Toon posts:

(Draadloos) Printerprobleem Pixma 4000R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb mijn Pixma 4000R binnen gekregen. Nu loop ik alleen tegen een raar probleem op :(.

Allereerst mijn voorbereidingen:

-Eerst de printer geinstalleerd (volgens de handleiding, eerst via USB netwerk instellingen geregeld, etc)
-Netwerk (accespoint/wireless router) gereed gemaakt
Na het optreden van de problemen:
-de FAQ uit de handleiding en op canon.nl bekeken
-Software deinstallatie/herinstallatie (cd-rom drivers en nieuwste drivers via canon.nl)
-Googled, got searched

Het probleem:

Alles gaat relatief goed, de printer wordt gedetecteerd. Zowel via USB als via WLAN. Printen van tekst gaat prima. Mijn .doc bestanden worden keurig geprint. Maar wanneer ik een DVD hoesje / digitale foto wil printen begint de ellende. Er wordt ongeveer 10 a 15% van de afbeelding geprint en dan wordt er een nieuw a4-tje geladen waar ook weer 10-20% van de afbeelding op wordt geprint.
Hetzelfde geldt voor digitale foto's, het maakt niet uit of ik het nu via paint, coverxp, photoshop print.

Dit probleem treedt alleen op wanneer ik via WLAN print. Dezelfde printopdracht verloopt wel succesvol als de printer op USB is aangesloten.

Overige informatie:
-Router/accespoint: Linksys WRT54G, laatste firmware update (ik heb de beveiliging aan en uitgeschakeld, geen effect)
-Computer is via UTP kabel op Router aangesloten, waarna de router draadloos verbinding met de printer maakt
-Win XP, Service pack 2, meest recente updates
-AMD64 3200+, 1024MB, Onboard lan (via UTP naar router), etc

Suggesties, ervaringen, oplossingen zijn zeer werkom :)

Verwijderd

Is het niet mogelijk dat je printer geen buffer heeft?
Of althans een hele kleine dat ie daarom maar 10 a 15% van je afbeelding print.
Doet ie het bijvoorbeeld ook met een document van 3 a 4MB?

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
werkt het wel goed wanneer je de pixma via ethernet aansluit ?

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Topicstarter
De printer heeft ongetwijfeld een buffer. Maar de DVD covers die ik download zijn maximaal 400KB, Dat mag toch geen probleem zijn, de pixma wordt ook gepositioneerd (op de canon website) als fotoprinter met netwerkmogelijkheden.

Helaas heb ik geen UTP Kabels om te testen of het via ethernet werkt, daarnaast liggen mij kabels vast. Ik kan ze dus niet in de printer krijgen :'(

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
je kunt bij de printer instellingen op je pc nog wat proberen met port settings, bijv. raw of lpr mode.
ook kun je daar opgeven of je een wachtrij moet gebruiken en of ie meteen moet printen etc.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de printer instellingen gewijzigd, (adrukprocessor veranderd, raw en andere opties gebruikt), direct naar printer kopieren ingesteld. Het probleem blijft aanhouden....

Verwijderd

Topicstarter
Het is eindelijk gelukt. Opnieuw alles gedeinstalleerd, via BJ Network tools de fabrieksinstellingen gereset. Printer helemaal losgekoppeld (stroom, etc). Drivers van canon.nl gehaald. Geinstalleerd. Op het moment dat er gevraagd werd om de printer aan te zetten, de usb kabel aangsloten en de printer aangezet. Installatie afgerond, reboot en klaar!! Bedankt voor de help.

Deze mag dicht wat mij betreft B)

Verwijderd

Topicstarter
Eehmmm ik moet toch terug komen op mijn vorige bericht...... :'(

De bovenstaande handelingen heb ik allemaal uitgevoerd. De print was perfect...... Ik had alleen de kabel USB kabel laten zitten 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 . Ik dacht echt dat het gelukt was. Nu kom ik weer thuis en zie ik de kabel er nog inzitten. Zonder kabel dus nog steeds hetzelfde probleem :(

Uw hulp is dus weer van harte welkom

Verwijderd

Topicstarter
Schone install windows, nu werkt het wel. Een of ander software matig conflict blijkbaar |:(

Lock em up scotty B)
Pagina: 1