Mijn paps had vandaag besloten om een wlan kaart in z'n laptop te proppen en een wlan router in het netwerk te hangen, maar t wil niet helemaal goed werken.
Situatie:
Adsl -> Adsl kabelmodem -> Wlan Router -> Pc's via Wlan of utp kabel
Via de andere pc's kan gewoon internet benaderd worden. Conclusie, verbindingen tussen de pc's en uiteindelijk het adsl kabelmodem is goed.
De laptop kan via wlan de andere computers in het netwerk pingen en benaderen via netwerkomgeving.
Alleen naar buiten pingen wil niet werken. Dns server weigert het te doen.
Ip-adres kabelmodem: 10.0.0.138
Netmask kabelmodem: 255.0.0.0
Ip-adres laptop (utp) 10.0.0.156
Ip-adres laptop (wlan) 10.0.0.157
Netmask laptop 255.0.0.0
Dns server laptop 10.0.0.138
Gateway laptop 10.0.0.138
Ben nu al 2 uur aan t klooien, maar niks werkt... kan nu zelfs niet meer via de normale netwerkkaart van de laptop internetten (andere pc's benaderen WEL)
Wie o wie kan me helpen?
Ik weet dat het eigenlijk de bedoeling is om de adsl-verbinding op de router binnen te laten komen, maar die aansluiting past niet, op kabelmodem zit zo'n smal telefoonstekkertje en op de router kan alleen een dikke utp stekker.... maar volgens mij moet dit verder niet uitmaken aangezien er eerst ipv de wlan router een normale router zat die precies hetzelfde was aangesloten, namelijk de utp kabel vanuit het adsl-modem naar 1 van de 4 utp poortjes op de router
Situatie:
Adsl -> Adsl kabelmodem -> Wlan Router -> Pc's via Wlan of utp kabel
Via de andere pc's kan gewoon internet benaderd worden. Conclusie, verbindingen tussen de pc's en uiteindelijk het adsl kabelmodem is goed.
De laptop kan via wlan de andere computers in het netwerk pingen en benaderen via netwerkomgeving.
Alleen naar buiten pingen wil niet werken. Dns server weigert het te doen.
Ip-adres kabelmodem: 10.0.0.138
Netmask kabelmodem: 255.0.0.0
Ip-adres laptop (utp) 10.0.0.156
Ip-adres laptop (wlan) 10.0.0.157
Netmask laptop 255.0.0.0
Dns server laptop 10.0.0.138
Gateway laptop 10.0.0.138
Ben nu al 2 uur aan t klooien, maar niks werkt... kan nu zelfs niet meer via de normale netwerkkaart van de laptop internetten (andere pc's benaderen WEL)
Wie o wie kan me helpen?
Ik weet dat het eigenlijk de bedoeling is om de adsl-verbinding op de router binnen te laten komen, maar die aansluiting past niet, op kabelmodem zit zo'n smal telefoonstekkertje en op de router kan alleen een dikke utp stekker.... maar volgens mij moet dit verder niet uitmaken aangezien er eerst ipv de wlan router een normale router zat die precies hetzelfde was aangesloten, namelijk de utp kabel vanuit het adsl-modem naar 1 van de 4 utp poortjes op de router