Toon posts:

[wlan] geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn paps had vandaag besloten om een wlan kaart in z'n laptop te proppen en een wlan router in het netwerk te hangen, maar t wil niet helemaal goed werken.

Situatie:

Adsl -> Adsl kabelmodem -> Wlan Router -> Pc's via Wlan of utp kabel

Via de andere pc's kan gewoon internet benaderd worden. Conclusie, verbindingen tussen de pc's en uiteindelijk het adsl kabelmodem is goed.

De laptop kan via wlan de andere computers in het netwerk pingen en benaderen via netwerkomgeving.

Alleen naar buiten pingen wil niet werken. Dns server weigert het te doen.

Ip-adres kabelmodem: 10.0.0.138
Netmask kabelmodem: 255.0.0.0

Ip-adres laptop (utp) 10.0.0.156
Ip-adres laptop (wlan) 10.0.0.157
Netmask laptop 255.0.0.0
Dns server laptop 10.0.0.138
Gateway laptop 10.0.0.138

Ben nu al 2 uur aan t klooien, maar niks werkt... kan nu zelfs niet meer via de normale netwerkkaart van de laptop internetten (andere pc's benaderen WEL)

Wie o wie kan me helpen?

Ik weet dat het eigenlijk de bedoeling is om de adsl-verbinding op de router binnen te laten komen, maar die aansluiting past niet, op kabelmodem zit zo'n smal telefoonstekkertje en op de router kan alleen een dikke utp stekker.... maar volgens mij moet dit verder niet uitmaken aangezien er eerst ipv de wlan router een normale router zat die precies hetzelfde was aangesloten, namelijk de utp kabel vanuit het adsl-modem naar 1 van de 4 utp poortjes op de router

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hoe zijn de instellingen op de andere pc's? wat gebeurt er als het DNS veld leeg laat? Volgens mij is dat niet nodig aangezien je geen dns server op je modem hebt draaien.

[ Voor 36% gewijzigd door dreester op 18-04-2005 22:19 ]

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

T lijkt me sterk dat je ip van je adslmodem t zelfde is als in het netwerk.
Ik zou zelf daar is naar kijken, want in het netwerk begint 9/10 keer met 196.123.xxx.xxx

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Verwijderd

Topicstarter
alle andere pc's (in totaal 5) hebben de volgende instellingen:

ip: 10.0.0.15x (x is oplopend vanaf 0)
netmask: 255.0.0.0
gateway: 10.0.0.138
dns: 10.0.0.138

voordat die wlan kaart erin ging deed de laptop het ook nog gewoon... aan de instellingen van de normale nic is ook helemaal niets veranderd

Verwijderd

Topicstarter
door een of ander wonder werkt t klote ding nou opeens wel... zonder 1 instelling te veranderen :S

Verwijderd

Digitizers schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:18:
hoe zijn de instellingen op de andere pc's? wat gebeurt er als het DNS veld leeg laat? Volgens mij is dat niet nodig aangezien je geen dns server op je modem hebt draaien.
In de routerstand van de speedtouch draait er wel degelijk een caching dns op je modem ;) Of dat dat zo is in de bridging stand weet ik niet.

Maar wat staat je modem te doen? Staat die te bridgen of te routen? Je AP staat namelijk ook te routen, het zou dan kunnen zijn dat je dubbel aan het NAT'ten bent. Dit kan prima en is waarschijnlijk niet de oorzaak van je probleem maar je moet je afvragen of je het wilt :)
Pagina: 1