Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Product Survey feedback topic

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:44
Allereerst wil ik een thumbs-up geven voor deze fantastische mogelijkheid om als user reviews te kunnen maken. Ik vroeg me een poos geleden al af waarom zoiets er nog niet was, want de hoeveelheid hardware die door tweakers (de users dus :P) is groter dan die naar T.net gestuurd wordt door fabrikanten/leveranciers (toch :?)

Waarom dit topic?
Ik wilde dit topic starten zodat users verbeterpunten aan kunnen dragen voor de Product Survey. Hierbij gaat het dus puur om de inrichting en het gebruik van de PS en niet om het inhoudelijke van een specifieke review.

Mijn puntjes:
- Alleen datgene kunnen toevoegen wat er bij je systemspecs staat.
Er zijn vast gebruikers (zoals ik) die meerdere computers gebouwd of in beheer hebben en die ook van bepaalde onderdelen een review kunnen en willen schrijven (want hoe meer reviews, des te beter beeld krijg je van een onderdeel, toch? :))

- Geen barebones in de lijst.
Denk ik toch wel een belangrijk product, gezien er steeds meer mensen zijn die kiezen voor een barebone, al dan niet als Media Center-PC

The ramblings of an idiot

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
Op dit moment zijn er al beoordelingscriteria voor het merendeel van de belangrijke product- categorieën. In de komende weken zullen we het aantal categorieën verder uitbreiden zodat je surveys zult kunnen posten en bekijken voor vrijwel alle producten in de database :)

[ Voor 79% gewijzigd door Crash op 19-04-2005 00:11 ]

• McBoom
  • Laatst online: 06:44
Dus ook producten die niet in je systemspecs staan?

The ramblings of an idiot

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je bent al de tweede persoon die denkt dat je alleen producten kunt beoordelen die in je systeemspecs staat. Blijkbaar is de tekst onduidelijk. Het is gewoon mogelijk om elk product in de database te beoordelen (mits de categorie beschikbaar is in de Productsurvey). De tabel met producten uit de systeemspecs is er alleen om mensen aan te sporen om surveys te plaatsen en om ervoor te zorgen dat de producten, waarvan bekend is dat de user ze in gebruik heeft, snel toegankelijk zijn voor de user.

Via de zoekbox in de survey manager kun je producten opzoeken en een survey toevoegen. Dit kan ook via de productpagina's (linkje "Survey invullen" onderaan de tabel met de betrouwbaarheids-statistieken).

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

http://www.tweakers.net/productsurvey/64725

Een aantal keer 150% positief in de tabel :)

Misschien gaat er iets fout in de berekening door surveys die nog onder embargo staan?

Professioneel Hyves-weigeraar

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 20:01
Er is nog iets mis met de top banner, de url werkt niet goed (dit veroorzaakt bij mij dat IE wil gaan inbellen en daarna op Offline gaat).

edit 11:24: opgelost... blijkbaar. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Arnout op 19-04-2005 11:24 ]

Verwijderd

Merkwaardig dat de gemiddeldes soms verkeerd lijken...

http://www.tweakers.net/productsurvey/97747

2 algemene beoordelingen, 100% Positief > 5 groene blokken
2 prestatie beoordelingen, 100% Positief > 4 groene blokken

8)7

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De twee mensen die het product beoordelen zijn beiden positief waaruit volgt 100% positief. Echter in het geval van de prestatie beoordelen beiden het product met 4 groen blokjes.
:)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wouter Tinus schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 08:29:
http://www.tweakers.net/productsurvey/64725

Een aantal keer 150% positief in de tabel :)

Misschien gaat er iets fout in de berekening door surveys die nog onder embargo staan?
Dat was inderdaad het probleem :o .

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zou het prettig vinden als de door bepaalde users ingevulde Product Surveys net als de user reacties bereikbaar zijn via de Gallery :) Hier bijvoorbeeld dus: http://www.tweakers.net/gallery/16810 en dan een linkje toevoegen in de stijl van "Aantal reacties", wellicht onder V&A feedback. Ook zou ik het handig zijn als de eigen Survey Manager bereikbaar is via het MY.TNET linkje in de header. Ook mag de TWEAKERS.NET header-link hier op GoT uitgebreid worden met Product Survey. Even een linkje zetten onder Shop Survey bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 19-04-2005 13:10 ]

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

de links naar de sites van de fabrikant zijn nu weg ik heb het pas opgemerkt sinds de produkt survey online is dus ik denk dat het daarmee te maken heeft.
ik vond deze wel fijn en zou ze graag terug zien ik weet niet of ze te weinig gebruikt werden ofzo.

just my 2 cents

weet iemand nog een leuke signature?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zit net een user review van de IIYama VMP 454 in te vullen, maar de onderbouwing is te kort. (heb 59 woorden, moeten er 125 zijn). Nou ben ik eigenlijk wel uitgeluld over die monitor. Wat valt er meer over te vertellen? Je hebt beeld, beeld is goed, scherp etc.

is die grens niet VEEL te scherp? 125 woorden is best wel een groot stuk. Voor sommige producten kan dat wellicht wel genoeg zijn maar voor sommige producten die maar 1 ding kunnen is het IMHO veel te lang. Ik ga nu die review niet afmaken...

(Edit) toch maar een zwam verhaal erachter geprakt, maar eigenlijk zou die limiet naar beneden moeten.

Verder vind ik de laatste gegevens wat vaag. wat moet er onder 'omschrijving' worden ingevuld? (Ik begreep dat in ieder geval niet)

[ Voor 20% gewijzigd door EfBe op 19-04-2005 13:55 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

BalusC schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:08:
Ik zou het prettig vinden als de door bepaalde users ingevulde Product Surveys net als de user reacties bereikbaar zijn via de Gallery :) Hier bijvoorbeeld dus: http://www.tweakers.net/gallery/16810 en dan een linkje toevoegen in de stijl van "Aantal reacties", wellicht onder V&A feedback. Ook zou ik het handig zijn als de eigen Survey Manager bereikbaar is via het MY.TNET linkje in de header. Ook mag de TWEAKERS.NET header-link hier op GoT uitgebreid worden met Product Survey. Even een linkje zetten onder Shop Survey bijvoorbeeld.
De integratie met andere Tweakers.net-onderdelen zal inderdaad nog verbeterd moeten worden. Ik ben van plan om de Pricewatch binnenkort een kleine facelift te geven waarbij de integratie met de andere onderdelen van de site die de productdatabase gebruiken (Vraag & Aanbod, Productsurvey, BenchDB, meuktracker, afbeeldingenarchief etc) verbeterd moet worden. De Tweaker gallery wil ik ook onderhanden nemen.
snooze schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:30:
de links naar de sites van de fabrikant zijn nu weg ik heb het pas opgemerkt sinds de produkt survey online is dus ik denk dat het daarmee te maken heeft.
ik vond deze wel fijn en zou ze graag terug zien ik weet niet of ze te weinig gebruikt werden ofzo.

just my 2 cents
Heb je een voorbeeld? Ik zie nog steeds links naar fabrikantinfo in de Pricewatch en de Productsurvey.
EfBe schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:48:
Ik zit net een user review van de IIYama VMP 454 in te vullen, maar de onderbouwing is te kort. (heb 59 woorden, moeten er 125 zijn). Nou ben ik eigenlijk wel uitgeluld over die monitor. Wat valt er meer over te vertellen? Je hebt beeld, beeld is goed, scherp etc.

is die grens niet VEEL te scherp? 125 woorden is best wel een groot stuk. Voor sommige producten kan dat wellicht wel genoeg zijn maar voor sommige producten die maar 1 ding kunnen is het IMHO veel te lang. Ik ga nu die review niet afmaken...
Het minimum aantal woorden kan ingesteld worden per productcategorie. Er is bewust gekozen voor een redelijk hoog minimum om te voorkomen dat er snel afgeraffelde twee regel-surveys worden gepost. Tot nu lijkt dit uitstekend te werken, want er wordt erg weinig (voor zover ik kan zien zelfs helemaal géén) crap gepost.

125 woorden valt best mee. In de FAQ worden wat tips genoemd hoe je een degelijke survey kunt bouwen waarmee je makkelijk de 125 moet kunnen halen:
In een goede onderbouwing of bespreking worden zoveel mogelijk punten behandeld die van belang zijn voor de werking van het product. De beoordelingscriteria die in de betreffende productcategorie worden gehanteerd, zijn een goede leidraad. Als je voor alle vermelde criteria een beschrijving van je ervaringen met het product hebt gegeven, heb je waarschijnlijk een hele uitgebreide onderbouwing van je beoordeling geschreven. Andere zaken die noemenswaardig zijn:

* Wat deed jou besluiten om het product aan te schaffen?
* Vind je die aankoop na de opgedane ervaring nog steeds geslaagd?
* Op wat voor manier, in wat voor omgeving en onder welke omstandigheden heb je het product gebruikt?
* Met welke vergelijkbare producten heb je ervaring en hoe verhoudt het besproken product zich ten opzichte van de alternatieven?
Als je niet aan de 125 komt voor een monitor heb je misschien geen goed ontwikkelde mening over het product.
Verder vind ik de laatste gegevens wat vaag. wat moet er onder 'omschrijving' worden ingevuld? (Ik begreep dat in ieder geval niet)
Dit is de uitleg:
Het omschrijvingsveld is alleen voor eigen gebruik en is bedoeld om de exemplaren bij toekomstige wijzigingen van elkaar te kunnen onderscheiden.
De omschrijving is bedoeld om de exemplaren in de betrouwbaarheids-enquete te kunnen onderscheiden van elkaar. Het is uitsluitend bedoeld voor eigen gebruik. Als je acht harde schijven van hetzelfde type is, is handig om de harde schijven te kunnen herkennen van elkaar. Je noemt ze dan bijvoorbeeld 'Server bay #1', 'Server bay #2', 'Server hotspare', 'Workstation bay #1' enz.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Femme schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:09:
Het minimum aantal woorden kan ingesteld worden per productcategorie. Er is bewust gekozen voor een redelijk hoog minimum om te voorkomen dat er snel afgeraffelde twee regel-surveys worden gepost. Tot nu lijkt dit uitstekend te werken, want er wordt erg weinig (voor zover ik kan zien zelfs helemaal géén) crap gepost.

125 woorden valt best mee. [...]
Als je niet aan de 125 komt voor een monitor heb je misschien geen goed ontwikkelde mening over het product.
Valt wel mee, over sommige dingen valt nu eenmaal niet zoveel te vertellen omdat ze maar 1 ding doen. Ik zeg niet dat het minimum op 10 gezet moet worden voor een monitor maar het kan wel een drempel zijn voor veel mensen om een survey in te vullen. Ik zag dat voor een fan je 75 woorden hebt gesteld. Geen idee hoe dat te vullen is, tenzij oeverloos gezemel zn intrede gaat doen en met hele volzinnen hetzelfde gezegd wordt als wat ook in een paar woorden kan.

Over een monitor ben je IMHO vrij snel uitgepraat, het gaat er IMHO toch om dat de lezer een indruk krijgt of degene die de survey heeft ingevuld er tevreden mee is of niet?
De omschrijving is bedoeld om de exemplaren in de betrouwbaarheids-enquete te kunnen onderscheiden van elkaar. Het is uitsluitend bedoeld voor eigen gebruik. Als je acht harde schijven van hetzelfde type is, is handig om de harde schijven te kunnen herkennen van elkaar. Je noemt ze dan bijvoorbeeld 'Server bay #1', 'Server bay #2', 'Server hotspare', 'Workstation bay #1' enz.
Ah ok, zo'n vermoeden had ik al maar het was me even wat onduidelijk, nu niet meer :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij betrouwbaarheidservaringen heb ik een klein bugje gevonden:

Wanneer in hetzelfde jaar de maand van ingebruikname kleiner dan 10 is en de maand van uitgebruikname groter dan of gelijk aan 10 is (zoals ik het wilde doen: april 2003 in gebruik, november 2003 uit gebruik), dan krijg ik de foutmelding dat de ingebruikname recenter is dan de uitgebruikname. Het lijkt me liggen aan het feit dat er met characters wordt gerekend ipv met nummers :)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:40

Garyu

WW

Heh, een alternatief om je 125 woorden te vullen: http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/321 :z . Zo kan het natuurlijk ook. Maar hoe wordt zoiets afgevangen? Mbv moderators die de boel langslopen?

[ Voor 48% gewijzigd door Garyu op 19-04-2005 16:09 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Garyu

Garyu

WW

Nog een foutje (?):

Bij een productsurvey staat een stukje tekst dat verwijst naar de pricewatch van hetzelfde artikel (met hoogste & laagste prijs). Nu zat ik net ff mijn eigen survey na te lezen, en toen stond er dit:
"De PalmOne Tungsten T3 is verkrijgbaar in de Pricewatch voor een prijs van 349,- euro."
.
Als ik daar op klik, staat er echter ook een Pricewatch-vermelding van 329,- euro :?. Deze vermelding is weliswaar met Duits vlaggetje, maar hoe zit dat dan? Worden buitenlandse producten niet meegerekend? Zoniet, dan zou dat misschien vermeld kunnen worden :).

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:06:
Heh, een alternatief om je 125 woorden te vullen: http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/321 :z . Zo kan het natuurlijk ook. Maar hoe wordt zoiets afgevangen? Mbv moderators die de boel langslopen?
Check je mail :P.

• Garyu

Garyu

WW

Offtopic: die survey was niet van mij hoor, ik wilde het alleen melden; misschien zie ik daarom geen mailtje?

Een paar verbeterpuntjes misschien voor de productsurvey, een paar voorbeelden.... nu wat korter nadat mijn bericht verdween door per ongeluk zo'n mooie banner aan te klikken die helaas niet in een nieuw scherm opende, grr :(

http://www.tweakers.net/productsurvey/110258 ~ Van een product waarvan nog geen surveys zijn ingevuld, is het misschien handig om toch wel een link naar de pricewatch te maken. Er wordt immers vrij vaak gelinked naar productsurveys waar nog niets staat (vanuit de 'gebruikt in combinatie met [vul in]' bijvoorbeeld).

http://www.tweakers.net/productsurvey/survey ~ :Y) .

http://www.tweakers.net/productsurvey/103603 ~ (meest belangrijke verbetering zou ik zo zeggen) Wanneer meerdere gebruikers een survey van een product invullen, krijg je zo'n mooie overzichtspagina met alle surveys van het product te zien. Deze pagina is echter weinig overzichtelijk voor een overzichtspagina, zeker als er straks veel surveys van zo'n product staan. Dit komt door de vrij uitgebreide informatie die er per survey te lezen is samen met de opmaak. Waarom wordt de "gebruikt in combinatie met" informatie bijvoorbeeld standaard weergegeven hier? Dit is vrij detailistische informatie, die op een overzicht weinig toegevoegde waarde heeft.

http://www.tweakers.net/productsurvey ~ Tenslotte zou ik het heeeeeel erg op prijs stellen om ook binnen bepaalde features te kunnen zoeken. Wanneer ik bijvoorbeeld op zoek ben naar een stille harde schijf, dan kan ik daar niet op zoeken, maar moet ik de afzonderlijke overzichtspagina's van alle harde schijven gaan bekijken. De huidige zoekfunctie zoekt wel, maar alleen op totaalbeoordeling.

• H_Indewarrie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Bedankt voor een zeer interessante toevoeging aan tweakers.net!

Ik vond de reliability survey van storagereview al jaren erg interessant en ben benieuwd wat de betrouwbaarheidsenquete bij tweakers.net gaat opleveren.
Is het ook mogelijk om alleen betrouwbaarheidsgegevens in te vullen zonder survey te maken? Dit is me tot nu toe alleen gelukt bij producten waarvan iemand anders al een survey heeft gemaakt.
Ik vind het lang niet altijd even nuttig om (nog) een survey te maken van een product, maar even snel mijn harddisks invoeren is nu niet mogelijk. Een betrouwbaarheidsenquete met commentaarfunctie (over uitval) kan wellicht een goede aanvulling (vervanger?) zijn voor producten als harddisks en fans e.d. Hoewel ik voor harddisks een goede koppeling met de benchdb juist een goede aanmoediging voor surveys vind natuurlijk.
Belangrijk is wel dat wordt benadrukt dat mensen tenminste al hun producten in een bepaalde categorie (b.v. harde schijven) in de betrouwbaarheidsenquete invullen, want anders bestaat het risico dat alleen producten die defect raken of niet goed functioneren worden toegevoegd. Het belang hiervan wordt nu nog nergens benadrukt (minder noodzakelijk als ook een survey wordt gemaakt).

Waar ik vooral heel nieuwsgierig naar ben:
Hoe wordt de betrouwbaarheidindex berekend? ofwel hoe komen jullie tot een getal/ranking?
Hoe wordt er rekening gehouden met niet meer in gebruik zijnde producten?
Wat is het minimum aantal benodigde samples dat gehanteerd wordt? (helaas nog geen index kunnen vinden)

Is het mogelijk om ook de historische pricewatch te gebruiken? Ik heb best veel producten die niet meer in de pricewatch staan, maar zeker niet hoog bejaard zijn en er in hebben gestaan. Voor tweedehands producten zou dit natuurlijk geweldig zijn. Vraag en aanbod zou van dezelfde extended pricewatch gebruik kunnen maken als deze beschikbaar wordt.

Voorbeeldproducten:
NEC DVD+RW ND-1000A
Philips Seismic Edge
DVD Liteon LTD163
Asus A7V8X Deluxe (GBit LAN, SATA)
AMD Athlon MP 2600+

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Garyu schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:45:
Offtopic: die survey was niet van mij hoor, ik wilde het alleen melden; misschien zie ik daarom geen mailtje?

http://www.tweakers.net/productsurvey/110258 ~ Van een product waarvan nog geen surveys zijn ingevuld, is het misschien handig om toch wel een link naar de pricewatch te maken. Er wordt immers vrij vaak gelinked naar productsurveys waar nog niets staat (vanuit de 'gebruikt in combinatie met [vul in]' bijvoorbeeld).
Dit zou inderdaad even aangepast kunnen worden. Ik overigens wel betere ideeën over de integratie en koppeling van alle site-onderdelen die gebruikmaken van de productdatabase, maar daar zal in de huidige layout nog niet helemaal ten uitvoering gebracht kunnen worden. Het is de bedoeling dat het in de toekomst een stuk makkelijker om tussen van de Pricewatch naar Vraag & Aanbod, Productsurvey, BenchDB, afbeeldingarchief en meuktracker heen en weer te hoppen :) ..
http://www.tweakers.net/productsurvey/103603 ~ (meest belangrijke verbetering zou ik zo zeggen) Wanneer meerdere gebruikers een survey van een product invullen, krijg je zo'n mooie overzichtspagina met alle surveys van het product te zien. Deze pagina is echter weinig overzichtelijk voor een overzichtspagina, zeker als er straks veel surveys van zo'n product staan. Dit komt door de vrij uitgebreide informatie die er per survey te lezen is samen met de opmaak. Waarom wordt de "gebruikt in combinatie met" informatie bijvoorbeeld standaard weergegeven hier? Dit is vrij detailistische informatie, die op een overzicht weinig toegevoegde waarde heeft.
Het is te overwegen om die informatie in een uitklapbare dingetje te stoppen zodat het snel bij de hand is (binnen dezelfde pagina) maar minder ruimte inneemt.
http://www.tweakers.net/productsurvey ~ Tenslotte zou ik het heeeeeel erg op prijs stellen om ook binnen bepaalde features te kunnen zoeken. Wanneer ik bijvoorbeeld op zoek ben naar een stille harde schijf, dan kan ik daar niet op zoeken, maar moet ik de afzonderlijke overzichtspagina's van alle harde schijven gaan bekijken. De huidige zoekfunctie zoekt wel, maar alleen op totaalbeoordeling.
Ik was al van plan om zoiets dergelijks toe te gaan voegen. Ik wil dit doen door een uitklapding boven de titel van de beoordelingskolom. In die uitklapperrr kun je dan kiezen voor het criterium waarop je wilt sorteren. Dit zal dan alleen werken als er gezocht wordt binnen een bepaalde productcategorie, waar alle producten dezelfde set van beoordelingscriteria hebben.
H_Indewarrie schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:19:
Bedankt voor een zeer interessante toevoeging aan tweakers.net!

Is het ook mogelijk om alleen betrouwbaarheidsgegevens in te vullen zonder survey te maken? Dit is me tot nu toe alleen gelukt bij producten waarvan iemand anders al een survey heeft gemaakt.
Het benodigde linkje ontbreekt nu inderdaad. Dit kan opgelost worden. De andere omweg op dit moment is om het betrouwbaarheids-enquete formulier te gebruiken onderaan de pagina waar je de survey kunt invullen. Als je de survey leeg laat maar wel de betrouwbaarheidsgegevens invult worden die laatste wel meegenomen in de berekening van de statistieken.
Hoe wordt de betrouwbaarheidindex berekend? ofwel hoe komen jullie tot een getal/ranking?
Hoe wordt er rekening gehouden met niet meer in gebruik zijnde producten? Wat is het minimum aantal benodigde samples dat gehanteerd wordt? (helaas nog geen index kunnen vinden)
Er worden op dit moment nog geen indexen weergegeven. Eerst moet er voldoende data in de database komen. De mooiste manier om de betrouwbaarheid te bereken is de gemiddelde levensduur van een product. Dit werkt echter alleen als alle producten even oud zijn (op als ze allemaal defect zijn). De index gaat berekent worden uit het gemiddelde van het uitvalspercentage, de absolute gemiddelde levensduur van het product (in maanden) en de relatieve levensduur van het product ten opzichte van de optimale levensduur (moment van ingebruikname tot heden).

Bij het uitvalspercentage zijn nieuwe producten in het voordeel omdat bij nieuwe producten de kans lager is dat er al defecten zijn opgetreden. Bij de absolute gemiddelde levensduur zijn oude producten in het voordeel omdat zij al langer in gebruik zijn (als een bepaald model harde schijf na drie jaar abrupt en massal stuk gaat is de bewezen betrouwbaarheid hoger dan van een nieuw model harde schijf die nog nooit is stuk gegaan maar door niemand langer dan drie maanden in gebruik is).
Is het mogelijk om ook de historische pricewatch te gebruiken? Ik heb best veel producten die niet meer in de pricewatch staan, maar zeker niet hoog bejaard zijn en er in hebben gestaan.
Wij verwijderen geen producten uit de database (tenzij het dubbele of ongewenste vermeldingen zijn). Alle producten die ooit in de Pricewatch hebben gestaan, kun je terugvinden in de Productsurvey mits de betreffende productcategorie in de Productsurvey aanwezig is.

• H_Indewarrie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Femme schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:42:
Wij verwijderen geen producten uit de database (tenzij het dubbele of ongewenste vermeldingen zijn). Alle producten die ooit in de Pricewatch hebben gestaan, kun je terugvinden in de Productsurvey mits de betreffende productcategorie in de Productsurvey aanwezig is.
Dit leek mij ook logisch, maar van de genoemde voorbeelden weet ik 100% zeker dat ze in de pricewatch gestaan hebben...
De mooiste manier om de betrouwbaarheid te bereken is de gemiddelde levensduur van een product.
Dit is mijns inziens iets anders dan betrouwbaarheid en geeft een zeer vertekend beeld zonder verdere statistische informatie. Maar dit is inderdaag ook praktisch onmogelijk.
De index gaat berekent worden uit het gemiddelde van het uitvalspercentage, de absolute gemiddelde levensduur van het product (in maanden) en de relatieve levensduur van het product ten opzichte van de optimale levensduur (moment van ingebruikname tot heden).
Zoiets had ik natuurlijk verwacht, maar er is dus nog geen formule bekend? Wellicht zoiets als storagereview doet?
Het zal hoe dan ook moelijk worden om een eerlijke index te maken. Misschien de mogelijkheid voor users aanbieden om zelf queries op de database los te laten;)

Storagereview: Why does the Reliability Survey use a percentile rating system?
Any attempts to calculate drive reliability are, unfortunately, more complex than comparing the number of failures with the total number of entries. While we internally evaluate the numbers generated by our algorithms, we are not confident enough to assign subective/descriptive terms to scores. Currently, the best way to present scores is simply in relation to one another, i.e., with percentiles. Rather than adding a layer of complexity, percentiles permit us to refrain from adding another layer of complexity.

Verwijderd

Mss geen feedback, maar wel leuke respons; en zeker een compliment voor tweakers, met name de iniatiefnamers van de Producktsurvey. Vandaar dat ik jullie het op deze manier niet wil onthouden

Op nu.nl is op de fp verschenen da tweakers.net een productsurvey heeft ingevoerd.
zie: http://www.nu.nl/news/513...ceert_produktkeuring.html

En het schijnt niet alleen bij nu.nl nieuws te zijn, er zijn meerdere sites die erover spreken. Groter compliment kunnen jullie bijna niet krijgen denk ik :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 11:52 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik heb een reactie geplaatst bij een product survey, en in m'n reactie-history staat die nu zonder titel: http://www.tweakers.net/s...erreacties&Query=curry684 Foutje :)

Ow en iemand met nog een tikkie meer rechten als ik moet de beschrijving van Buyers Zone op de index even aanpassen: "Voor alle problemen, vragen en opmerkingen over de pricewatch, de shop survey en/of vraag & aanbod kun je hier terecht." Daar mist de product survey nog ;)

Professionele website nodig?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57330/thumb.png
^tumpje^

Klopt dat wel?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Zouden jullie a.u.b. ook de mogelijkheid kunnen toevoegen om Linux distributies te beoordelen in de pricewatch?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:15

Acheron

updatepack.nl

Heb inmiddels al wat ingevuld, in de eerste plaats harde schijven, aangezien deze het onbetrouwbaarst zijn is mijn ervaring :p
Producten waarvan de laatste update meer dan drie maanden geleden plaatsvond zijn rood gekleurd. Exemplaren die langer dan vier maanden niet zijn geupdate, zullen verwijderd worden. Het is daarom belangrijk om regelmatig de status van de exemplaren te actualiseren.
Betekent dit dat je review wordt verwijderd? Een slechte zaak imho. Liever een uitgebreide product survey dan de HK eerlijk gezegd als het aankomt op server capaciteit

EDIT
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:44:
Zouden jullie a.u.b. ook de mogelijkheid kunnen toevoegen om Linux distributies te beoordelen in de pricewatch?
Linux aanschaffen? Alleen betaalde linux-distributies zoals Suse / Redhat zou ik meenemen. Voor je het weet heb je een heuse Windows / Linux flamewar.

Ik zat net te denken, als iedereen netjes zijn systeemlijstje afwerkt, hoeveel Windows XP surveys krijg je dan wel niet :o

[ Voor 32% gewijzigd door Acheron op 23-04-2005 23:46 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ja, dat klopt. Op de Productsurvey homepage worden er 10 weergegeven en in het totale overzicht van user reviews 100 per pagina. De paginaverdeling is gebaseerd op dat laatste.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:44:
Dat is momenteel nog een lastig verhaal.
hp38guser schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:43:

Betekent dit dat je review wordt verwijderd? Een slechte zaak imho. Liever een uitgebreide product survey dan de HK eerlijk gezegd als het aankomt op server capaciteit
Nee, de productexemplaren die langer dan vier maanden niet zijn geupdate worden verwijderd uit de betrouwbaarheidsstatistieken. De survey of user review blijft gewoon in de database.

[ Voor 49% gewijzigd door Femme op 24-04-2005 00:11 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Femme schreef op zondag 24 april 2005 @ 00:09:
[...]

Ja, dat klopt. Op de Productsurvey homepage worden er 10 weergegeven en in het totale overzicht van user reviews 100 per pagina. De paginaverdeling is gebaseerd op dat laatste.

[...]
Maar dan heeft die link aan de rechterkant toch niet veel nut?
Dan zou ik 'Resultaten 1 t/m 10 van xx' veranderen in een link getiteld 'Laatste 10 toegevoede reviews' die naar alle reviews leidt en '<<1>>' weglaten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Mss heb ik een kleine fout ontdekt in de ProductSurvey.

Ik was aan het kijken naar de "laatste Surevys", en klikte daarna op de kolom "Product" om de hele alfabetisch gesorteerde lijst te zien. Dat werk, alleen niet helemaal goed ?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57727/full.png

Je ziet: "HP" komt voor "Abit", lijkt me alfabetisch gezien niet correct ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 10:16 ]

• Longbeard

Longbeard

Opgelost

Er stond in de Pricwatch een spatie voor HP. :X

Verwijderd

Longbeard schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:43:

Opgelost

Er stond in de Pricwatch een spatie voor HP. :X
d:)b

Mss een mechanisme inbouwen dat dit niet meer mogekijk is ?
Want het zou wel een "oneerlijke" manier zijn om je product extra onder de aandacht te brengen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 10:56 ]

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 10:04
Erg handig die productsurvey. Mis alleen nog de categorie Printers! (heb pas een nieuwe Laser printer aangeschaft en zou toch graag wat info willen delen in de productsurvey) ;)

I'm not weird, I'm a limited edition

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

De grapjas zal ook een een product review plaatsen..!!

http://tweakers.net/productsurvey/survey/2405

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Longbeard

Longbeard

Thanks en verwijderd

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Bij een produkt staat mooi een vermelding naar een produkt survey zoals:
pricewatch: Tyan Thunder K8WE (S2895A2NRF), nForce Pro 2200 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394a)

Het zou mooi/handig zijn indien je uit een lijst met produkten bv moederborden kan zien welke er met een positieve review staat vermeld en dus direkt die met een goede survey kan kiezen zonder de hele lijst door te lopen?. Zeg maar zoiets.

...Product.....................................Prijs...Update..review

3 Tyan Thunder K8WE, nForce 2200 € 606,- 10-04 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gif

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat zit in Pricewatch 1.5 :) .

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Ik was net via de produkt survey aan het zoeken naar de reeds ingevoerde produkt surveys per categorie. Op die manier kan het ook...dat ik daar niet eerder opgekomen was ;-)

Pagina: 1