Toon posts:

[XP] Windows wil niet starten, ook niet van cd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Is er iemand die mij kan helpen met een pc-probleem? Ik las een topic over een pc die niet op wil starten. Mijn pc heeft hetzelfde. Als ik 'm aanzet, gaat-ie nog een memorytest doen, maar daar houdt het bij op. Ik heb geprobeerd om naar de BIOS te gaan (om 'm vanaf cd op te laten starten en een recovery te draaien), maar dat laat-ie niet toe.

Hij blijft gewoon op het scherm staan waarin-ie de memorytest doet.

Iemand enig idee hoe ik mijn pc zo gek krijg om vanaf cd op te starten?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien eerst even faq lezen, en geef eens wat meer info over sinds wanneer hij zo doet en specs etc?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Heb je al een BIOS reset gedaan?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoi haarinmeglas,
Welkom op GoT :) Hier op het forum hebben we wat regels opgesteld om discussies goed te laten verlopen.

We verwachten dat je in je topicstart zoveel mogelijk relevante informatie geeft, zoals wat je allemaal al hebt gevonden hierover en wat je allemaal niet wil lukken.... Hierover kan je in Algemene gedragsregels (Netiquette) heel veel info vinden, lees die even door. Die memory test waar je het over hebt, wat is dat precies?

Verder staan er heel veel mogelijke oplossingen in PMG FAQ, OM FAQ / Beleid en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen..

Misschien even geprobeerd het geheugen te testen met memtest, de harde schijf met een tool van de fabrikant, de bios defaults al geladen en eens gekeken of de temperaturen niet uit de hand lopen?

Ik pas nog even de topictitel aan zodat je OS vooraan staat. Dit is in Windows Operating Systems verplicht, zoals in Windows Operating Systems - Policy te lezen is. Lees voortaan de stickies van de fora waar je post ook even door :)

PC start niet op > [XP] Windows wil niet starten, ook niet van cd*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor mijn onwetendheid ;-) Ik was nogal wanhopig. Het probleem zat 'm in het resetten. Inderdaad, zat als in verleden tijd. Ik kreeg het niet voor elkaar. De tip van de batterij eruit wippen met de stekker erin, deed 't 'm.

Dit tip had ik trouwens nooit gevonden zonder de link die je stuurde.

Met andere woorden: ontzettend bedankt. Er staat weer een pc te brommen hier naast me! _/-\o_