Toon posts:

Volcano 12 Prestatie Tegenvaller -> why ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Paar dagen geleden een leuke Tt Volcano 12 besteld voor me AMD Athlon 2800+ barton. De prestaties vielen me heel zwaar tegen. Mijn processor draait @ 100% stock op laagste RPM (2200) haal ik @ IDLE 46 graden en bij stressed 50 graden. Op full rPM (5700 RPM) haalt hij 44 graden, lager gaat hij niet ook al klinkt hij als een straaljager die net opstijgt. Toen ik mijn case window eraf haalde haalde hij wel 41 graden.

Een vriend van mij heeft zijn Tt Volcano op een palomino gegooid die op 1.8 volt loopt en hij haalt er 44 graden mee @ stressed (full RPM) en @ idle 33 graden.

En om te denken dat ik ook nog eens 10 euro uitgegeven heb voor Artic Silver 5 koelpasta >.> (Dood aan regenboog). Heb de meegeleverde koelpasta niet gebruikt.

Wel heb ik het idee dat het komt door de omgeving. Het is hier nogal warm :P en mijn 68 graden geforce 6800LE helpt het ook niet. Daarom maar een NV5 besteld :).
heb 5 fans @ me case. Maar goed nog any idea's ?

Sorry dit hoort in "Die-Hard Overclocking & Cooling". kan iemand het versplaatsen ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 22:24 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waar zitten je fans en hoe blazen ze? Een klein schetsje zou handig zijn :)

Heb je overigens niet te veel of te weinig koelpasta gebruikt? Een dun laagje is voldoende. Kijk ook even of je koeler wel vast genoeg zit.

En om aan een modje te vragen voor een verplaatsing gebruik je deze knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif. Je kan hem linksboven vinden :)

[ Voor 34% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-04-2005 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Koeler zit in ieder geval goed. De koelpasta is hetgene waar ik me zorgen over maak, ik heb geen flauw idee of ik teveel of te weinig heb gebruikt, heb ietjes minder dan een rijstkorrel gebruikt (iraanse rijstkorrels zijn nogal dik :P). je zag wel een dun laag grijze koelpasta.

De koelers zitten op de standaart plekken,
  • 2 x voor-onder (intake)
  • 2 x achter-boven (outtake)
  • 1 x sidepanel (intake)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 22:27 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:22:
Koeler zit in ieder geval goed. De koelpasta is hetgene waar ik me zorgen over maak, ik heb geen flauw idee of ik teveel of te weinig heb gebruikt, heb ietjes minder dan een rijstkorrel gebruikt (iraanse rijstkorrels zijn nogal dik :P). je zag wel een dun laag grijze koelpasta.

De koelers zitten op de standaart plekken,
  • 2 x voor-onder (intake)
  • 2 x achter-boven (outtake)
  • 1 x sidepanel (intake)
Persoonlijk vind ik het moeilijk te zeggen hoeveel pasta je moet gebruiken. Ik zou de koeler er nog eens afhalen en minder gebruiken. Wel eerst even je heatsink en processor schoonmaken. Je airflow zou normaal gezien in orde moeten zijn. Het is echter wel vreemd dat je temperatuur lager wordt als je de kast openzet, dit is met een goede airflow gewoonlijk niet.

Misschien dat de lucht van de intake in je zijpaneel langs je videokaart stroomt en dan langs je CPU waardoor de CPU fan opgewarmde lucht op de heatsink gaat blazen. Een andere koeloplossing voor je grafische kaart zal je temperaturen iig ten goede komen (eentje die de warme lucht direct naar buiten afvoert)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Move PMG -> DOC

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Idd de NV5 voert warme lucht naar buiten (d8 ik :P) ik krijg hem overmorgen waarschijnlijk dan maar eens zien of het zo is, bedankt voor je moeite amour021.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 23:17 ]

Pagina: 1