Toon posts:

[Veritas] Storage Exec probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand hier die ook gebruik maakt of tests heeft gedaan met Veritas Storage Exec ?
Dit is een file quota pakket waarmee adhv policies schijfruimte op een server aan gebruikers toegekend kan worden. Na uitvoerig testen ondervind ik een zeer lastig probleem, en misschien zijn er onder jullie ook gebruikers van dit pakket aanwezig.

Gr,
T.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07
We zijn bij ons voor een klant het paket aan het testen voor de nieuwe cluster omgeving. Tot zover ik weet hebben we geen problemen geconstateerd?

Misschien ook meteen je probleem posten?

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een prachtig pakket en eenvoudig te beheren. We constateerden echter wel een eigenaardigheidje wat zeer lastig is.

We draaien op een Windows server. Veritas is geinstalleerd op de hoofdshare map met daaronder de gebruikersmappen. Alles werkt feilloos en quota's worden toegekend volgens onze eigen veritas policies.

Het probleem dat wij vaststelden: Wanneer een gebruiker een office file (bvb een excel) opent voor editeren en daarna saved, gaat de gebruiker soms over quota omdat veritas heeft gezien dat Windows een temp file (OS Hidden) aanmaakt in die directory tijdens de save. Na de save opdracht is die uiteraard wel weg, maar heb je wel het probleem dat een user over zijn quota kan geraken om direct nadien terug eronder te zitten (verdwijnen van deze temp file). Dit is zeer lastig.

We vinden het probleem niet. Dat windows/nfts deze temp file aanmaakt bij het saven kan mij niet veel schelen, maar dat Veritas dit opmerkt en meetelt voor de quota is wél een echt probleem. In veritas zelf hebben we nergens een instelling gevonden om dit te kunnen vermijden.

Misschien heb jij ergens de tijd om eens te testen en ervaring te delen? Dat zou prachtig zijn.
Hopende op uw reaktie,
Mvg,
T.