Toon posts:

[GEHEUGEN] opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een HP Omnibook XE3 nieuw geheugen gehaald: 2x256mb pc133. de orginele 128 gaat er uit en deze twee repies moeten hem vervangen. Probleem is echter dat de laptop niet meer wil opstarten met dit geheugen.

ik heb gezocht op de site van HP, maar daar kan ik nix anders vinden dan dat er 512MB geheugen in past, zowel 100 als 133MHz.
Op de Kingston site ben ik tegen gekomen dat hun notebook geheugen met elke omnibook getest is(ergens in een pdf bestand gevonden met google).

BIOS update mocht niet baten en helaas kan ik geen memtest doen aangezien het ding gewoon niet opstart. De fannetjes draaien even, en that's it...
de reepjes los van elkaar, dus enkel 256MB, wil ook niet werken...

Als ik het oude en het nieuwe geheugen met elkaar vergelijk zie ik maar 1 verschil: het oude heeft chips van 16MB en het nieuwe chips van 32..
Helaas kan ik nergens vinden of dit problemen oplevert met deze notebook.

iemand enig idee wat ik nog kan proberen??...op het GoT kan ik nix vinden, google ook niet...

Verwijderd

Als je die oude van 128MB terugplaatst, werkt het dan wel weer?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dan start alles normaal op. Op deze manier hebben we ook in de bios gekeken, of daar niet iets omgezet moest worden, fsb ofzo, maar dat kan in deze bios niet.

edit:

Ik hoorde overigens van iemand dat het uitmaakt dat het oude geheugen cl2.0 is en het nieuwe cl3.0...ik kan het me bijna niet voorstellen, maar is dit mogelijk??...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 21:49 ]

Verwijderd

Hmm in de Memory FAQ staat dat verschillende CL met elkaar moeten samengaan als ik dat goed lees, dus dat laatste lijkt me ook niet. Bios is jammer dat je daar niet veel mee kan, maar ja HP bios he. ;-)

Verwijderd

Topicstarter
beide repies zijn wel vandezelfde CL, slechts de oude en de nieuwe niet, maar die zitten niet samen in het systeem. Dus het lijkt mij dat dat niet fout kan gaan....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels nog wat tegengekomen op de kingston site. Ze blijken speciaal geheugen voor die omnibooks te hebben met nummer: KTH-OB6100/256

wat nou precies t verschil is??....das me niet helemaal duidelijk...ik kan t zelfs nergens vinden. Hoe kan je in nou ergens geheugen bestellen voor zo'n suffe HP waarvan je zeker weet dat het werkt??

Verwijderd

Ik weet dat het kan uitmaken of je reepjes heb met aan allebij de kanten chipjes(geheugen) zit hier verschil in met je oude reepje?

Verwijderd

Topicstarter
nee...die heeft ook aan beide zijden chips zitten. maar voor de duidelijkheid: die oude reep is eruit. er komt alleen nog het nieuwe geheugen in. en die 2 zijn exact hetzelfde.

Verwijderd

Ik heb ook een omnibook xe3 met momenteel 320mB geheugen, 1 latje van 256( merkloos) en een latje van 64mB . Nu kocht ik een latje 256mB (8 chips)van TwinMos maar werkt niet.
Volgens verschillende gevonden berichten met google zou er maar 2x128mB in draaien.
Ook vond ik ergens dat er best 256 met 16 chips in past, nochtans is dat merkloos 8 chips.
Nu kan ik ergens een latje Kingston 256mB 16 chips kopen , en had ik graag geweten of jij een oplossing gevonden hebt want dacht dat jij ook Kingston wou plaatsen?
:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 21:24 ]

Verwijderd

coredump, kan je even laten weten welk geheugen jij geplaatst hebt ?
Pagina: 1