens terug zetten, (zelfde als toen) wist 't alleen ff ni meer. |:(

Moest handmatig de volgende rule invoeren:

rule create chain=sink index=5 prot=udp dstport=67 action=accept
rule create chain=sink index=6 prot=udp dstport=68 action=accept

(vergeet niet de indexes op te schuiven, als je hier gebruik van gaat maken...)
Hiermee was het probleem opgelost, 1 van deze 2 poorten accepteerd het antwoord van de ISP-Server die een kadotje stuurd naar je router omtrent de verbinding, maargoed, op een of andere manier wil dit verschillen per profider ofzow.. nagoed.. 't hielp bij mij, verder nog geen logishe verklaring voor kunnen vinden. 8)7

En Voor zover ik weet heb ik in mijn verbindings eigenschappen al handmatige de gateway in gevoerd, zodat hij vast staat, maargoed.. kennelijk denkt windows soms beter te weten... tot nu toe nog geen meldingen gehad :D

nu ben ik alleen nog op zoek ik hoe mijn netwerk + Internet stabieler krijg qua bestand overdrachten.. zeker als ik van de ene computer naar de ander een file wil over pompen dan is geduld een groot woord geworden.... misschien dat het hier ook met de instellingen te maken kan hebben. ik heb wel in een Tweak programma waarin je je netwerk/internet kan boosten voor betere prestaties.. heb hier zelf nog weinig van gemerkt eigenlijk.... }:O
Pagina: 1