[XP] Fax services wel geinstalleerd, toch niet aanwezig*

Pagina: 1
Acties:

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Het installeren van Fax Services onder Windows XP Pro SP2 mislukt.

Via Software > Windows onderdelen toevoegen > Fax Services aanvinken niet en via Start > Instellingen > Printers en faxapparaten > Fax configureren ook niet

Verder begint in beide gevallen de Wizard Windows-onderdelen te draaien en begint hij met het installeren van Fax Services, de wizard wordt "voltooid", maar de onderdelen van Fax Services zijn niet geinstalleerd en werken niet. Verder mededelingen blijven jammer genoeg achterwegen.

Foutmelding die gegeven wordt was eenmalig: Error code 0x4b8

Voor uitgebreide systemlogs verwijs ik naar dit forum waar hetzelfde probleem behandeld wordt. Jammer genoeg is er nog geen oplossing gevonden, en biedt geen enkele suggestie in dit topic een oplossing...

Op tweakers ben ik het ook tegengekomen (nogal gedateerd) en jammer genoeg ook zonder uitkomst...

Iemand een oplossing? (of een alternatief (Freeware) programma??) _/-\o_

Goochem

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal al geprobeerd? Post even de detailinfo hier zodat je topic volledig is. We gaan natuurlijk niet je hele topic daar ook nog eens helemaal doornemen. Pas de startpost even aan met de info.

Ik verduidelijk ook de titel even een beetje:
[XP Pro SP2] Fax Services probleem > [XP] Fax services wel geinstalleerd, toch niet aanwezig*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Goochem
sanfranjake schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:46:
Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Zie startpost, Wizards doorlopen, gezocht op GoT en Google... De register veranderingen en het de-installeren van SP2 werken niet...
sanfranjake schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:46:
We gaan natuurlijk niet je hele topic daar ook nog eens helemaal doornemen.
Voor de duidelijkheid, het gaat gewoon om een topic/thread over hetzelfde onderwerp, ik ben dit topic niet begonnen, ik kwam het tegen...

Goochem

• Goochem
Ik heb zojuist Windows XP MCE 2005 geinstalleerd op de betreffende pc, en hierop werkt het allemaal wel. Onder Windows XP Pro met XP2 blijft het probleem bestaan.

Suc6 aan degene die het onder XP Pro SP2 draaiende moeten krijgen...

Goochem

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik snap niet dat het bij jouw niet werkt, aangezien ik het al diverse malen bij mkb en particulieren onder Windows XP met SP2 (zowel UK als NL) geïnstalleerd heb.

Wat ik doe is gewoon op http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;306550
volgen.

Heb je een intern modem / extern modem en werkt die goed, heb je geen applicaties die op dat moment de com poort bezet houden ?

Welk merk modem, ik heb alleen ervaring met externe modems (geven gewoon minder problemen) die serieel aan de com1 of com2 hangen. (geen USB modem).

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 20-04-2005 12:52 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

via onze vrienden van microsoft heb ik de volgende oplossing voor ons probleem gevonden:

Probeert u de volgende stappen eens te doorlopen:

- Ga naar Start/Alle Programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset en kies
hierin het systeemherstel.
- Maak een nieuw herstelpunt aan voordat U deze oplossing uitvoert. Als dit
klaar is, sluit dan systeemherstel af.
- Sluit zoveel mogelijk programma's af die op de achtergrond draaien.
- Ga dan naar Start/Uitvoeren en tik het volgende in (of kopieer en plak daar
onderstaande regel):

esentutl /p %windir%\security\database\secedit.sdb

- Herstart hierna de computer en probeer daarna de fax service opnieuw te
installeren. Het zou nu wel goed moeten gaan.
---------

bij mij heeft het bovenstaande gewerkt. alleen ik heb nog niet geprobeert om een fax te versturen...

su6
Pagina: 1