Toon posts:

Hulp gezocht bij TFT monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede TFT monitor. Heb veel info gezocht over responstijden enz enz maar zie door de bomen het bos niet echt meer. Ik heb nu een 10 jaar oude 21" CRT.

Wat doe ik met mijn computer: Eigenlijk vanalles. Beetje gamen, beetje office, beetje fotobewerken.

Ik heb de volgende TFT op het oog.: BENQ FP931
Link: http://www.benq.nl/products/lcd/index.cfm?product=431

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand anders een betere. Ik heb niet echt een prijs in gedachte maar ben een arme student dus het mag allemaal niks kosten eigenlijk :P

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Neem hier eens een kijkje:

[rml][ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 4[/rml]

Staat veel interessante weetjes die de keuze kunnen vermakkelijken.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Wil je een 17" TFT of een 19" of wellicht groter, 24" bijvoorbeeld :P.

Een goede 17" TFT is de Samsung Syncmaster 170T, met DVI-I, analoog, mooie dunne randen, 12 ms response, 16.2 miljoen kleuren, goede OSD en hij voelt fijn aan. Mijn pa heeft em en ik zie absoluut geen ghosting, contrast is goed, brightness ook, zwartweergave is redelijk, niet super. Scherm heeft een TN + film panel en kost rond de 350 euro. Er zit een DVI kabel bij en het scherm is goed leverbaar.

Een andere goede 17" is de Iiyama E431S. Heeft DVI-D, redelijke randen, wel speakers, voor de rest weet ik het niet, heb er geen ervaring mee, maar wordt over het algemeen goed beschouwd.

Een goede 19" TFT is de Iiyama E481S, met DVI-D, analoog, redelijke randen, redelijk design (zitten twee van die stomme speakers in), 25 ms response (helemaal geen ghosting) 16.7 miljoen kleuren, matige zwartweergave, goede OSD en hij voelt echt supergoed aan. De kleuren zijn machtig mooi en de inkijkhoek is fenomenaal. Ik heb em zelf, hij heeft een S-IPS panel en kost ongeveer 400 euro incl. btw. Hij is alleen nauwelijks meer te krijgen omdat ie niet meer wordt geproduceerd. PS: er zit GEEN DVI kabel bij.

Nog een goede 19" is de Viewsonic VP912B. TN + Film paneel, DVI, analoog, machtig mooi design, goed in games, goede kleuren alhoewel wel 16.2 miljoen dit door het TN paneel. Geen ervaring mee zelf.

Een derde19" is de Dell FP1905 met een MVA panel. Schijnt heel goed alhoewel dell er de laatste tijd wat slechtere panels in stopt. Heeft DVI, analoog, mooi design, 16.7 miljoen kleuren en is niet eens zo duur op www.dell.nl iets van 375 euro dacht ik.

[ Voor 10% gewijzigd door jealma op 18-04-2005 23:01 ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog echt uit of ik een 17 of een 19 inch scherm wil. Ben nu gewend aan een 21 inch dus twijel er aan of een 17inch scherm niet te klein voor me is. Aan de link van Markster heb ik in ieder geval veel ben dat nu aan het doorlezen. (raar dat ik dit topic niet gevonden kreeg :? )