Toon posts:

[XP] Openen van file = time-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het aanschaffen van een nieuwe harddisk ben ik windows opnieuw gaaninstallern met de volgende software:

windowsupdate
norton 2004 + updates
photoshop
office
winrar
winamp
ace mega codec pack
grabit
quickpar

Maar zodra ik b.v. een foto/video probeer te openen timed windows/explorer uit en moet ik c.a. 20 sec wachten voor hij het bestand open. Maar als ik b.v. windows picture viewer open of bsplayer en open dan de file daar mee dan opent hij in nog geen seconde. Het is net alsof windows moeite heeft om te vinden waar wat bijhoort ?
Ik heb HITMAN 2 uitgevoerd ookal leek me dit niet nodig na schone installatie maar toch, deze vond ook niet veel bijzonder ( wat cookies van sites ).
Zodra ik b.v. iets met firefox/internet explorer open kwa plaatjes filmpjes duurt dat nog geen seconde. Als in naar explorer ga en dan tools -- > folder optiosn --> file types is ie best een tijd aan het zoeken.

Hoe kan dit komen ? komt dit probleem vaker voor ? ik heb btw google en de search gebruikt maar geen gelijk probleem tegen kunen komen

thnx in advance

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 20:39 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is alleen met een foto/video?

Dan kan het ook aan de preview-feature van XP liggen
(It's not a bug, it's a feature :X )

Die probeert een mini-afbeeldinkje te maken van de foto/video, en soms loopt-ie daarbij in de knoop.
Ik geloof dat in de WOS-FAQ hoe je deze feature kan verwijderen (deze zorgt ook voor het niet kunnen verwijderen van bijv. avi's)

Kijk overigens even bij tools -> folder options -> file types of er inderdaad iets toegewezen staat aan het filetype? (Behalve 'dat-ie aan het zoeken is') Welke programmaatjes zijn dat?

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 18-04-2005 20:40 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Had al in de FAQ gekeken maar kan daar niets over terug vinden ? maybe zie ik iets over het hoofd! Wat het toegekende programma betreft:

dan staat er bij een .JPG Windows Picture and Fax Viewer, maar niet het juiste plaatje staat ervoor. het bovenste scherm staat je noramale plaatjes afbeeldingen maar naast change staan 2 tandwieldjes, de groene en gele.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eens in de folder options, bij cache thumbnails. Zet dat eens uit? Werkt het dan wel?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee werkt niet!

Maar het probleem doet zich ook voor bij .txt files en winrar etc. Maar als ik b.v. kladblok open heb en open dan een .txt file is hij binnen een seconde open.