Toon posts:

Belkin 54g Desktop Wlan connect niet Linksys router WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leden,

Sinds enkele weken maak ik gebruik van een linksys WRT54G router in combinatie met een Belkin 54g Wireless desktop pci kaartje.

Sinds afgelopen week is mijn verbinding er opeens uitgeklapt, met geen mogelijkheid krijg ik hem nog verbonden met de accesspoint. Het gekke is dat ik in die periode niets heb gewijzigd aan de router of de pci kaart. Tevens geen software geinstalleerd op mijn xp pro systeem (amd 1800hz, 512 mb mem).

De kaart ziet op dit moment wel mijn wireless omgeving, hij kan echter niet connecten. XP SP2 geeft aan dat ie gaat repairen, maar dat helpt verder niets.

Wat ik heb geprobeerd:
De linksys heb ik geupdate met laatste firmware, mijn systeem opnieuw geinstalleerd, de retour hard gereset en opnieuw ingesteld, 802.11g uitgezet en 802.11b geprobeerd, diverse instellingen in hardware profiel van de pci kaart gewijzigd...

Jullie begrijpen het.... NIETS werkt?!?

Op de site van Belkin nieuwe drivers downloaden werkt ook niet, bovendien kan ik geen firmware update van het ding vinden. Dit bericht type ik trouwens op mijn laptoppie met een sitecom 54g kaartje. De router werkt dus wel...

Heeft iemand een idee? Ik begin zowat hopeloos te worden...... :(

Hoor het graag,

Steven

Verwijderd

Zie je het netwerk nog wel met netstumbler met die brakke kaart? En wat bedoel je met hij connect niet, bouwt hij wel de verbinding op en gaat hij op zoek naar een ip adres,of gaat zelfs dat al mis?

Probeer het desnoods eens vlak naast het accesspoint, om eventuele storingen en dergelijke uit te sluiten. Als het allemaal niet werkt kan je eerst nog proberen windows een verse installatie te geven (dat heeft mij hier al eens geholpen nadat de wireless zero config utility niks meer snapte van de netwerkkaarten die ik in mijn systeem had) en vervolgens proberen de kaart te ruilen bij de leverancier.

Je hebt namelijk al redelijk wat dingen uitgesloten, het enige wat het nog zou kunnen zijn is de software, of de kaart zelf imo :)

Verwijderd

Contact opnemen met de helpdesk van Belkin. Even de procedure doorlopen en als de kaar kapot is mag je een nieuwe gaan halen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 23:54:
Zie je het netwerk nog wel met netstumbler met die brakke kaart? En wat bedoel je met hij connect niet, bouwt hij wel de verbinding op en gaat hij op zoek naar een ip adres,of gaat zelfs dat al mis?

Probeer het desnoods eens vlak naast het accesspoint, om eventele storingen en dergelijke uit te sluiten. Als het allemaal niet werkt kan je eerst nog proberen windows een verse installatie te geven (dat heeft mij hier al eens geholpen nadat de wireless zero config utility niks meer snapte van de netwerkkaarten die ik in mijn systeem had) en vervolgens proberen de kaart te ruilen bij de leverancier.

Je hebt namelijk al redelijk wat dingen uitgesloten, het enige wat het nog zou kunnen zijn is de software, of de kaart zelf imo :)
Met niet connecten bedoel ik: Hij ziet de AP wel, hij probeert dan verbinding te krijgen, maar geeft dan melding dat het niet lukt. Mijn netwerk icoontje geeft dus aan dat ie geen verbinding heeft...

Oftewel heel vaaaag..

Hoor het graag./.