Toon posts:

[XP] Hoe bootloader van XP niet te laten vragen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende ik had een hd met twee partities met allebei win xp op. Nu heb ik die tweede vervangen door een permanente knoppix. Dit werkt allemaal maar knoppix heeft nu lilo als bootloader erbij gezet op zich geen probleem. Bij lilo kan ik kiezen tss knoppix en winxp maar als ik winxp kies komt de bootloader van windows waar ik nog altijd kan kiezen uit partite 1 en 2.Dus ik zou zou graag enkel lilo gebruiken en als ik winxp kies moet er geen bootloader meer komen. Weet iemand hoe ik deze (veilig)verwijder?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Je boot.ini editten :)
code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Waar multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) het partitie nummer is. :)

Zie ook Windows Operating Systems - FAQ :)

[ Voor 99% gewijzigd door pasta op 19-04-2005 02:24 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

als ik de onderste lijn verwijder is het dan terug in orde?En moet die NoExecute=OptIn bij de eerste part nog staan?

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 19:32
nee, dat mag ook weg

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 09:03
Of je doet het in Windows bij je systeem eigenschappen en geavanceerd en dan Opstart en herstelinsetllingen... Dan de lijst uitzetten en het goede systeem kiezen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

logistef,

Zoals je al vaker verteld is - is het tonen van eigen inzte erg belangrijk op GoT. Vertel gewoon altijd eventjes wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te lossen, waar je al eens op gezocht hebt en meer van dat soort dingen :)

Daarnaast wil ik je vragen voortaan even op je topic titel te letten - we hebben in Windows Operating Systems hier een aantal standaard eisen voor die toch wel belangrijk zijn :)

Verwijderd

/NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Dat even eruit knikkeren, opslaan, rebooten

Klaar is kees :+

Verwijderd

Topicstarter
bedankt het is in orde nu
Pagina: 1