Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fixing rebet snaps (fan montage zonder schroeven)

Pagina: 1
Acties:

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 11:05
Ik heb hier een mooie kast staan en daar wil ik wat extra fans in hangen. Nu vind ik het lelijk om aan de zijkant schroeven te stoppen. Eén fan heb ik vast gezet met een bepaald soort klemmetjes die ik bij een ventilator kreeg. Nu ben ik op zoek naar meer van die dingen. Als ik de site van m'n kast bekijk staat daar dat die dingen "fixing rebet snaps" heten (plaatje).

Google geeft geen hits op die omschrijving, blijkbaar verkeerd geschreven ofzo. Heeft iemand enig idee hoe die dingen heten en waar je ze zou kunnen halen. Conrad-site al door gespit maar niets gevonden en voor de rest nog wat hardware-boeren.

Mocht het te onduidelijk zijn wat ik bedoel, dan schiet ik morgen wel ff een pic ervan.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien vind je ze eerder als je zoekt op snaps. Zo noemde we ze op mijn vorige stage plaats :)

• remyblok
Snaps is een nogal veel voorkomend woord. Heb inderdaad op "fixing snaps", "snaps", "rebet" en zelf "fixing rabbit snaps" :+ gezocht.

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:59
Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, ik heb ze ook hier. Ik heb er maar ff een foto van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://chakotay.uwhost4.net/files/fan_strap.jpg

Ik heb 12 setjes, dus genoeg om 4 fans mee vast te zetten. Ik doe er niks mee dus als je ze wilt hebben moet je maar ff zeggen / mailen naar pim_van_der_toolen [at] hotmail [dot] com

• remyblok
_o_ Die dingen ja!!! Ik heb ze in zwart plastic, deze lijken van zilver metaal, maakt niet uit. Mail away.
Maar als iemand toch nog een zoekterm / koopadress weet, laat ff waten

p.s. bedackt voor het maken van de pic, scheelt mij weer werk ;)

[ Voor 19% gewijzigd door remyblok op 18-04-2005 22:09 ]

• Pimmeh
Ok, geregeld. De TS mag die dingen van mij hebben. Ik doe er toch niks mee. :) Voor mensen die er geld voor wouden geven, dat mag je altijd wel overmaken. :+

Verwijderd

die dingen heten denk ik gewoon Rebet Snaps, fixing is het werkwoord van die zin.

ik heb die dingen ook in mn case, en aangezien dat een Recom case is kwam ik hier terecht: http://www.h-essers.nl/recom.html, scroll naar beneden en zoek Plastic Antishock Fan Fastener [ Recom RC-SCREW-PAFF-BK ]
ik denk dat je dat zoekt.

edit: ik was veeel te laat, nu weet ik cker dat je deze dingen bedoelde ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 22:22 ]

Verwijderd

Al opgelost, maar een paar Nederlandstalige alternatieven is niet mis voor de naslag ;)

splitnagel, popnagel, montageplug, anti-vibe-/rubber fanophanging, gummipluggen, anti vibration kit etc. Zowel in plastic als rubber, gummi, metaal of combinatie te verkrijgen. Ze worden ook gebruikt voor montage van plaatmateriaal, dus het is niet iets ventilatorspecifieks (let dan wel op de nodige lengte).

Verwijderd

hehe dr zijn er altijd die het beter weten ;)
van jouw lijstje lijkt splitnagel me de meest accurate benaming, popnagels zijn het iig cker niet (die breken namelijk voor een deel af als je ze met een popnageltang bevestigt en maken dan een 'pop' geluidje)

misschien een leuke toevoeging aan de FAQ? met een goede titel in de inhoudsopgave lijkt dit me een handige toevoeging =)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 09:50 ]

Verwijderd

Rebets? Weet je zeker dat het geen Rivets moeten zijn? Die dingen lijken nogal op klink/pop nageltjes wat rivets zijn. Het woordenboek kent ook geen rebets.

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:50

skate master

Autodesk Educator Expert

Als je goedkoop van die dingen wilt hebben, moet je even bij een autoschade herstel bedrijf
langsgaan.
Daar gebruiken ze ze bij de massa.

• remyblok
Toppie al die reacties!
Net bij de post zaten de snaps van Cmdr Chakotay. Gratisch en voor niets. Als ik de prijzen bekijk van die dingen bij webshops, is dat niet mis. Dus nomaals bedankt Chakotay _o_

• Pimmeh
My pleasure. :)
Pagina: 1