Goedenavond allen,
ik ben al jaren lang dc++ gebruiker.
omstreke vorig jaar kwam ik erachter dat ik het programma veel beter kon benutten door ipv passive , in active mode te runnen.
dus ik dat poortmappings topic doorgelezen en een topic van dc++.
werkte prima ik draaide dc++ in active mode.
ongeveer 3 maanden geleden begon dc++ moeilijk te doen en heb ik er maar eens de nieuwere versie opgezet. daar begon het gedonder.
ik gebruik exact dezelfde instellingen als in de vorige dc++ maar nu geeft hij bij het opstarten de volgende melding:
"Failed to create port mappings. please set up NAT yourself"
je klikt op ok en dc draait in passive mode. vervolgens settingen, vinkje bij active en hij draait weer in active mode.
maar iedere keer bij het opstarten gaat hij dus automatisch in passive en ik heb geen idee hoe ik dat kan veranderen en/of waar het aan ligt.
- dc ++ 0.674
- sweex annex a modem/router
- versatel adsl lite 1600/512 van kpn
ip = 10.0.0.5
gateway = 10.0.0.2
dns = 62.58.50.5 ; 62.58.50.6
poorten:
TCP 4200
TCP 4250
UDP 4200
het maakt niet uit of ik bij dc++ bij tcp 4200 of 4250 invul.
wat kan ik hier is aan doen. ligt het aan mijn modem of aan een software instelling van dc?
ik ben al jaren lang dc++ gebruiker.
omstreke vorig jaar kwam ik erachter dat ik het programma veel beter kon benutten door ipv passive , in active mode te runnen.
dus ik dat poortmappings topic doorgelezen en een topic van dc++.
werkte prima ik draaide dc++ in active mode.
ongeveer 3 maanden geleden begon dc++ moeilijk te doen en heb ik er maar eens de nieuwere versie opgezet. daar begon het gedonder.
ik gebruik exact dezelfde instellingen als in de vorige dc++ maar nu geeft hij bij het opstarten de volgende melding:
"Failed to create port mappings. please set up NAT yourself"
je klikt op ok en dc draait in passive mode. vervolgens settingen, vinkje bij active en hij draait weer in active mode.
maar iedere keer bij het opstarten gaat hij dus automatisch in passive en ik heb geen idee hoe ik dat kan veranderen en/of waar het aan ligt.
- dc ++ 0.674
- sweex annex a modem/router
- versatel adsl lite 1600/512 van kpn
ip = 10.0.0.5
gateway = 10.0.0.2
dns = 62.58.50.5 ; 62.58.50.6
poorten:
TCP 4200
TCP 4250
UDP 4200
het maakt niet uit of ik bij dc++ bij tcp 4200 of 4250 invul.
wat kan ik hier is aan doen. ligt het aan mijn modem of aan een software instelling van dc?