Ik heb hier een netwerkje, waarop mijn computer niet volgens de DHCP moet draaien, maar volgens eigen vaste instellingen, met vast ip, (vanwege bepaalde serverdoeleinden die geforward zijn naar mijn IP)
Nu draai alles prima, lekker vlot, geen problemen met instellingen.. totdat...
er plots rechtsonderaan mijn taak balkt mijn 2e netwerk icoontje tevoorschijn komt.. (zonder vaste herhaling, gewoon plotseling zodra windows daar zin in heeft, vaak na een paar weken ofzo, soms na een paar minuten) (computer staat trouwens altijd aan)
Zodra dat gebeurd is mijn interne netwerk niet meer te benaderen, en forward hij alles dus door naar mijn router. en mijn internet word bagger.... file transfers gaan niet meer. eigenlijk wil alleen surfen nog een beetje..
hoe kan het nou dat windows zomaar van het ene op het andere moment komt met een gevonden "internet gateway"
kun je dit ook uitschakelen, dat hij hier niet om zoekt? want dat werkt niet goed bij mij, of zijn er misschien nog instellingen waarvan ik niet wist dat ze er waren die dan wel goed werken
Computer: P4-2.8, 1024DDR, WinXP-pro sp2,
-Netwerk inst: Handmatige IP configuratie (192.168.0.2) , Handmatige DNS (192.168.0.138), Handmatige gateway (192.168.0.138).
(overige computers volgens DHCP)
Router: Alcatel Speedtouch 510.
-DHCP Instellingen, DHCP on, range x.x.x.11 t/m 21 (10s)
Na een reboot is het weer voor een tijd goed, maargoed. ik ben ni zo into the reboots
haha
Nu draai alles prima, lekker vlot, geen problemen met instellingen.. totdat...
er plots rechtsonderaan mijn taak balkt mijn 2e netwerk icoontje tevoorschijn komt.. (zonder vaste herhaling, gewoon plotseling zodra windows daar zin in heeft, vaak na een paar weken ofzo, soms na een paar minuten) (computer staat trouwens altijd aan)
Zodra dat gebeurd is mijn interne netwerk niet meer te benaderen, en forward hij alles dus door naar mijn router. en mijn internet word bagger.... file transfers gaan niet meer. eigenlijk wil alleen surfen nog een beetje..
hoe kan het nou dat windows zomaar van het ene op het andere moment komt met een gevonden "internet gateway"
Computer: P4-2.8, 1024DDR, WinXP-pro sp2,
-Netwerk inst: Handmatige IP configuratie (192.168.0.2) , Handmatige DNS (192.168.0.138), Handmatige gateway (192.168.0.138).
(overige computers volgens DHCP)
Router: Alcatel Speedtouch 510.
-DHCP Instellingen, DHCP on, range x.x.x.11 t/m 21 (10s)
Na een reboot is het weer voor een tijd goed, maargoed. ik ben ni zo into the reboots